MSD atomic 2900 efi
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus
Moi nyt pyörii siinä 13,5 huitteilla matkaajussa varmasti sama toiminta varmuus kuin muissakin ruiskuissa, niin voisiko olla että suihkuttaa väärään aikaan mitenkähän tuo varmistetaan?
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus
Moi mietin kun mulla ei ole viellä tuota jakajaa kytketty efille, sekin voi viellä olla syynä etten saa nuita seoksia kohdalleen, vaikka tässä kaasarimallin efissä tuo on lisätoiminta joka varmasti hyvä saadakseen kaikki hyötö talteen.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Moi mitä tuo kuva tarkoittaa sivulla 6 BOOST REFERENCE PORT onko tuo olellinen efin pelaamiselle??
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi
En näe sivulla 6 Atomic ohjeessa tuota mainintaa.
http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 1-2900.pdf
Liittyykö tuo polttoaineen painesäätimeen?
Polttoaineen painesäätimen kalvon takapuolelle voi yleensä viedä imusarjan alipainetiedon. Jos ruiskusysteemin injektoreiden kärki on imusarjan alipaineen puolella (kuten Atomicissa, koska suuttimien kärjet läppien alapuolella), niin tuon kautta saadaan vakioitua suuttimien yli vaikuttava polttoainepaine.
Holleyn dokumentaation mukaan ei ole pakollinen ja ei vaikuta toimintaan. Jos ei ole kytketty, niin polttoainekartan arvot eivät ole todellisia, koska paine voi vaihdella hieman suuttimien suhteen. EFI kuitenkin työntää polttoainetta tavoitteena pitää seosarvo säädetyssä ja lopputulos siis moottorin toiminnan kannalta ok.
Holleyn info sopii siis tähän MSD Atomic-ruiskuun.
Toisessa ketjussa kyselitkin tuosta polttoainekulutuksesta. Minusta kannattaisi nyt rauhoittaa muutosten teko ja selvittää jonkun asian osaavan kanssa tuo lokitietojen luku muistikortille ja tietojen analysointi tietokoneella. Minulla on itsellä aavistus, että lokitiedoista osaava kaveri saisi selville missä ongelma piilee.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Jep mitenkäs nuo läpät kun etuläpät aukee ennemmin kuin takaläpät onko nuo olelliset, esem pitääko niitten aueta just samaan aikaan?
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Moi tuossa osoitteessa sanotaan siitä boost reference port http://www.manualsdir.com/manuals/25637 ... tml?page=6
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi
Holleyn Terminator-rungossa tulevat myös toiset läpät avautumiseen mukaan vasta kun ensiöläppä on hieman avautunut.
En tiedä miksi näin on tehty, mutta luulen sen liittyvän ihan Cruise ajotilanteeseen. Cruise-ajossa on erittäin pieni ilmamäärätarve ja ainakin oma setup toimii kaupunkiajossa niin pienillä avautumisarvoilla (taitaa olla arvo luokkaa 2%), että toisen läpän samanaikainen avautuminen tekisi ajosta epämiellyttävää. Joutuu jo nytkin aika pienillä kaasunliikkeillä annostelemaan nopeutta.
Tuo liittyy tilanteeseen kun käytössä on ahdin ja vieläpä tilanteeseen, jossa ahdin on moottorin ja TBI-paketin välissä. Eli ilma imetään ahtimeen läppien läpi. Tuossa tilanteessa imusarjassa vallitseva paine pitää saada tuotua TBI-paketin anturille mutkan kautta. Tuossa tukitaan normaalireitti läppien alapuolelta. Eli ei vaikuta sinun tilanteessa toimintaan.mpesonen kirjoitti: ↑07 Elo 2017, 19:37 Moi tuossa osoitteessa sanotaan siitä boost reference port http://www.manualsdir.com/manuals/25637 ... tml?page=6
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus
Oma setup (Holley Terminator EFI, 342 CID, TFS 2 nokka) vie matka-ajossa 15,5 (kerran mittasin viime kesänä 160 km matkalla ja ei ollut mitään tipalla pisimmälle ajoa tuokaan pätkä) ja keskikulutus viime ajokaudella 20L/100km.
