2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Viesti Kirjoittaja Hopia »

CFR-759 kirjoitti: 29 Joulu 2017, 01:47
Power_boat kirjoitti: 28 Joulu 2017, 12:29 2005 ihan helvetin vaikee tankata. Onko se lastentauti vaiko tyyppivika??

Voi alkaa jossain vaiheessa ottaa kupoliin noinkin yksinkertainen asia
Tähän tankkausasiaan näköjään tottuu kun ei heti tullut mieleen. Kyllä vain on ongelmia ennenkuin löytää lääkkeet siihen.
Ikinä ei kannata tankata ennenkuin mittaristoon tulee ilmoitus että 80 km (tai 50 ml) to empty (Kanada km-USA ml malli).
Ensinnäkin ei kannata ikinä täydellä paineella tankata vaan n. puoliteholla. Sitten pitää aina katsoa että auto on kallellaan
oikealle koska jos on toisinpäin niin "pahimmillaan" tankkiin saa vain alle 10 l tankattua. Sekä myös se pistooli pitää aina
olla n. 90 astetta käännettynä oikean kautta ylöspäin. Itsellä ei pahasti vaikeuksia senjälkeen kun moisen ongelman kanssa
oppi toimimaan, tankkaa samasta mittarista useimmiten etc. Omassa 2012 Boss 302:ssa ei enään ole moisia ongelmia ollut
ja muistaakseni muualtakin olen kuullut että ongelmat oli vain näissä ensimmäisissä vuosimalleissa.

Vesa
Noihin vinkkeihin lisään vielä, että virrat kannattaa olla päällä. Ei auto käynnissä, mutta avaimet virtalukossa ja eka asento ennen starttausta. Pyörittää tankin "ilmankiertoa" ilmeisesti, mikä edellämainittujen kikkojen ohella auttaa. Joskus pystyy jopa täydellä paineella pistoolista tuuppaamaan tavaran tankkiin, mutta välillä alkaa etenkin puolen tankin kohdalla tökkiä silti...

Hieman rasittavaa, mutta tuohon tottuu kyllä tosiaan.

Verhoilun roikkumista ovissa en ole ite huomannut, toinen noista minun kulkineista ajettu 66k ja toinen 45k miles.
Avatar
kimni
Aktiivi
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Elo 2017, 15:43
Auto: 2007 GT 4.6
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Viesti Kirjoittaja kimni »

2005 ja 2006 -malleissa on tyyppivikana myös konepellin etureunan hapettuminen.

Itsellä 2007 GT ja tankkausongelma ratkesi, kun käy aina Shellillä tankkaamassa.
07 GT
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

kimni kirjoitti: 03 Tammi 2018, 14:41 2005 ja 2006 -malleissa on tyyppivikana myös konepellin etureunan hapettuminen.
Tämä konepellin etureunan hapettuminen pitää todella paikkansa. Se vaan on päässyt unohtumaan kun tuo oma -05 on
alusta asti ollut ympärivuotisessa käytössä. Kuinka on, onko sama vaiva kaikilla väreillä kun oma on musta ja olen muitakin
mustia kuullut omaavan samaa vaivaa? Se kyllä ajanmyötä "kuplii" siihenmalliin että ei näyttelyihin ole asiaa, menemistä se
ei kyllä haittaa, on vaan kosmeettinen vaiva. Varmaan jos heti siihen olisi puuttunut kun ilmeni ei olisi päässyt noin leviään.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
kimni
Aktiivi
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Elo 2017, 15:43
Auto: 2007 GT 4.6
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Viesti Kirjoittaja kimni »

Olen nähnyt samaa vaivaa muunkin värisissä kuin mustissa. Siitähän pääsee, kun vaihtaa konepellin esim. lasikuituiseen :)

Ilmeisesti vaivan aiheuttaa konepellin tiivisteiden falskaaminen(?) eli ei ole väristä kiinni..
07 GT
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Meillä 2006 V6 vaihtui 2005 Gteeseen. Tässä GeeTeessä oli selvästi pahempi toi tankkaus ongelma.
Löysin jostain linkin, jossa joku saksalainen kaveri teki lisä huohotuksen tankille siten, että tankilta lähtevä huohotus putki haarautuu ja menee täyttöputken yläpäähän. Tällä tavoin tankista pääsee ilma ulos korkin kautta (tankatessa). Ja korkin ollessa kiinni, ei tule herjoja koska huohotus piiri on suljettu.

Toimii.

Toi konepeltien hapettuminen johtuu siitä, että pellin sisäsaumassa ei ole korikittiä, eikä sinne peltien väliin maalikaan ole tehtaalla mennyt. Hyvä keino tämän hapettumisen hidastamiseksi on kyseisen sauman käsittely esim. kotelosuoja-aineella.
Vastaa Viestiin