351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
voortinomistaja
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21

351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?

Viesti Kirjoittaja voortinomistaja »

Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?

Entä sytytyskäyrän muokkaus?

Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
prööt pröt pröt
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kokeileppa 3.80:1- 4.10:1 peräruuvia niin jopa kummasti tulee alavääääntöööö. Liikennevalojen välit lyhenee kummasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

351-4V Clevelandin std-perä oli 1:3,25 (kuten myös 351W:ssa), mutta toki käytettíin 1:3,50 ja tiuhempaakin 1:3,91 (kuten 1971 351-Bossissa). Usein 351-2V:n kanssa oli 1:2,75.

Omassa vihreässä Shelbyssä on originaali alumiini-imusarja (samanlaisen reprona saa ilman logoa ja varaosanumeroa) sekä 1:2,75 perä (orig. ollut 1:3,25 lukolla) sekä C6-automaatti. Itse pärjään maantiellä ja kaupungissa tällä tekniikalla, kompromissiratkaisuna minulle sopiva, ja en jää jalkoihin...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tuo Jyrin ehdottama on ehkä paras tie parempaan liikkuvuuteen, jos ei sitten halua uusia käytännössä koko konetta...

3,50 voisi olla aika mellevä, ja kuitenkin mukava vielä matkoillakin..

Itselläni on 351w kumppanina 4v manuaali ja 3.00 perä. Tosin oma koneeni on aika trucki kone... :cry:
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Äääh, myy tuo Cleve hyvällä rahalla jollekin kierrosherkkää konetta kaipaavalle ja osta tilalle isolohko. :twisted:
Kaikki ovat tyytyväisiä 8)

Harri
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Weiand Stealth imariksi! ja alumiini keventää kummasti muutakin kuin lompakkoa,keu keu!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Eittämättä tuo stealth on yhvä imari, mutta tuskin auttaa alaväännön puutteeseen, jos ei verrata singleplane tyyppiseen imariin.

Eiköhän tuo vakio ole kaksitasoinen myös. Paino tietty putois, mutta tuskin tuntuu vielä ajossa... :cry:
voortinomistaja
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21

Viesti Kirjoittaja voortinomistaja »

jaaha, taitaa olla tosiaan keinot vähissä, täytynee tiuhentaa..

Entäpä vaihdeloota, jos ruuvi tihenee, onko syytä modifioida FMX:ää esim limpunvaihdolla...
prööt pröt pröt
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

En tiedä noiden vaikutusta, mutta aika kauan noita on ollut myynnissä:

http://www.mpgheads.com/PortPlate/PortP ... il.htm#MPG Port Plates™
voortinomistaja
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21

Viesti Kirjoittaja voortinomistaja »

oho, taisimpa joskus nuorena miehenä 20 vuotta sitten nykästä tuommoset pois mitsupitsin imupuolelta, motori oli ilmeisesti joku saasteversio. Taisivat olla siinä eri tarkotuksessa.

Oliskohan noita joku suomessa kokeillu / pystys arvaamaan mitekä toimivat käytännössä?
prööt pröt pröt
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

harmi80 kirjoitti:Äääh, myy tuo Cleve hyvällä rahalla jollekin kierrosherkkää konetta kaipaavalle ja osta tilalle isolohko. :twisted:
Kaikki ovat tyytyväisiä 8)

Harri
Naulan kantaan :wink:

Jep, eli 3.50 - 4.11 ruuvi auttaa varmasti asiaan, mulla oli 3.89 välitys kohtuulllisen pirteän clevelandin jatkona ja kyllä se poistui paikalta jopa 7:llä pytyllä ja kuristavalla putkistolla. Hakalan Makella on myynnissä 2400 rpm limppu FMX:lle, hae pois - tekee kutaa tiheän välityksen kanssa. Onhan sulla lukkoperä autossa, jos ei niin ostoslistalle myös.

edit:
-------
Makella taitaa olla myös 3.50 välitys sekä lukko joutilaana.

edit:
-------
ja vielä kerran, tässä linkki Maken myymään tavaraan;
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1912
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351C 4V:hen potkua alemmalle rpm:alueelle?

Viesti Kirjoittaja SamiM »

voortinomistaja kirjoitti:Olisko jollain tietoa auttaako esim. imusarjan vaihto originaalista 4V sarjasta edelbrockin performeriin/johonkin muuhun?

Entä sytytyskäyrän muokkaus?

Mikä olis sopiva perävälitys entisen 2.73 tilalle , kun kuitenkin enin osa ajosta on kaupunkikärräystä, valoista seuraaviin?
Edelbrockillahan on omat sarjansa 2V:lle #2750 ja 4V:lle #2665.

Minkälainen sytytyskäyrä siinä on nyt?

Perusennakko 10-12 asteeseen, mekaanista 26-28 astetta kaikki pelissä 2500-3000 rpm mennessä ja alipaine-ennakko kokeilemalla sopivaksi. Kokonaisennakko maksimi siis 38 astetta. 2V moottori ainakin on paljon voimakkaampi tyhjäkäynniltä lähtien kun panee 6 asteen sijaan 12 astetta perusennakoksi.

Ja todellista oikeaa ennakkokäyräähän ei saa muuten selville kuin dynossa kokeilemalla. :!:

3.00:1 välitys, 225/60-15 renkaat: 80 kph kierroksia 2200, 100 kph kierroksia 2700.

On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1. :shock:
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

SamiM kirjoitti: On kyllä ihme yhdistelmä: 351C-4V ja perävälitys 2.73:1.

Niin - yleensähän oli 351-4V:n kanssa 3,25:1 tai tihempi. Omassa 71 Shelbyssä on siis tällä hetkellä 351-4V ja 2,75:1 sekä renkaat BFG 235/60-R15 (100 km-vauhdissa n. 2650 RPM) ja itse olen koko lailla tyytyväinen, en ole jäänyt jalkoihin tällä aavikkoperälläkään, mutta myönnän, että toki 3,25:1 olisi taatusti vikkelämpi ja pirteämpi kiihtymään, kuten oli ex-73-Grandeni 351-4V CobraJet:lla (renkaat 225/70-R14 tai nyt vielä olevat 205/75-R14). :)
voortinomistaja
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Heinä 2005, 14:21

Viesti Kirjoittaja voortinomistaja »

kiitoksia osanotosta, johan tässä jotakin on tietoa millä eteenpäin pääsee.

Kummallinen yhdistelmä tosiaan, auto on alunperin ollut 302 2V tehtaalta ulostullessaan, motori ja vaihdeloota on jonkun amerikan ihmelapsen vaihtamia, kait on ostanu kun halavalla on saanu..

Edellämainittu herra (MH) ottikin jo yhteyttä, ryhdymme kaupanhierontaan varmaankin turpiinista jossain vaiheessa, mutta perä on 8 tuumanen, joten siihen ei MH:n kamat käy. Eli semmoseen saa lukkoa/välitystä tarjota jos jollakulla on. Eikos täällä joku kauppannut uustuotantoakin??

Sytytyskäyrästä ei ole tietoa, orgis jakaja paikallaan, muistaakseni ihan vakiomalli, siihen kai voi asentaa säädettävän alipainepurkin ja mahtaisko siihen saada jonkin kärjettömän sytkäpaketinkin..
prööt pröt pröt
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Weiand X-leratoria (tjsp) on jossain kehuttu parhaaksi cleven "yleis"imariksi.

Ja imukanavaahan kannessa voi pienentää, se ei ole ongelma jos sovittelee esim 2V -imusarjaa koneeseen.
Kuva
Vastaa Viestiin