351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21
351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?
Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?
Entä sytytyskäyrän muokkaus?
Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
Entä sytytyskäyrän muokkaus?
Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
prööt pröt pröt
Kokeileppa 3.80:1- 4.10:1 peräruuvia niin jopa kummasti tulee alavääääntöööö. Liikennevalojen välit lyhenee kummasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
351-4V Clevelandin std-perä oli 1:3,25 (kuten myös 351W:ssa), mutta toki käytettíin 1:3,50 ja tiuhempaakin 1:3,91 (kuten 1971 351-Bossissa). Usein 351-2V:n kanssa oli 1:2,75.
Omassa vihreässä Shelbyssä on originaali alumiini-imusarja (samanlaisen reprona saa ilman logoa ja varaosanumeroa) sekä 1:2,75 perä (orig. ollut 1:3,25 lukolla) sekä C6-automaatti. Itse pärjään maantiellä ja kaupungissa tällä tekniikalla, kompromissiratkaisuna minulle sopiva, ja en jää jalkoihin...
Omassa vihreässä Shelbyssä on originaali alumiini-imusarja (samanlaisen reprona saa ilman logoa ja varaosanumeroa) sekä 1:2,75 perä (orig. ollut 1:3,25 lukolla) sekä C6-automaatti. Itse pärjään maantiellä ja kaupungissa tällä tekniikalla, kompromissiratkaisuna minulle sopiva, ja en jää jalkoihin...
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21
En tiedä noiden vaikutusta, mutta aika kauan noita on ollut myynnissä:
http://www.mpgheads.com/PortPlate/PortP ... il.htm#MPG Port Plates™
http://www.mpgheads.com/PortPlate/PortP ... il.htm#MPG Port Plates™
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Naulan kantaanharmi80 kirjoitti:Äääh, myy tuo Cleve hyvällä rahalla jollekin kierrosherkkää konetta kaipaavalle ja osta tilalle isolohko.![]()
Kaikki ovat tyytyväisiä![]()
Harri

Jep, eli 3.50 - 4.11 ruuvi auttaa varmasti asiaan, mulla oli 3.89 välitys kohtuulllisen pirteän clevelandin jatkona ja kyllä se poistui paikalta jopa 7:llä pytyllä ja kuristavalla putkistolla. Hakalan Makella on myynnissä 2400 rpm limppu FMX:lle, hae pois - tekee kutaa tiheän välityksen kanssa. Onhan sulla lukkoperä autossa, jos ei niin ostoslistalle myös.
edit:
-------
Makella taitaa olla myös 3.50 välitys sekä lukko joutilaana.
edit:
-------
ja vielä kerran, tässä linkki Maken myymään tavaraan;
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1912
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?
Edelbrockillahan on omat sarjansa 2V:lle #2750 ja 4V:lle #2665.voortinomistaja kirjoitti:Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?
Entä sytytyskäyrän muokkaus?
Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
Minkälainen sytytyskäyrä siinä on nyt?
Perusennakko 10-12 asteeseen, mekaanista 26-28 astetta kaikki pelissä 2500-3000 rpm mennessä ja alipaine-ennakko kokeilemalla sopivaksi. Kokonaisennakko maksimi siis 38 astetta. 2V moottori ainakin on paljon voimakkaampi tyhjäkäynniltä lähtien kun panee 6 asteen sijaan 12 astetta perusennakoksi.
Ja todellista oikeaa ennakkokäyräähän ei saa muuten selville kuin dynossa kokeilemalla.

3.00:1 välitys, 225/60-15 renkaat: 80 kph kierroksia 2200, 100 kph kierroksia 2700.
On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1.

-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
SamiM kirjoitti: On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1.
Niin - yleensähän oli 351-4V:n kanssa 3,25:1 tai tihempi. Omassa 71 Shelbyssä on siis tällä hetkellä 351-4V ja 2,75:1 sekä renkaat BFG 235/60-R15 (100 km-vauhdissa n. 2650 RPM) ja itse olen koko lailla tyytyväinen, en ole jäänyt jalkoihin tällä aavikkoperälläkään, mutta myönnän, että toki 3,25:1 olisi taatusti vikkelämpi ja pirteämpi kiihtymään, kuten oli ex-73-Grandeni 351-4V CobraJet:lla (renkaat 225/70-R14 tai nyt vielä olevat 205/75-R14).
Niin - yleensähän oli 351-4V:n kanssa 3,25:1 tai tihempi. Omassa 71 Shelbyssä on siis tällä hetkellä 351-4V ja 2,75:1 sekä renkaat BFG 235/60-R15 (100 km-vauhdissa n. 2650 RPM) ja itse olen koko lailla tyytyväinen, en ole jäänyt jalkoihin tällä aavikkoperälläkään, mutta myönnän, että toki 3,25:1 olisi taatusti vikkelämpi ja pirteämpi kiihtymään, kuten oli ex-73-Grandeni 351-4V CobraJet:lla (renkaat 225/70-R14 tai nyt vielä olevat 205/75-R14).

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 15
- Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21
kiitoksia osanotosta, johan tässä jotakin on tietoa millä eteenpäin pääsee.
Kummallinen yhdistelmä tosiaan, auto on alunperin ollut 302 2V tehtaalta ulostullessaan, motori ja vaihdeloota on jonkun amerikan ihmelapsen vaihtamia, kait on ostanu kun halavalla on saanu..
Edellämainittu herra (MH) ottikin jo yhteyttä, ryhdymme kaupanhierontaan varmaankin turpiinista jossain vaiheessa, mutta perä on 8 tuumanen, joten siihen ei MH:n kamat käy. Eli semmoseen saa lukkoa/välitystä tarjota jos jollakulla on. Eikos täällä joku kauppannut uustuotantoakin??
Sytytyskäyrästä ei ole tietoa, orgis jakaja paikallaan, muistaakseni ihan vakiomalli, siihen kai voi asentaa säädettävän alipainepurkin ja mahtaisko siihen saada jonkin kärjettömän sytkäpaketinkin..
Kummallinen yhdistelmä tosiaan, auto on alunperin ollut 302 2V tehtaalta ulostullessaan, motori ja vaihdeloota on jonkun amerikan ihmelapsen vaihtamia, kait on ostanu kun halavalla on saanu..
Edellämainittu herra (MH) ottikin jo yhteyttä, ryhdymme kaupanhierontaan varmaankin turpiinista jossain vaiheessa, mutta perä on 8 tuumanen, joten siihen ei MH:n kamat käy. Eli semmoseen saa lukkoa/välitystä tarjota jos jollakulla on. Eikos täällä joku kauppannut uustuotantoakin??
Sytytyskäyrästä ei ole tietoa, orgis jakaja paikallaan, muistaakseni ihan vakiomalli, siihen kai voi asentaa säädettävän alipainepurkin ja mahtaisko siihen saada jonkin kärjettömän sytkäpaketinkin..
prööt pröt pröt
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3