S197 2007 katto ei aukea
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
S197 2007 katto ei aukea
Releet napsatavat avausnappia painettaessa konehuoneen sulakerasiassa ja takaikkunoissa, katto ei edes yritä avautua, mutta moottorin kierroksen laskevat hiukan.
Pumpulle/moottorille tulee punaiseen johtoon jännite, kun nappia painaa kiinniasentoon mutta keltaiseen johtoon ei tule jännitettä napin avausasennossa.
Sulakkeet ehjät konehuoneessa, avaus ja kiinni releet vaidettu keskenään, eikä sillä ollut vaikutusta.
On kokeiltu koneen käydessä ja pelkästään virrat päälllä, vaihde ollut P-asennossa ja käsijarru päällä.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan, mistä syytä kannattaa etsiä?
Taustatietona katto toimi vielä helmikuussa Jenkeissä, mutta ei ole toiminut rahdin jälkeen Suomessa.
Pumpulle/moottorille tulee punaiseen johtoon jännite, kun nappia painaa kiinniasentoon mutta keltaiseen johtoon ei tule jännitettä napin avausasennossa.
Sulakkeet ehjät konehuoneessa, avaus ja kiinni releet vaidettu keskenään, eikä sillä ollut vaikutusta.
On kokeiltu koneen käydessä ja pelkästään virrat päälllä, vaihde ollut P-asennossa ja käsijarru päällä.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan, mistä syytä kannattaa etsiä?
Taustatietona katto toimi vielä helmikuussa Jenkeissä, mutta ei ole toiminut rahdin jälkeen Suomessa.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: S197 2007 katto ei aukea
Tuskin tässä tapauksessa,
mutta joskus törmätty tilanteeseen että uusi omistaja vaan yritti painaa sitä avausnappia eikä ollut
avannut niitä lukitushakasia aurinkolipan alta... avoauton voi siis ostaa ajamatta avona
mutta joskus törmätty tilanteeseen että uusi omistaja vaan yritti painaa sitä avausnappia eikä ollut
avannut niitä lukitushakasia aurinkolipan alta... avoauton voi siis ostaa ajamatta avona

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S197 2007 katto ei aukea
Mikä jännite moottorille tulee? Jaksaako moottori pyöriä?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Kyllä lukitussalvat olivat auki, mutta olet oikeassa eihän katon aukeaminen ole avossa mitenkään pääasiastangrider kirjoitti: ↑26 Touko 2017, 21:21 Tuskin tässä tapauksessa,
mutta joskus törmätty tilanteeseen että uusi omistaja vaan yritti painaa sitä avausnappia eikä ollut
avannut niitä lukitushakasia aurinkolipan alta... avoauton voi siis ostaa ajamatta avona![]()

Etenkään näin kylmillä säillä

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S197 2007 katto ei aukea
Ootko koittanu kääntää moottorin napasuuden niin että katkasija toimis "käänteisesti"? En oo tarkemmin tollaseen tutustunu mutta jossain kohti tuon moottorin ohjauksessa vikaa on kun ei toimi toisinpäin, voisko olla katkasijassa hapettumaa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: S197 2007 katto ei aukea
Pari itsestäänselvyyttä mutta:
- Onhan kaikki ikkunat auki? Ne aukeavat kyllä itsestäänkin, mutta jos vika onkin niissä
- Itsellä katon etureunan tiiviste jämähti talven aikana niin, että kattoa piti vähän auttaa alkuun ensimmäisellä kerralla
Kimmo
- Onhan kaikki ikkunat auki? Ne aukeavat kyllä itsestäänkin, mutta jos vika onkin niissä
- Itsellä katon etureunan tiiviste jämähti talven aikana niin, että kattoa piti vähän auttaa alkuun ensimmäisellä kerralla
Kimmo
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Ikkunat kyllä aukeavat normaalisti, kun kattoa yrittää avata.
Olen myös nostanut kädellä katon etureunaa, eikä sillä ole vaikutusta.
SJB:n vika/toimintahäiriö tällä hetkellä selvityksen alla.
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Ongelmana onkin ettei moottorille/kompressorille tule jännitettä napin avausasennossa.
Mistä suosittelet etsimään tähän syytä?
Mistä suosittelet etsimään tähän syytä?
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Kiitos,
pitää tutkia tuon perusteella lisää.
Konehuoneen avaus ja sulkemisreleitä vaihdoin keskenään ilman vaikutusta, joten ne lienevät kunnossa?
pitää tutkia tuon perusteella lisää.
Konehuoneen avaus ja sulkemisreleitä vaihdoin keskenään ilman vaikutusta, joten ne lienevät kunnossa?
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Jep,
tutkin illalla ja palaan asiaan, kun saan jotain lisää selville
tutkin illalla ja palaan asiaan, kun saan jotain lisää selville

