
vaihteisto c4
vaihteisto c4
vaihdoin tässä juuri vaihteistoöljyt: otin lauhduttimesta putken irti ja annoin auton käydä että tulisi vaihteisto tyhjäksi jonka jälkeen putki kiinni ja uudet öljyt tilalle mutta menikin vain kaksi litraa ja mittatikku puolessa välissä vaikka ajoin kuumaksi ja p:llä tarkistin. mikä vikana kun vaihteet toimii,mutta kun laittaa n:ltä d:lle niin pauhkahtaa vaihde aikas kovin päälle ja auto nytkähtää. laatikko öljy atf-synteettinen 

Re: vaihteisto c4
ATF tarkoittaa automatic transmission fluid. Eli ei riitä tiedoksi. Onko Type F vai Dexron/Mercon luokkaa?pun64 kirjoitti: laatikko öljy atf-synteettinen
Muista kysymyksistä vastatkoon viisaammat.
Re: vaihteisto c4
ostin uudet öljyt atf-type f sellaiset kun mittatikussa oli merkintä. vaihteisto tuli paremmaksi, mutta ihmetyttää toi öljyn määrä ku ei menny kun se kaksi litraa.
eikö turbiini tule tyhjäksi jos ottaa öljylauhduttajasta putken irti ja antaa koneen käydä niin kauan ettei öljyä enää tule ja vaihdoin myös suodattimen
eikö turbiini tule tyhjäksi jos ottaa öljylauhduttajasta putken irti ja antaa koneen käydä niin kauan ettei öljyä enää tule ja vaihdoin myös suodattimen
Re: vaihteisto c4
Ei tule tyhjäksi tuolla tavoin.
turbiiniin , öljypohjaan ja koneiston linjoihin jää
monta litraa vielä kun öljypumppu horii jo tyhjää.
erikoinen tapa vaan tyhjentää laatikko.
Ei ole iso vaiva tyhjentää turbiini tyhjennys propusta ,löytyy ainakin
vakio limpuista etupuolelta .
öljypohjan irroitus hieman työläämpi,muttei mahdoton auton alla.
turbiiniin , öljypohjaan ja koneiston linjoihin jää
monta litraa vielä kun öljypumppu horii jo tyhjää.
erikoinen tapa vaan tyhjentää laatikko.
Ei ole iso vaiva tyhjentää turbiini tyhjennys propusta ,löytyy ainakin
vakio limpuista etupuolelta .
öljypohjan irroitus hieman työläämpi,muttei mahdoton auton alla.
Re: vaihteisto c4
onko se tyhjennyys proppu vaihteiston edessä pellin alla (yksi mekaanikko neuvoi volvolla tämän tyhjennys tavan, että sellai se tulee varmasti tyhjäksi)
taisi olla väärää tietoa kaverilla
taisi olla väärää tietoa kaverilla
Re: vaihteisto c4
No itseasiassa, uudempiin autoihin vaihdetaan laatikkoöljyt juuri niin, että laatikko-öljyn jäähdyttimen putki irti, ja annetaan käydä niin kauan ettei tule öljyä, sitten katsotaan paljonko tuli, ja kaadetaan sama määrä laatikkoon uutta öljyä. Siitten taas käymään ja sama toistetaan muutamaan kertaan, kunnes tuntuu, että öljyt ovat vaihtuneet. Johtunee siitä, ettei nykyautojen turbiineita saa yleensä tyhjennettyä, eikä niihin ole suodatinkaan nykyään usein edes vaihdettavissa, joten laatikkoa ei kannata aukasta.
En kyllä ymmärrä miksei sama metodi toimisi vanhempaankin kalustoon, toki aina olis järkevää vaihtaa laatikkoon suodatinkin samalla kuin öljyt noihin mihin se on helppo vaihtaa öljypohjan kautta.
En kyllä ymmärrä miksei sama metodi toimisi vanhempaankin kalustoon, toki aina olis järkevää vaihtaa laatikkoon suodatinkin samalla kuin öljyt noihin mihin se on helppo vaihtaa öljypohjan kautta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
- Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
- Paikkakunta: Oulu
Re: vaihteisto c4
Tapsaa Lainaten. Ei tule kaikki öljyt ulos tuolla tavalla ja öljypohjaan jää kaikki moskat lillumaan. Kannattaa käyttää öljypohja pois, iso kaukalo vaan alle kun löysäilee pohjan ruuveja ja sitten tulee suodatinkin vaihdettua sinne pohjan sisälle. Kaikissa muuntimissa ei ole tyhjennys proppua, ei ainakaan Chevyn TH700, eipä taida olla uudemmissa muissakaan.
Läpi vaikka harmaan kiven!
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: vaihteisto c4
Öljypohjan tyhjennystä helpottaa pohjaropun irrotus, pitäisi löytyä C4sta. Turbiinin roppu löytyy kun otat turbiinikotelon etuosasta, alhaalta, sen suojapellin pois ja pyörität avaimella, dampperinpultista, niin kauan, että pultti tulle aukon kohdalle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: vaihteisto c4
kiitos paljon vinkeistä nyt laatikko toimii ja kelpaa ajella



Re: vaihteisto c4
Sanokaas missä vika kun C4 laatikosta hävis pakki tyystin, ehkä pikkasen vetää mutta ei liikkeelle. Panta ja venttiilistö tarkastettu.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: vaihteisto c4
Mulla sama homma.
Panta poikki ja kuulemma pitää etukautta korjata.
Koko korjauspaketti samalla, kun kerran pitää loota panna atomeiksi.
Hommasin halvan laatikon, ja edellinen vielä odottaa avausta. Jokohan tänä talvena.....
Eiku..tässähän olikin panta ok
Panta poikki ja kuulemma pitää etukautta korjata.
Koko korjauspaketti samalla, kun kerran pitää loota panna atomeiksi.
Hommasin halvan laatikon, ja edellinen vielä odottaa avausta. Jokohan tänä talvena.....
Eiku..tässähän olikin panta ok
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: vaihteisto c4
Panta tuntuis olevan ehjä ja oikeissa säädöissäkin.
Re: vaihteisto c4
Seuraava todennäköinen vikapaikka on takaservon mäntä. Männässä on vulkanoitu tiiviste joka vanhemmiten kovettuu ja alkaa vuotaa. Sen voi vaihtaa laatikko autossa paikallaan, tarvitsee männän ja kannen kumitiivisterenkaan.
Re: vaihteisto c4
En tiedä kuuluuko välttämättä tänne ja jossain tarkemmin varmasti selitettykin mutta miten eroaa c4 ja c5 toisistaan? Meinaan itselläni todennäköisesti Mercuryssa tuo c5 ja shift kittiä katsellut mutta ei tunnu löytyvän kuin c4:seen. Eikä uskallus riittänyt tilata kun jostain jenkki sivuilta luin että koneisto olisi erilainen laatikoissa. 

Re: vaihteisto c4
Eikös C5 laatikko ole kuin C4 mutta turbiini lukolla.