MSD atomic 2900 efi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi nyt pyörii siinä 13,5 huitteilla matkaajussa varmasti sama toiminta varmuus kuin muissakin ruiskuissa, niin voisiko olla että suihkuttaa väärään aikaan mitenkähän tuo varmistetaan?
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi mietin kun mulla ei ole viellä tuota jakajaa kytketty efille, sekin voi viellä olla syynä etten saa nuita seoksia kohdalleen, vaikka tässä kaasarimallin efissä tuo on lisätoiminta joka varmasti hyvä saadakseen kaikki hyötö talteen.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi mitä tuo kuva tarkoittaa sivulla 6 BOOST REFERENCE PORT onko tuo olellinen efin pelaamiselle??
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 07 Elo 2017, 16:08 Moi mitä tuo kuva tarkoittaa sivulla 6 BOOST REFERENCE PORT onko tuo olellinen efin pelaamiselle??
En näe sivulla 6 Atomic ohjeessa tuota mainintaa.
http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 1-2900.pdf

Liittyykö tuo polttoaineen painesäätimeen?

Polttoaineen painesäätimen kalvon takapuolelle voi yleensä viedä imusarjan alipainetiedon. Jos ruiskusysteemin injektoreiden kärki on imusarjan alipaineen puolella (kuten Atomicissa, koska suuttimien kärjet läppien alapuolella), niin tuon kautta saadaan vakioitua suuttimien yli vaikuttava polttoainepaine.

Holleyn dokumentaation mukaan ei ole pakollinen ja ei vaikuta toimintaan. Jos ei ole kytketty, niin polttoainekartan arvot eivät ole todellisia, koska paine voi vaihdella hieman suuttimien suhteen. EFI kuitenkin työntää polttoainetta tavoitteena pitää seosarvo säädetyssä ja lopputulos siis moottorin toiminnan kannalta ok.

Holleyn info sopii siis tähän MSD Atomic-ruiskuun.

Toisessa ketjussa kyselitkin tuosta polttoainekulutuksesta. Minusta kannattaisi nyt rauhoittaa muutosten teko ja selvittää jonkun asian osaavan kanssa tuo lokitietojen luku muistikortille ja tietojen analysointi tietokoneella. Minulla on itsellä aavistus, että lokitiedoista osaava kaveri saisi selville missä ongelma piilee.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Jep mitenkäs nuo läpät kun etuläpät aukee ennemmin kuin takaläpät onko nuo olelliset, esem pitääko niitten aueta just samaan aikaan?
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi tuossa osoitteessa sanotaan siitä boost reference port http://www.manualsdir.com/manuals/25637 ... tml?page=6
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 07 Elo 2017, 19:02 Jep mitenkäs nuo läpät kun etuläpät aukee ennemmin kuin takaläpät onko nuo olelliset, esem pitääko niitten aueta just samaan aikaan?
Holleyn Terminator-rungossa tulevat myös toiset läpät avautumiseen mukaan vasta kun ensiöläppä on hieman avautunut.

En tiedä miksi näin on tehty, mutta luulen sen liittyvän ihan Cruise ajotilanteeseen. Cruise-ajossa on erittäin pieni ilmamäärätarve ja ainakin oma setup toimii kaupunkiajossa niin pienillä avautumisarvoilla (taitaa olla arvo luokkaa 2%), että toisen läpän samanaikainen avautuminen tekisi ajosta epämiellyttävää. Joutuu jo nytkin aika pienillä kaasunliikkeillä annostelemaan nopeutta.
mpesonen kirjoitti: 07 Elo 2017, 19:37 Moi tuossa osoitteessa sanotaan siitä boost reference port http://www.manualsdir.com/manuals/25637 ... tml?page=6
Tuo liittyy tilanteeseen kun käytössä on ahdin ja vieläpä tilanteeseen, jossa ahdin on moottorin ja TBI-paketin välissä. Eli ilma imetään ahtimeen läppien läpi. Tuossa tilanteessa imusarjassa vallitseva paine pitää saada tuotua TBI-paketin anturille mutkan kautta. Tuossa tukitaan normaalireitti läppien alapuolelta. Eli ei vaikuta sinun tilanteessa toimintaan.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 06 Elo 2017, 15:03 Elikkäs efi kuluttaa noin 18l 60km matka ajussa missä vika? ennen pääsi kaasari vehkeellä puolet pitemmälle!
Oma setup (Holley Terminator EFI, 342 CID, TFS 2 nokka) vie matka-ajossa 15,5 (kerran mittasin viime kesänä 160 km matkalla ja ei ollut mitään tipalla pisimmälle ajoa tuokaan pätkä) ja keskikulutus viime ajokaudella 20L/100km.