-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Nousee ja laskee kun yhdistää moottorin suoraan akkuun, mutta ei toimi edelleenkään napista.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
-
- Aktiivi
- Viestit: 30
- Liittynyt: 24 Helmi 2014, 17:19
- Auto: Ford Mustang Ht Coupe Grande vm.1969
Mustang Shelby Gt 500 Convertible vm. 2007
Re: S197 2007 katto ei aukea
Vika löytyi , keltaisen moottorille menevän johdon pinni oli löystynyt moottoritilan sulake-/releboxin pohjasta.
Kiitokset Kaaralle hyvistä vinkeistä ja kytkentäkaaviosta
Kiitokset Kaaralle hyvistä vinkeistä ja kytkentäkaaviosta

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Re: S197 2007 katto ei aukea
Kattoprobleemaa oli itselläni, tosin 2008 kanssa jossa pumppu jo erilainen ja korkeammalla paineella toimiva Hoerbiger. Täsmälleen samaa pumppua ainakin BMW Z4:ssa muistaakseni. On myös reippaasti kalliimpi, eikä näitä esim Ebayssä tai Rockautossa uutena myynnissä.
Pumppu ei ole perinteinen rataspumppu, vaan erikoisempi tappi-epäkesko-mikälie. Ilmeisesti tarvittavan paineen takia. Uudemmassahan sylinteritkin ovat selvästi pienempiä kooltaan.
Katto ei jaksanut nousta kuin satunnaisesti. Pumppu auki ja paloiksi. Sisällä ja varsinkin öljysäiliössä metallipölyä aikasta reilusti. Putsaus ja hiukan alkuperäistä kirkasta nestettä jäykempää ATF:ää tilalle. Ei nouse.
Nostosuunan ylipaineventtiilin shimmausta prikoilla korkeammalle paineelle. Nousi rahtusen paremmalla prosentilla, mutta ei oikeasti kummempi.
Lisää prikkaa, ei nouse. Kuuli äänestä että pumppu tekee töitä, nostaa niin paljon että huomattavasti korkeammalle paineelle viritelty venttiili päästää jo läpi. Ei nouse.
Uusi pumppu New Yorkin Ford- diileriltä tilaukseen, n 450€ kuluineen. Paikoilleen ATF:llä täytettynä, ja katto toimii kuin ajatus.
Tulin johtopäätökseen että pelkkä paine ei riitä, vaan oltava myös virtausta niin että sylinterit jaksavat "rytkäistä" katon liikkeelle lepoasennostaan ihan alhaalta. Arvatenkin kulunut pumppu ei öljyä saanut tarpeeksi liikkeelle.
Eli jos jollakin 2008+ katon kanssa samat oireet, lompsa taskusta esille ja suosiolla pumppua tilaamaan.
Senverta ihmetytti vika että laittelen varuiksi muidenkin luettavaksi.
Pumppu ei ole perinteinen rataspumppu, vaan erikoisempi tappi-epäkesko-mikälie. Ilmeisesti tarvittavan paineen takia. Uudemmassahan sylinteritkin ovat selvästi pienempiä kooltaan.
Katto ei jaksanut nousta kuin satunnaisesti. Pumppu auki ja paloiksi. Sisällä ja varsinkin öljysäiliössä metallipölyä aikasta reilusti. Putsaus ja hiukan alkuperäistä kirkasta nestettä jäykempää ATF:ää tilalle. Ei nouse.
Nostosuunan ylipaineventtiilin shimmausta prikoilla korkeammalle paineelle. Nousi rahtusen paremmalla prosentilla, mutta ei oikeasti kummempi.
Lisää prikkaa, ei nouse. Kuuli äänestä että pumppu tekee töitä, nostaa niin paljon että huomattavasti korkeammalle paineelle viritelty venttiili päästää jo läpi. Ei nouse.
Uusi pumppu New Yorkin Ford- diileriltä tilaukseen, n 450€ kuluineen. Paikoilleen ATF:llä täytettynä, ja katto toimii kuin ajatus.
Tulin johtopäätökseen että pelkkä paine ei riitä, vaan oltava myös virtausta niin että sylinterit jaksavat "rytkäistä" katon liikkeelle lepoasennostaan ihan alhaalta. Arvatenkin kulunut pumppu ei öljyä saanut tarpeeksi liikkeelle.
Eli jos jollakin 2008+ katon kanssa samat oireet, lompsa taskusta esille ja suosiolla pumppua tilaamaan.
Senverta ihmetytti vika että laittelen varuiksi muidenkin luettavaksi.
