347 savuttaa hieman

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

eikös 392:ssa ole sama toteutustapa?Onko sama öljynvienti ongelma?
Mut sais kyllä pirteitä hepoja lisää!!
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Itse uskaltauduin moiseen 347 kittiin männänrengas kummallisuuksineen koska moottoripyörissä sama rakenne ei ole harvinainen ja ongelmista en ole kuullut ( takuu 3 vuotta ) vaikka pelit kiertävät 15000.

Tosin moottoripyörissä öljyn pinta on reippasti kampuran alapuolella, kone toimii kuten kuivasumppu. Kampiakseli ei koskaan osu öljynpintaan.

Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.

Kunhan kumi palaa.
1966 HT 347 Stroker
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Tapsa kirjoitti:Eipä ole ensimmäinen kerta kun musseen on ajateltu
muuta tekniikkaa.. :wink:
ei kai nyt sentään moppen kierroskonetta... :roll:
:D Enpä tiedä onko niin kova kierroskone. Kyllä se vetää aika asiallisesti jo suhteellisen alhaalta. Toki 340 on suunniteltu tiukempaan cruisailuun kuin moni vastaavan kokoinen, mutta aaaah- mikä moottori.
Pääsisi samalla eroon C4- askista. :twisted:
340 on hieman leveämpi kuin pikkuford, voipi tulla earlyyn hieman tiukka sovitus. Pakosarjoja saattaa joutua kääntämään liian nopeasti alaviistoon.
Täytyy nostaa koemielessä Mussen konehuoneeseen killumaan. Sitten talvella olen viisaampi. Öljypohjan suhteen ei pitäisi tulla ongelmia, ne on aika samanlaisia.
Saattais vauhtiperä saada elämänsä kyydit...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MONTTU kirjoitti:.

Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.

Kunhan kumi palaa.
Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

onko ahti sulla kaikki huohotus sydeemit okei ettei pääse sieltä imeen oljyä mistään.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä
Mulla on Wisecon takomukit, sikamatalat ja karsee välys.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

MONTTU kirjoitti:
Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä
Mulla on Wisecon takomukit, sikamatalat ja karsee välys.
Takomännissä käytetään suurempaa välystä koska mäntä laajenee lämmetessään enemmän kuin vastaavat valetut männät. Tästä seuraa, että takomäntäinen mootori kilistelee mäntää kylmäkäynnistyksen aikana ja kun kone läpiää niin kilinät lakkaa tai ainakin vaimenee.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jep! toista teknikkaa jos siltä tuntuu...
kehiin kyllä se mitoilataan menee
öljypohja modifoinnin vaatii virranjakajakin on tulipellissä
ahtaalla, ei hassumpi vaihtoehto :twisted: 8)
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Ahti kirjoitti:Ei se siitä muuksi muutu oli se sitten mopsi tai letukka...
Stuttgartin kynttilätön kuutonen vaan isolla puhaltimella niin johan alkaa liikkkua.
kyllä ahtamalla saa joka laitteesta iiisoja tehoja tekijän taidoista ja ahkeruudesta (eri kokeiluja paras lopputulos)riippuen sekä tietysti rahalla saa myös vahvempaa palikkaa,jos äärilaitoja haetaan tehoissa ja myös kestävyydessä.olen myös katellut poikien nokivasaroiden arvoja,etenkin
väännöt on sitä luokkaa,että huhhuh!ja paljon ajavalle kulutusarvot kuitenkin kohtuulukemilla.MUSSE ISOLLA NAKULLA JA KUNNON PUHALTIMELLA 8) se oliskin keskustelujen kohde.etköhän ahti talvella
tallissa ala vähän puuhailemaan :D
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="457
Mihin sitä Mussea enää tavitaan, jos haluaa Mesen nakun niin helpointa sen on antaa olla siellä Mesen keulalla niin saa samalla myös hyvän ja laadukkaan auton. Ei tarvitse alustaakaan ruveta juuri virittelemään. Tuollaisen Mesen hankiminenkin on huomattavasti helpompaa kuin Mustin, löytyy jopa suomesta ja varaosat suoraan Vehon hylystä.

Ainoa negatiivinen asia on, että keskustelu foorumi vaihtuu :lol:
Eiköhän nämä MB 220 D jutut olisi jo aika lopetaa :?:[/quote]

Nohnoh...ihan rauhallisesti vaan :lol:
Jos olet joskus käynyt http://www.mersuforum.net/forum niin tiedät ketä siellä kirjoittelee :wink:
En kai mä pääse näistä jenkkivessoista koskaan eroon vaikka olen joskus kovasti yrittäny niin silti on ollut 80-l loppupuolelta saakka koko ajan joku jenkkiromu riesana. :roll:
Mitä mersuihin tulee niin....no, antaa olla, kyllä J tietää kupletin juonen.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo lopetellaan vaan, toivotaan sen sijaan huomiseksi kuivaa keliä ja mukavaa kilvanajoa hyvässä ja rakentavassa hengessä :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin