200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Takaisin ollaan kuutosen äärellä.
Upon vanha ja voitokas alumiinikantinen 200cid on palannut kotiinsa ja saa luovuttaa alumiinikantensa siihen tarkoitukseen, johon se pitikin mennä jo aikaisemmin. Seuraava kehitysversio kuutosesta täällä päin on kooltaa 258cid, Classic Inlinesin alumiinikannella ja mekaanisella nokalla varustettu 11.0 -ruttuinen veitikka. Nokan speksejä en paljastakaan, tai tämän enempää muutenkaan...Palataan tähän myöhemmin, osat kun on talossa ja kampiakseli hiottu, lohko porattu, männät koneistettu eikä oikein muuta vaadi kuin lohkon dekkauksen, tasapainotuksen ja nippuun.......kuulostaa helpolta? Kuutonen on Kone, to be continued.
Autoa tälle koneelle ei vielä ole eikä ehkä tulekaan. Tallissa on vain yksi "sopiva", mutta siitäkin sitten pitäisi muuttaa yksi sininen kolmonen kyljestä kakkoseksi...
Upon vanha ja voitokas alumiinikantinen 200cid on palannut kotiinsa ja saa luovuttaa alumiinikantensa siihen tarkoitukseen, johon se pitikin mennä jo aikaisemmin. Seuraava kehitysversio kuutosesta täällä päin on kooltaa 258cid, Classic Inlinesin alumiinikannella ja mekaanisella nokalla varustettu 11.0 -ruttuinen veitikka. Nokan speksejä en paljastakaan, tai tämän enempää muutenkaan...Palataan tähän myöhemmin, osat kun on talossa ja kampiakseli hiottu, lohko porattu, männät koneistettu eikä oikein muuta vaadi kuin lohkon dekkauksen, tasapainotuksen ja nippuun.......kuulostaa helpolta? Kuutonen on Kone, to be continued.
Autoa tälle koneelle ei vielä ole eikä ehkä tulekaan. Tallissa on vain yksi "sopiva", mutta siitäkin sitten pitäisi muuttaa yksi sininen kolmonen kyljestä kakkoseksi...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Kun et myynyt mulle sitä 250 lohkoa
. Niin sait nyt tuon kannen. Odotan mitä tulossa on 


- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Osta toi -80 konttiperä kajaanista, pistät korin kuntoon ja maalaat sen valkoseks. Mää myyn sulle sit ton upon k-memberin ja katotaan ny että kuinka lootalle käy... 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Hop uppia tälle topikille, mitähän lääkkeitä sitä on tullu vedettyä kun löysin itteni kattelemasta kutosen alumiinikansia, josko sittenki... 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Jos pakko on olla suora kuutonen niin suosittelen BMW moottorin hankintaa, halpa, hyvä, kestävä ja ennen kaikkea tehokas.
Esim. tuollainen tehdas uusi kone 2.5 litraa miedoilla nokilla, kone on kyllä alumiini kansilla, niin on lohkokin.
Oikeesti ei olisi vaikea istuttaa vaikka jonkin Fordin keulalle kone + laatikko.
Tuossa näyte miten noin 3 litrainen vapari BMW:n kone liikuttaa GM tuotetta .
Esim. tuollainen tehdas uusi kone 2.5 litraa miedoilla nokilla, kone on kyllä alumiini kansilla, niin on lohkokin.
Oikeesti ei olisi vaikea istuttaa vaikka jonkin Fordin keulalle kone + laatikko.
Tuossa näyte miten noin 3 litrainen vapari BMW:n kone liikuttaa GM tuotetta .
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Sehän näissä on että tarkotus olis ajella ehkä vielä joskus natikoissa jolloin tuo kutonen mikä nyt keulalla on sais jäädä. Järkevyydestä ja muusta voi toki puhua, tuli tuossa katottua että olis Fordin nelilitranen tuplanokka kone aika "halpa" Australiassa, mutta ei silläkään natikoissa mennä... vähän alle 200kW vakiona on jo melko hyvä lähtökohta foxiin.
ebay.com.au/itm/FORD-FALCON-BA-EXCELLENT-TESTED-ENGINE-4-0-6-CYL-DOHC-10-02-09-05-/321850193573?nav=SEARCH
ebay.com.au/itm/FORD-FALCON-BA-EXCELLENT-TESTED-ENGINE-4-0-6-CYL-DOHC-10-02-09-05-/321850193573?nav=SEARCH
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Nostellaas hieman, voimamoottorin elvyttelyt menossa ja aloin pohtimaan noita venttiilin jousia. Onkos tuohon nyt minkälaisia mahdollisuuksia?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Sepä se, koitin tuossa etsiskellä sopivia jousia, mutta kun nämä hämmentää pientä mieltä...
http://www.claysmithcams.com/csc-sty-sp ... th-damper/
Closed 100 lbs
Open 180 lbs
Coil Bind .925
Max Lift .700
Inst Hgt 1.68
Duration Range up to 275
http://ww2.justanswer.com/uploads/apjp0 ... part_1.pdf
Valve spring free length 1.79" (in & ex)
Installed height 1 9/16-1 39/64 (in & ex)
Eli nuo Clay Smithin jouset ois liian pitkät vai oonko vaihteeksi ymmärtänyt jotain väärin? Tuo jälkimmäinen linkkikin on hieman hämäävä kun taitaa olla F150 listattuja mittoja. Joutuuko sitä käymään tallilla ja purkaa vaan lisää jotta saa tuonkin mitattua?
Ja kun nämä tavarat kiertää pientä rinkiä niin mulla nyt siis nokaksi tulossa tuo Clay Smith valmiste:
http://www.claysmithcams.com/ford-144-1 ... nversions/
http://www.claysmithcams.com/csc-sty-sp ... th-damper/
Closed 100 lbs
Open 180 lbs
Coil Bind .925
Max Lift .700
Inst Hgt 1.68
Duration Range up to 275
http://ww2.justanswer.com/uploads/apjp0 ... part_1.pdf
Valve spring free length 1.79" (in & ex)
Installed height 1 9/16-1 39/64 (in & ex)
Eli nuo Clay Smithin jouset ois liian pitkät vai oonko vaihteeksi ymmärtänyt jotain väärin? Tuo jälkimmäinen linkkikin on hieman hämäävä kun taitaa olla F150 listattuja mittoja. Joutuuko sitä käymään tallilla ja purkaa vaan lisää jotta saa tuonkin mitattua?
Ja kun nämä tavarat kiertää pientä rinkiä niin mulla nyt siis nokaksi tulossa tuo Clay Smith valmiste:
http://www.claysmithcams.com/ford-144-1 ... nversions/
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Joo. Ite ajoin 1968 289:n vakiojousilla 224/224 n. .450 -nostoisella nokalla, eikä venajousista ahistanut ainakaan ennen 6500rpm:ää. Mulla silloin aikoinaan rundikellon viisari ainakin viipotti kuutosen ja seiskan välissä, en tiedä kuinka paikkansa piti foksin mittari.
Ford 4.0 V6:n retainerit käy noiden kanssa.
Ford 4.0 V6:n retainerit käy noiden kanssa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 200/250cid suoran kuutosen hop-up –topic
Hyvä tietää, saattaa melko "halvalla" päästä noiden vakio osien kanssa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.