Oma kone rallattaa 100 km nopeudessa 3000 rpm (C4 3.25 perällä) ja ottomoottori ei oikein toimi räkänokalla ja olemattomalla täytöksellä kovin hyvällä hyötysuhteella.

Selkeästi sinulla on liian suuri polttoaineenkulutus ja tuo sinun TBI-ruiskusetup pitäisi saada kuntoon.
kaara91 kirjoitti: 06 Elo 2017, 19:35 Ainakin Foxin EFIssä pitää ruutille olla oikea suihkutusjärjestys kipinään nähden. Jakaja pitää olla oikeassa asennossa. Veikkaan, että tässä MSD ruutassa toiminta pohjautuu samaan toimintaan. Eli ykköspytyn tieto pitää olla EEClle tiedossa, että osaa suihkuttaa ruutat oikeaan aikaan ja oikeassa järjestyksessä.
Näissä TBI-paketeissa injektorit ruuttaavat kaikki samanaikaisesti (4 kpl). Eli ei pitäisi tässä tilanteessa olla vaikutusta.

Asennuksesta juttua ketjussa:
MSD atomic 2900 efi

mpesonen jos laittaisit omaan profiiliisi tiedon missäpäin suomea majailet, niin saattaisi joku kerholainen olla lähistöllä ja mahdollisesti vaikka tulla auttelemaan ongelman selvittelyssä.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi mitähän tuo meinaa kun paineen säätimen mittari väpättää aikalailla, oli se välillä ihan 45psi. kokeilin paluu linjaa samankokoisella kuin tulo rupes väpättämään? pitäisikö paluulinjan olla selvästi pienenpi?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 08 Elo 2017, 21:53 Moi mitähän tuo meinaa kun paineen säätimen mittari väpättää aikalailla, oli se välillä ihan 45psi.
Mekaaninen vaimentamaton painemittari värisee myös minulla aika lailla moottorin käydessä. Suuttimien avautumiset aiheuttavat paineeseen pulsseja. Jatkuva värinä rikkoo lopulta mittarin sisältä rattaiston - minulla jo toinen menossa. Kolmannen laitan nestevaimenteisena.
mpesonen kirjoitti: 08 Elo 2017, 21:53 kokeilin paluu linjaa samankokoisella kuin tulo rupes väpättämään? pitäisikö paluulinjan olla selvästi pienenpi?
Ei minusta väliä, kunhan paluulinja ei ahdista polttoaineen paluuta niin, että painesäätimen toimintakyky menee.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi oisko kellään mielekiintoo katsoa efiä. Asun lapinlahdella?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 09 Elo 2017, 11:30 Moi oisko kellään mielekiintoo katsoa efiä. Asun lapinlahdella?
Laitoin aamusella yv:n kun huomasin, että majaillaan aika lähellä toisiamme.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi nyt muuteltu moottorin tilaavuus arvoja ja perus karttaa, seokset matka ajussa n 14,7 ja täyskääsu kiihdytyksessä n 12,7. näillä näkymin pelaa aika hyvin kulutusta, en ole viellä päässy tarkastamaan matkaajussa luulen että päästään aika hyvälle lukemalle, musse kulkee kevyen oloisesti ja kehrää hyvin!
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Juteltiin tänään puhelimessa setupista ja mietittiin mikä siellä voisi olla ongelmana. Asennus on teknisesti ok ja mietittiin erinäisiä polkuja haarukoida vikaa. Mpesonen kävi puhelun jälkeen asetuksia vielä läpi ja hoksasi itse tuon moottoritilavuusasetuksen olevan väärin. Ohjeissa ei mainita laitetaanko CID-lukema vai mikä ja väärä arvo aiheutti ilmeisesti. Pidetään peukkuja, että tuo väärä konetilavuusasetus (taisi olla 540) muutettuna oikeaan arvoon (331) olisi aiheuttanut nuo epämääräiset ongelmat.

Teen vielä sillä tavalla, että yhdistän tämän ketjun tuohon asennusketjuun, niin onpa sitten nipussa asia yhdessä viestiketjussa.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Morjensta meinasit kytkeä sytkän jossakin vaiheessa,tuohon efin rinnalle. ilmeisesti tuo jakaja oteta pois kun asennolla 1 sylinterillä työtahti ja laitetaan samaan asentoon ,kun sytkän runkoa käännetty180 astetta ja lukittu?
Vastaa Viestiin