347 savuttaa hieman
Itse uskaltauduin moiseen 347 kittiin männänrengas kummallisuuksineen koska moottoripyörissä sama rakenne ei ole harvinainen ja ongelmista en ole kuullut ( takuu 3 vuotta ) vaikka pelit kiertävät 15000.
Tosin moottoripyörissä öljyn pinta on reippasti kampuran alapuolella, kone toimii kuten kuivasumppu. Kampiakseli ei koskaan osu öljynpintaan.
Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.
Kunhan kumi palaa.
Tosin moottoripyörissä öljyn pinta on reippasti kampuran alapuolella, kone toimii kuten kuivasumppu. Kampiakseli ei koskaan osu öljynpintaan.
Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.
Kunhan kumi palaa.
1966 HT 347 Stroker
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Tapsa kirjoitti:Eipä ole ensimmäinen kerta kun musseen on ajateltu
muuta tekniikkaa..![]()
ei kai nyt sentään moppen kierroskonetta...

Pääsisi samalla eroon C4- askista.

340 on hieman leveämpi kuin pikkuford, voipi tulla earlyyn hieman tiukka sovitus. Pakosarjoja saattaa joutua kääntämään liian nopeasti alaviistoon.
Täytyy nostaa koemielessä Mussen konehuoneeseen killumaan. Sitten talvella olen viisaampi. Öljypohjan suhteen ei pitäisi tulla ongelmia, ne on aika samanlaisia.
Saattais vauhtiperä saada elämänsä kyydit...
Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä.MONTTU kirjoitti:.
Strokerin matala, isovälyksinen mäntä ei myöskään ohjaa renkaita kovin hyvin ja lyhyt helma päästää öljyroiskeet lähemmäs renkaita. Oma kone on vielä kesken mutta en ole murheissani jos vähän oljyä palaa.
Kunhan kumi palaa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Takomännissä käytetään suurempaa välystä koska mäntä laajenee lämmetessään enemmän kuin vastaavat valetut männät. Tästä seuraa, että takomäntäinen mootori kilistelee mäntää kylmäkäynnistyksen aikana ja kun kone läpiää niin kilinät lakkaa tai ainakin vaimenee.MONTTU kirjoitti:Mulla on Wisecon takomukit, sikamatalat ja karsee välys.Ei välttämättä isovälyksynen mäntä. Esim. noi KB:n hypereutectiset männät on tarkoitettu toimimaan aika pienellä välyksellä
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
kyllä ahtamalla saa joka laitteesta iiisoja tehoja tekijän taidoista ja ahkeruudesta (eri kokeiluja paras lopputulos)riippuen sekä tietysti rahalla saa myös vahvempaa palikkaa,jos äärilaitoja haetaan tehoissa ja myös kestävyydessä.olen myös katellut poikien nokivasaroiden arvoja,etenkinAhti kirjoitti:Ei se siitä muuksi muutu oli se sitten mopsi tai letukka...
Stuttgartin kynttilätön kuutonen vaan isolla puhaltimella niin johan alkaa liikkkua.
väännöt on sitä luokkaa,että huhhuh!ja paljon ajavalle kulutusarvot kuitenkin kohtuulukemilla.MUSSE ISOLLA NAKULLA JA KUNNON PUHALTIMELLA

tallissa ala vähän puuhailemaan

[quote="457
Mihin sitä Mussea enää tavitaan, jos haluaa Mesen nakun niin helpointa sen on antaa olla siellä Mesen keulalla niin saa samalla myös hyvän ja laadukkaan auton. Ei tarvitse alustaakaan ruveta juuri virittelemään. Tuollaisen Mesen hankiminenkin on huomattavasti helpompaa kuin Mustin, löytyy jopa suomesta ja varaosat suoraan Vehon hylystä.
Ainoa negatiivinen asia on, että keskustelu foorumi vaihtuu
Eiköhän nämä MB 220 D jutut olisi jo aika lopetaa
[/quote]
Nohnoh...ihan rauhallisesti vaan
Jos olet joskus käynyt http://www.mersuforum.net/forum niin tiedät ketä siellä kirjoittelee
En kai mä pääse näistä jenkkivessoista koskaan eroon vaikka olen joskus kovasti yrittäny niin silti on ollut 80-l loppupuolelta saakka koko ajan joku jenkkiromu riesana.
Mitä mersuihin tulee niin....no, antaa olla, kyllä J tietää kupletin juonen.
Mihin sitä Mussea enää tavitaan, jos haluaa Mesen nakun niin helpointa sen on antaa olla siellä Mesen keulalla niin saa samalla myös hyvän ja laadukkaan auton. Ei tarvitse alustaakaan ruveta juuri virittelemään. Tuollaisen Mesen hankiminenkin on huomattavasti helpompaa kuin Mustin, löytyy jopa suomesta ja varaosat suoraan Vehon hylystä.
Ainoa negatiivinen asia on, että keskustelu foorumi vaihtuu

Eiköhän nämä MB 220 D jutut olisi jo aika lopetaa

Nohnoh...ihan rauhallisesti vaan

Jos olet joskus käynyt http://www.mersuforum.net/forum niin tiedät ketä siellä kirjoittelee

En kai mä pääse näistä jenkkivessoista koskaan eroon vaikka olen joskus kovasti yrittäny niin silti on ollut 80-l loppupuolelta saakka koko ajan joku jenkkiromu riesana.

Mitä mersuihin tulee niin....no, antaa olla, kyllä J tietää kupletin juonen.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Joo lopetellaan vaan, toivotaan sen sijaan huomiseksi kuivaa keliä ja mukavaa kilvanajoa hyvässä ja rakentavassa hengessä 

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.