Wilwood-satulat

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Wilwood-satulat

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Onkos jollakulla kokemusta moisista jarrusatuloista? Onko hinta/laatu kohdallaan? Saatavuus? Saako ihan katukäyttöön sopivia paloja näihin satuloihin?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Halpis Wilwood sopii hyvin esim. auton parkeeraamiseen kadun varteen kaupunki nopeksissa. Kalliimat soveltuu jo kaikenlaiseen käyttöön.
Hinta laatu suhde kohdallaan pro malleissa, halpis mallit halpoja mutta ei kovin hyviä. Jarrupalojan saatavuus laaja ja hyvä, soveltuu myös katukäyttöön. Monet eri valmistajat tarjoavat jarrupaloja myös Wilwood satuloihin.
Tuolla rata puolella on ollut joitakin ongelmia Wilwood jarrujen kanssa.
Ei Wilwood välttämättä ole huono vaihtoehto, mutta paljon parempiakin on tarjolla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

mutta paljon parempiakin on tarjolla
Mitäs satuloita suosittelisit mahdollista rata-ajoa(future) silmälläpitäen?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:
mutta paljon parempiakin on tarjolla
Mitäs satuloita suosittelisit mahdollista rata-ajoa(future) silmälläpitäen?
Alcol, AP Racing, Brembo jne.
http://www.alcon.co.uk/frameset.asp
http://www.apracing.com/car/index.htm
http://www.brembo.com/ENG

En kyllä sulkisi pois Wilwoodiakaan.
http://www.precisionbrakescompany.com/wilwood.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai Wilwood WIL120-6805, Forged Billet Dynalite.

Tai CP7600, APRacing
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai .

Tai CP7600, APRacing
Toi Wilwood WIL120-6805 Forged Billet Dynalite voisi olla jonkinlainen kompromissi mutta radalle alkaisin katselemaan jo sarjojen:

IR-GT4R Radial Mount Caliper
tai
BILLET SUPERLITE 4 AND 4/ST CALIPER
tai jopa
BILLET SUPERLITE 4R/ST CALIPER
Noista eri kokoisista männistä on apua jarrupalojen tasaisempaan kulumiseen. Kun etu ja taka männät ovat samankokoiset niin palat tahtoo kulua kiilan mallisiksi, myös omakohtainen kokemus vahvistaa tämän.

Isoista Meseistä löytyy esimerkiksi vastaavanlaisia ratkaisuja :wink:

Kuusimäntäiset taitaa olla jo liioittelua.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kiitokset vastauksista, täytyy aloittaa tiedustelutyö, mistä näitä saa ja mihin hintaan.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Kiitokset vastauksista, täytyy aloittaa tiedustelutyö, mistä näitä saa ja mihin hintaan.
FORGED BILLET SUPERLITE CALIPER
120-7430
160€
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.php

Esimerkisi tuonne keskustelemaan aiheesta lisää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kiitokset, sinne.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti: Tai CP7600, APRacing
CP 7600 vaikuttaa myös vähän tuuning osalta, punainen :roll:

AP-Racing:n jarruja hintoja ja valikoimaa voi kysellä vaikka
http://www.autoracing.fi/

Alcon jarrut 2 mäntäisistä aina 12 mäntäisiin saakka löydät esim.
http://www.sarlinraceteam.fi/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Early jarru topic...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itsellä nuo alkuperäiset -66 LEvyt ja rummut takana, yksipiirisenä ja ilman tehostinta...

ja seuraava parannus autossa jarrut...

Nuo wilwoodin hinnat ei todellakaan hirveitä... Mitähän levyt mahtaa kustantaa, noin suunnilleen.

Mietin sellaista vaihto ehtoa, josko jostain, esim. M3 bemusta tai isosta mersssusta saisi koko systeemin, eli etu ja takasatulat ja jarrupääsylinterin tehostimineen. Olis ainakin valmiiksi yhteen sovitetut osat... Eiköhän noita Saksalais valmisteita olisi tarjollakin jonkinverran...

Levyt varmaankin joutuisi kuitenkin jostain soveltamaan
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Make67 kirjoitti:Oliskos näistä mihinkään: Wilwood WIL120-4997 tai WIL120-5005, Billet Dynalite.
Tai Wilwood WIL120-6805, Forged Billet Dynalite.

Tai CP7600, APRacing
Käy katsomassa myös sivuilla http://www.baer.com Sieltä löytyy myös täydellisiä sarjoja Mustikkaan kuten myös Alconin satuloita (jos lompakkosi on erityisen lihava....). Itselläni on -67 Mustikassa Baerin TRACK+ sarja 13" Eradispeed levyillä (edessä ja takana) ja SBS:n paloilla. Paketti on kasattu PBR:n satuloiden ympärille. Ne ovat alumiiniset satulat, joissa etupää on kaksimäntäinen ja takapää yksimäntäinen. Molemmat satulat ovat nk. uivat satulat ja ne on tarkoitettu katukäyttöön (niissä on mäntien ympärillä "dustbootit" ). Näihin satuloihin on saatavilla useita eri tyyppisiä paloja. Paketti on mielestäni lunastanut erittäin hyvin siihen kohdistuneet odotukset, vaikkakin todellinen rata-ajo on jäänyt hyvin vähiin. Sen sijaan hyvinkin voimakas katukäyttö on tullut testattua moneenkin kertaan...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Early jarru topic...

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mosse kirjoitti:Itsellä nuo alkuperäiset -66 LEvyt ja rummut takana, yksipiirisenä ja ilman tehostinta...

ja seuraava parannus autossa jarrut...

Nuo wilwoodin hinnat ei todellakaan hirveitä... Mitähän levyt mahtaa kustantaa, noin suunnilleen.

Mietin sellaista vaihto ehtoa, josko jostain, esim. M3 bemusta tai isosta mersssusta saisi koko systeemin, eli etu ja takasatulat ja jarrupääsylinterin tehostimineen.
Sinun ja myös muden jolla on jo 65-67 malliset levyjarrut edessä, ei vätämättä kannata / tarvitse ensishätään alkaa muuttamaan jarrukombinaatiota. Noilla jarruilla pärjää pitkälle kunhan ne kunnostaa ja käyttä parempia jarrupaloja. Jos nuo jarrut olisi kovin huonot niin tuskin ne olisi käytössä noissa rata vehkeisäkään Falkonit ja Mustangit. Takarumpujen kanssa saattaa tulla hankaluuksia erittäin kovassa käytössä.

Rumpujarrullisten autojen omistajat voivat lähteä soveltavalle levyjarru linjalle. Tuo BMW ja Mese linja on kyllä hyvä ja onhan noissa nyky pikku sporteissa muissakin erinomaisia jarruja joita voi soveltaa Mustangin alle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Katselin Cobra Automotiven katalookia (kiitoksia vaan 457, taas tuli kaikenlaista rahanmenoa mieleen) ja vähän haukoin henkeä jarrupaketin kanssa, $15xx . Mutta toisaalta siinä on kaikki alkaen isommista spindleistä alumiinikalibereihin ja alumiinihubin ja -hattuun 12" levyillä, jotka mahtuvat vielä 15" vanteen sisään. Vaihto saattaisi olla järkevä, jos KH:n satulat joutuu kunnostamaan, ne männät eivät ole halpoja, ostamaan jarrulevyt ja haluaa minimoida jousittamatonta massaa. Itsellä taitaa mennä kyllä pelkällä levyjen vaihdolla sitten joskus. CA:lla on myös 2-piirinen jarrupääsylinteri (alsaa tietenkin) ja valmiilla putkituksilla alkuperäiseen jarrutasapainonsäätöventtiiliin luokka $130 taalaa.

Takarummuille voi myös teettää kengät Ferodon aineesta (DS2000 vastaava?), Autoracingillä
Ferodo Racing ’1127’ jarruhihnat
Erityisesti Historic käyttöön soveltuva, hyvin pureva jarrumateriaali. Toimitetaan neljän hihnan sarjana, hihnat ovat mitoiltaan 220mm x 60mm ja paksuus 4.6mm. Materiaali on joustavaa, joten sitä voidaan käyttää erikokoisissa jarrukengissä. Voidaan kaventaa ja/tai lyhentää tarpeen mukaan.
5306 ...................................................... 31,00
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Mutta noita mäntiähän ei tarvitte ostaa kallilla, kun saa suht edullisesti sorvaamalla, teetätin omaani uudetmännät nikkeli alumiini pronssi seoksesta, on julmetun lujaa tavaraa, haponkestävän söpymättömyys ja teräksen lujuus yhdistettynä. Kaveri joka myi materiaalin sanoi että et tarvitse enää koskaan murehtia jarrumäntien kanssa, ja on kyllä pitänyt paikkansa eikä oluut pahan kallis projekti, on mulla kyllä rosterisetkin uudet männät jemmassa.
Viimeksi muokannut ROKI, 05 Syys 2005, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin