vaihteisto c4

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pun64
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Helmi 2008, 13:26
Auto: ford mustang 64½

vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja pun64 »

vaihdoin tässä juuri vaihteistoöljyt: otin lauhduttimesta putken irti ja annoin auton käydä että tulisi vaihteisto tyhjäksi jonka jälkeen putki kiinni ja uudet öljyt tilalle mutta menikin vain kaksi litraa ja mittatikku puolessa välissä vaikka ajoin kuumaksi ja p:llä tarkistin. mikä vikana kun vaihteet toimii,mutta kun laittaa n:ltä d:lle niin pauhkahtaa vaihde aikas kovin päälle ja auto nytkähtää. laatikko öljy atf-synteettinen :roll:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

pun64 kirjoitti: laatikko öljy atf-synteettinen :roll:
ATF tarkoittaa automatic transmission fluid. Eli ei riitä tiedoksi. Onko Type F vai Dexron/Mercon luokkaa?

Muista kysymyksistä vastatkoon viisaammat.
pun64
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Helmi 2008, 13:26
Auto: ford mustang 64½

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja pun64 »

ostin uudet öljyt atf-type f sellaiset kun mittatikussa oli merkintä. vaihteisto tuli paremmaksi, mutta ihmetyttää toi öljyn määrä ku ei menny kun se kaksi litraa.
eikö turbiini tule tyhjäksi jos ottaa öljylauhduttajasta putken irti ja antaa koneen käydä niin kauan ettei öljyä enää tule ja vaihdoin myös suodattimen
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Ei tule tyhjäksi tuolla tavoin.
turbiiniin , öljypohjaan ja koneiston linjoihin jää
monta litraa vielä kun öljypumppu horii jo tyhjää.
erikoinen tapa vaan tyhjentää laatikko.
Ei ole iso vaiva tyhjentää turbiini tyhjennys propusta ,löytyy ainakin
vakio limpuista etupuolelta .
öljypohjan irroitus hieman työläämpi,muttei mahdoton auton alla.
pun64
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Helmi 2008, 13:26
Auto: ford mustang 64½

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja pun64 »

onko se tyhjennyys proppu vaihteiston edessä pellin alla (yksi mekaanikko neuvoi volvolla tämän tyhjennys tavan, että sellai se tulee varmasti tyhjäksi)
taisi olla väärää tietoa kaverilla
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Ville K »

No itseasiassa, uudempiin autoihin vaihdetaan laatikkoöljyt juuri niin, että laatikko-öljyn jäähdyttimen putki irti, ja annetaan käydä niin kauan ettei tule öljyä, sitten katsotaan paljonko tuli, ja kaadetaan sama määrä laatikkoon uutta öljyä. Siitten taas käymään ja sama toistetaan muutamaan kertaan, kunnes tuntuu, että öljyt ovat vaihtuneet. Johtunee siitä, ettei nykyautojen turbiineita saa yleensä tyhjennettyä, eikä niihin ole suodatinkaan nykyään usein edes vaihdettavissa, joten laatikkoa ei kannata aukasta.

En kyllä ymmärrä miksei sama metodi toimisi vanhempaankin kalustoon, toki aina olis järkevää vaihtaa laatikkoon suodatinkin samalla kuin öljyt noihin mihin se on helppo vaihtaa öljypohjan kautta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Jani M
Aktiivi
Viestit: 79
Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
Paikkakunta: Oulu

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tapsaa Lainaten. Ei tule kaikki öljyt ulos tuolla tavalla ja öljypohjaan jää kaikki moskat lillumaan. Kannattaa käyttää öljypohja pois, iso kaukalo vaan alle kun löysäilee pohjan ruuveja ja sitten tulee suodatinkin vaihdettua sinne pohjan sisälle. Kaikissa muuntimissa ei ole tyhjennys proppua, ei ainakaan Chevyn TH700, eipä taida olla uudemmissa muissakaan.
Läpi vaikka harmaan kiven!


-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Öljypohjan tyhjennystä helpottaa pohjaropun irrotus, pitäisi löytyä C4sta. Turbiinin roppu löytyy kun otat turbiinikotelon etuosasta, alhaalta, sen suojapellin pois ja pyörität avaimella, dampperinpultista, niin kauan, että pultti tulle aukon kohdalle.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
pun64
Hiljaisempi
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Helmi 2008, 13:26
Auto: ford mustang 64½

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja pun64 »

kiitos paljon vinkeistä nyt laatikko toimii ja kelpaa ajella :D :D
hessuhopo
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Tammi 2016, 19:52

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja hessuhopo »

Sanokaas missä vika kun C4 laatikosta hävis pakki tyystin, ehkä pikkasen vetää mutta ei liikkeelle. Panta ja venttiilistö tarkastettu.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla sama homma.
Panta poikki ja kuulemma pitää etukautta korjata.
Koko korjauspaketti samalla, kun kerran pitää loota panna atomeiksi.
Hommasin halvan laatikon, ja edellinen vielä odottaa avausta. Jokohan tänä talvena.....

Eiku..tässähän olikin panta ok
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
hessuhopo
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Tammi 2016, 19:52

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja hessuhopo »

Panta tuntuis olevan ehjä ja oikeissa säädöissäkin.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja SamiM »

hessuhopo kirjoitti: 11 Marras 2017, 20:47 Panta tuntuis olevan ehjä ja oikeissa säädöissäkin.
Seuraava todennäköinen vikapaikka on takaservon mäntä. Männässä on vulkanoitu tiiviste joka vanhemmiten kovettuu ja alkaa vuotaa. Sen voi vaihtaa laatikko autossa paikallaan, tarvitsee männän ja kannen kumitiivisterenkaan.
Avatar
AhoDeLaho
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 11 Elo 2014, 15:23
Auto: SN95 5.0L -95
Paikkakunta: Akaa

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja AhoDeLaho »

En tiedä kuuluuko välttämättä tänne ja jossain tarkemmin varmasti selitettykin mutta miten eroaa c4 ja c5 toisistaan? Meinaan itselläni todennäköisesti Mercuryssa tuo c5 ja shift kittiä katsellut mutta ei tunnu löytyvän kuin c4:seen. Eikä uskallus riittänyt tilata kun jostain jenkki sivuilta luin että koneisto olisi erilainen laatikoissa. :(
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: vaihteisto c4

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eikös C5 laatikko ole kuin C4 mutta turbiini lukolla.
Vastaa Viestiin