Wilwood-satulat
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Wilwood-satulat
Onkos jollakulla kokemusta moisista jarrusatuloista? Onko hinta/laatu kohdallaan? Saatavuus? Saako ihan katukäyttöön sopivia paloja näihin satuloihin?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Halpis Wilwood sopii hyvin esim. auton parkeeraamiseen kadun varteen kaupunki nopeksissa. Kalliimat soveltuu jo kaikenlaiseen käyttöön.
Hinta laatu suhde kohdallaan pro malleissa, halpis mallit halpoja mutta ei kovin hyviä. Jarrupalojan saatavuus laaja ja hyvä, soveltuu myös katukäyttöön. Monet eri valmistajat tarjoavat jarrupaloja myös Wilwood satuloihin.
Tuolla rata puolella on ollut joitakin ongelmia Wilwood jarrujen kanssa.
Ei Wilwood välttämättä ole huono vaihtoehto, mutta paljon parempiakin on tarjolla.
Hinta laatu suhde kohdallaan pro malleissa, halpis mallit halpoja mutta ei kovin hyviä. Jarrupalojan saatavuus laaja ja hyvä, soveltuu myös katukäyttöön. Monet eri valmistajat tarjoavat jarrupaloja myös Wilwood satuloihin.
Tuolla rata puolella on ollut joitakin ongelmia Wilwood jarrujen kanssa.
Ei Wilwood välttämättä ole huono vaihtoehto, mutta paljon parempiakin on tarjolla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Alcol, AP Racing, Brembo jne.Make67 kirjoitti:Mitäs satuloita suosittelisit mahdollista rata-ajoa(future) silmälläpitäen?mutta paljon parempiakin on tarjolla
http://www.alcon.co.uk/frameset.asp
http://www.apracing.com/car/index.htm
http://www.brembo.com/ENG
En kyllä sulkisi pois Wilwoodiakaan.
http://www.precisionbrakescompany.com/wilwood.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai Wilwood WIL120-6805, Forged Billet Dynalite.
Tai CP7600, APRacing
Tai Wilwood WIL120-6805, Forged Billet Dynalite.
Tai CP7600, APRacing
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Toi Wilwood WIL120-6805 Forged Billet Dynalite voisi olla jonkinlainen kompromissi mutta radalle alkaisin katselemaan jo sarjojen:Make67 kirjoitti:Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai .
Tai CP7600, APRacing
IR-GT4R Radial Mount Caliper
tai
BILLET SUPERLITE 4 AND 4/ST CALIPER
tai jopa
BILLET SUPERLITE 4R/ST CALIPER
Noista eri kokoisista männistä on apua jarrupalojen tasaisempaan kulumiseen. Kun etu ja taka männät ovat samankokoiset niin palat tahtoo kulua kiilan mallisiksi, myös omakohtainen kokemus vahvistaa tämän.
Isoista Meseistä löytyy esimerkiksi vastaavanlaisia ratkaisuja

Kuusimäntäiset taitaa olla jo liioittelua.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
FORGED BILLET SUPERLITE CALIPERMake67 kirjoitti:Kiitokset vastauksista, täytyy aloittaa tiedustelutyö, mistä näitä saa ja mihin hintaan.
120-7430
160€
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.php
Esimerkisi tuonne keskustelemaan aiheesta lisää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
CP 7600 vaikuttaa myös vähän tuuning osalta, punainenMake67 kirjoitti: Tai CP7600, APRacing

AP-Racing:n jarruja hintoja ja valikoimaa voi kysellä vaikka
http://www.autoracing.fi/
Alcon jarrut 2 mäntäisistä aina 12 mäntäisiin saakka löydät esim.
http://www.sarlinraceteam.fi/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Early jarru topic...
Itsellä nuo alkuperäiset -66 LEvyt ja rummut takana, yksipiirisenä ja ilman tehostinta...
ja seuraava parannus autossa jarrut...
Nuo wilwoodin hinnat ei todellakaan hirveitä... Mitähän levyt mahtaa kustantaa, noin suunnilleen.
Mietin sellaista vaihto ehtoa, josko jostain, esim. M3 bemusta tai isosta mersssusta saisi koko systeemin, eli etu ja takasatulat ja jarrupääsylinterin tehostimineen. Olis ainakin valmiiksi yhteen sovitetut osat... Eiköhän noita Saksalais valmisteita olisi tarjollakin jonkinverran...
Levyt varmaankin joutuisi kuitenkin jostain soveltamaan
ja seuraava parannus autossa jarrut...
Nuo wilwoodin hinnat ei todellakaan hirveitä... Mitähän levyt mahtaa kustantaa, noin suunnilleen.
Mietin sellaista vaihto ehtoa, josko jostain, esim. M3 bemusta tai isosta mersssusta saisi koko systeemin, eli etu ja takasatulat ja jarrupääsylinterin tehostimineen. Olis ainakin valmiiksi yhteen sovitetut osat... Eiköhän noita Saksalais valmisteita olisi tarjollakin jonkinverran...
Levyt varmaankin joutuisi kuitenkin jostain soveltamaan
Käy katsomassa myös sivuilla http://www.baer.com Sieltä löytyy myös täydellisiä sarjoja Mustikkaan kuten myös Alconin satuloita (jos lompakkosi on erityisen lihava....). Itselläni on -67 Mustikassa Baerin TRACK+ sarja 13" Eradispeed levyillä (edessä ja takana) ja SBS:n paloilla. Paketti on kasattu PBR:n satuloiden ympärille. Ne ovat alumiiniset satulat, joissa etupää on kaksimäntäinen ja takapää yksimäntäinen. Molemmat satulat ovat nk. uivat satulat ja ne on tarkoitettu katukäyttöön (niissä on mäntien ympärillä "dustbootit" ). Näihin satuloihin on saatavilla useita eri tyyppisiä paloja. Paketti on mielestäni lunastanut erittäin hyvin siihen kohdistuneet odotukset, vaikkakin todellinen rata-ajo on jäänyt hyvin vähiin. Sen sijaan hyvinkin voimakas katukäyttö on tullut testattua moneenkin kertaan...Make67 kirjoitti:Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai Wilwood WIL120-6805, Forged Billet Dynalite.
Tai CP7600, APRacing
Re: Early jarru topic...
Sinun ja myös muden jolla on jo 65-67 malliset levyjarrut edessä, ei vätämättä kannata / tarvitse ensishätään alkaa muuttamaan jarrukombinaatiota. Noilla jarruilla pärjää pitkälle kunhan ne kunnostaa ja käyttä parempia jarrupaloja. Jos nuo jarrut olisi kovin huonot niin tuskin ne olisi käytössä noissa rata vehkeisäkään Falkonit ja Mustangit. Takarumpujen kanssa saattaa tulla hankaluuksia erittäin kovassa käytössä.Mosse kirjoitti:Itsellä nuo alkuperäiset -66 LEvyt ja rummut takana, yksipiirisenä ja ilman tehostinta...
ja seuraava parannus autossa jarrut...
Nuo wilwoodin hinnat ei todellakaan hirveitä... Mitähän levyt mahtaa kustantaa, noin suunnilleen.
Mietin sellaista vaihto ehtoa, josko jostain, esim. M3 bemusta tai isosta mersssusta saisi koko systeemin, eli etu ja takasatulat ja jarrupääsylinterin tehostimineen.
Rumpujarrullisten autojen omistajat voivat lähteä soveltavalle levyjarru linjalle. Tuo BMW ja Mese linja on kyllä hyvä ja onhan noissa nyky pikku sporteissa muissakin erinomaisia jarruja joita voi soveltaa Mustangin alle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Katselin Cobra Automotiven katalookia (kiitoksia vaan 457, taas tuli kaikenlaista rahanmenoa mieleen) ja vähän haukoin henkeä jarrupaketin kanssa, $15xx . Mutta toisaalta siinä on kaikki alkaen isommista spindleistä alumiinikalibereihin ja alumiinihubin ja -hattuun 12" levyillä, jotka mahtuvat vielä 15" vanteen sisään. Vaihto saattaisi olla järkevä, jos KH:n satulat joutuu kunnostamaan, ne männät eivät ole halpoja, ostamaan jarrulevyt ja haluaa minimoida jousittamatonta massaa. Itsellä taitaa mennä kyllä pelkällä levyjen vaihdolla sitten joskus. CA:lla on myös 2-piirinen jarrupääsylinteri (alsaa tietenkin) ja valmiilla putkituksilla alkuperäiseen jarrutasapainonsäätöventtiiliin luokka $130 taalaa.
Takarummuille voi myös teettää kengät Ferodon aineesta (DS2000 vastaava?), Autoracingillä
Ferodo Racing ’1127’ jarruhihnat
Erityisesti Historic käyttöön soveltuva, hyvin pureva jarrumateriaali. Toimitetaan neljän hihnan sarjana, hihnat ovat mitoiltaan 220mm x 60mm ja paksuus 4.6mm. Materiaali on joustavaa, joten sitä voidaan käyttää erikokoisissa jarrukengissä. Voidaan kaventaa ja/tai lyhentää tarpeen mukaan.
5306 ...................................................... 31,00
Takarummuille voi myös teettää kengät Ferodon aineesta (DS2000 vastaava?), Autoracingillä
Ferodo Racing ’1127’ jarruhihnat
Erityisesti Historic käyttöön soveltuva, hyvin pureva jarrumateriaali. Toimitetaan neljän hihnan sarjana, hihnat ovat mitoiltaan 220mm x 60mm ja paksuus 4.6mm. Materiaali on joustavaa, joten sitä voidaan käyttää erikokoisissa jarrukengissä. Voidaan kaventaa ja/tai lyhentää tarpeen mukaan.
5306 ...................................................... 31,00
Mutta noita mäntiähän ei tarvitte ostaa kallilla, kun saa suht edullisesti sorvaamalla, teetätin omaani uudetmännät nikkeli alumiini pronssi seoksesta, on julmetun lujaa tavaraa, haponkestävän söpymättömyys ja teräksen lujuus yhdistettynä. Kaveri joka myi materiaalin sanoi että et tarvitse enää koskaan murehtia jarrumäntien kanssa, ja on kyllä pitänyt paikkansa eikä oluut pahan kallis projekti, on mulla kyllä rosterisetkin uudet männät jemmassa.
Viimeksi muokannut ROKI, 05 Syys 2005, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302