Oma kone rallattaa 100 km nopeudessa 3000 rpm (C4 3.25 perällä) ja ottomoottori ei oikein toimi räkänokalla ja olemattomalla täytöksellä kovin hyvällä hyötysuhteella.
Selkeästi sinulla on liian suuri polttoaineenkulutus ja tuo sinun TBI-ruiskusetup pitäisi saada kuntoon.
Näissä TBI-paketeissa injektorit ruuttaavat kaikki samanaikaisesti (4 kpl). Eli ei pitäisi tässä tilanteessa olla vaikutusta.kaara91 kirjoitti: ↑06 Elo 2017, 19:35 Ainakin Foxin EFIssä pitää ruutille olla oikea suihkutusjärjestys kipinään nähden. Jakaja pitää olla oikeassa asennossa. Veikkaan, että tässä MSD ruutassa toiminta pohjautuu samaan toimintaan. Eli ykköspytyn tieto pitää olla EEClle tiedossa, että osaa suihkuttaa ruutat oikeaan aikaan ja oikeassa järjestyksessä.
Asennuksesta juttua ketjussa:
MSD atomic 2900 efi
mpesonen jos laittaisit omaan profiiliisi tiedon missäpäin suomea majailet, niin saattaisi joku kerholainen olla lähistöllä ja mahdollisesti vaikka tulla auttelemaan ongelman selvittelyssä.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Moi mitähän tuo meinaa kun paineen säätimen mittari väpättää aikalailla, oli se välillä ihan 45psi. kokeilin paluu linjaa samankokoisella kuin tulo rupes väpättämään? pitäisikö paluulinjan olla selvästi pienenpi?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi
Mekaaninen vaimentamaton painemittari värisee myös minulla aika lailla moottorin käydessä. Suuttimien avautumiset aiheuttavat paineeseen pulsseja. Jatkuva värinä rikkoo lopulta mittarin sisältä rattaiston - minulla jo toinen menossa. Kolmannen laitan nestevaimenteisena.
Ei minusta väliä, kunhan paluulinja ei ahdista polttoaineen paluuta niin, että painesäätimen toimintakyky menee.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Moi oisko kellään mielekiintoo katsoa efiä. Asun lapinlahdella?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi
Laitoin aamusella yv:n kun huomasin, että majaillaan aika lähellä toisiamme.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus
Moi nyt muuteltu moottorin tilaavuus arvoja ja perus karttaa, seokset matka ajussa n 14,7 ja täyskääsu kiihdytyksessä n 12,7. näillä näkymin pelaa aika hyvin kulutusta, en ole viellä päässy tarkastamaan matkaajussa luulen että päästään aika hyvälle lukemalle, musse kulkee kevyen oloisesti ja kehrää hyvin!
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: MSD atomic 2900 efi korkea kulutus
Juteltiin tänään puhelimessa setupista ja mietittiin mikä siellä voisi olla ongelmana. Asennus on teknisesti ok ja mietittiin erinäisiä polkuja haarukoida vikaa. Mpesonen kävi puhelun jälkeen asetuksia vielä läpi ja hoksasi itse tuon moottoritilavuusasetuksen olevan väärin. Ohjeissa ei mainita laitetaanko CID-lukema vai mikä ja väärä arvo aiheutti ilmeisesti. Pidetään peukkuja, että tuo väärä konetilavuusasetus (taisi olla 540) muutettuna oikeaan arvoon (331) olisi aiheuttanut nuo epämääräiset ongelmat.
Teen vielä sillä tavalla, että yhdistän tämän ketjun tuohon asennusketjuun, niin onpa sitten nipussa asia yhdessä viestiketjussa.
Teen vielä sillä tavalla, että yhdistän tämän ketjun tuohon asennusketjuun, niin onpa sitten nipussa asia yhdessä viestiketjussa.
- mpesonen
- Aktiivi
- Viestit: 64
- Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
- Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
- Paikkakunta: Lapinlahti
Re: MSD atomic 2900 efi
Morjensta meinasit kytkeä sytkän jossakin vaiheessa,tuohon efin rinnalle. ilmeisesti tuo jakaja oteta pois kun asennolla 1 sylinterillä työtahti ja laitetaan samaan asentoon ,kun sytkän runkoa käännetty180 astetta ja lukittu?