- MUSTANG.pdf
- (15.5 KiB) Tiedosto ladattu 211 kertaa
Kaasari ongelma
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Sain käppyrän dynoajosta. Näyttäs että liian rikkaalla olis matalilla kierroksilla ja sitten ehkä aavistuksen laihalla korkeilla, mitä mieltä porukka?
Re: Kaasari ongelma
Koska kyseessä lambda-arvo niin silloin pienempi arvo tarkoittaa rikasta ja suurempi laihaa. Eli kuvaajassa ylhäällä on laihemmalla ja alhaalla rikkaammalla. Näin tulkitsisin tuota karkeasti. Koska lambdakuvaajalle ei ole asteikkoa on seossuhteen tulkkaaminen sen kummemmin käytännössä mahdotonta.ak72 kirjoitti:Sain käppyrän dynoajosta. Näyttäs että liian rikkaalla olis matalilla kierroksilla ja sitten ehkä aavistuksen laihalla korkeilla, mitä mieltä porukka?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
SamiM kirjoitti:Koska kyseessä lambda-arvo niin silloin pienempi arvo tarkoittaa rikasta ja suurempi laihaa. Eli kuvaajassa ylhäällä on laihemmalla ja alhaalla rikkaammalla. Näin tulkitsisin tuota karkeasti. Koska lambdakuvaajalle ei ole asteikkoa on seossuhteen tulkkaaminen sen kummemmin käytännössä mahdotonta.ak72 kirjoitti:Sain käppyrän dynoajosta. Näyttäs että liian rikkaalla olis matalilla kierroksilla ja sitten ehkä aavistuksen laihalla korkeilla, mitä mieltä porukka?
Asteikko on vasen pystyakseli, eli 130 tarkoittaa 13.0 ja 120 = 12.0 afr arvoa jne. Eli pilkkua siirretään.
Re: Kaasari ongelma
Ahaa, eli ilmoitettu kuitenkin seossuhteeksi muutettuna.ak72 kirjoitti:Asteikko on vasen pystyakseli, eli 130 tarkoittaa 13.0 ja 120 = 12.0 afr arvoa jne. Eli pilkkua siirretään.
Re: Kaasari ongelma
Miten tuon lambdan asennus, ilmeisesti oletetaan, että molemmat puolet koneesta käy samalla tavalla eli jompaan kumpaan putkeen vaan?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Jep mie ostin innovate lc-2 paketin siinä tuli kaikki tarpeellinen mukana. Tosin kierre vain toiseen putkeen. En oo vaan sitä vielä asentanut paikalleen.tomeri kirjoitti:Miten tuon lambdan asennus, ilmeisesti oletetaan, että molemmat puolet koneesta käy samalla tavalla eli jompaan kumpaan putkeen vaan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesäpirssi: 1966 Ford Mustang HT
Ympärivuotinen menopeli: VW Golf GTI Performance 2019
Ympärivuotinen menopeli: VW Golf GTI Performance 2019
Re: Kaasari ongelma
Näköjään vee-koneisiin olisi oma malli, tuplanäyttö, -anturit ja -hinta 
-Tomppa

-Tomppa
Re: Kaasari ongelma
Miksi?tomeri kirjoitti:Näköjään vee-koneisiin olisi oma malli, tuplanäyttö, -anturit ja -hinta
-Tomppa
Tietääkseni lähes kaikissa V8 koneissa menee seokset sekaisin jo imusarjassa (oli kyseessä siten yksitasoinen tai kaksitasoinen imusarja)(pois lukien EFI koneet).
Eli oli anturi siten yhdessä tai kahdessa putkessa niin se/ne näyttää keskiarvoa.
Jos oikein tarkkoja oltaisiin niin 8 anturia ja 8 näyttöä, yhdellä tulee oikein hyvin toimeen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kaasari ongelma
Kaksi anturia kertoo kyllä, jos menee vaikka sylinteri sytytyksen kautta pimeäksi, tai jos eivät näytä samaa, voi ainakin epäillä lambda arvon oikeellisuutta. Noita innovaten lambdoja ainakin itellä meni pimeeksi pari aika lyhyellä ajalla. Uudemman sukupolven lambdat ilmeisesti kestävät vaihtelevia olosuhteita paremmin.
Se on tietty totta, että seokseen ei pysty vaikuttamaan vasen/oikea jaolla.
a
Se on tietty totta, että seokseen ei pysty vaikuttamaan vasen/oikea jaolla.
a
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Nyt on vähän hermo pinnassa tuon Quick Fuel kaasarin kanssa, mietin jo Holleyn tai Edelin kaasariin vaihtamista 
Noh yritetään vielä, tilasin pari pykälää suuremmat Idle air bleedit ja 3 pykälää pienemmät Idle feed restrictorit...
On kyllä isot suuttimet noissa Quick fueleissa vakiona kun vertaa Holleyn vastaaviin, aika paljo saa vetää laihemmalle alapäätä ja keskivaihetta vaikka konetta ois tuunattu.
Katsotaan kun saa moottorin kasaan myöhemmin oliko vika kansissa vai kaasarissa. Onneksi lupaa alkuviikosta vähä lämpimämpää tarkenee tallissa taas puuhastella.

Noh yritetään vielä, tilasin pari pykälää suuremmat Idle air bleedit ja 3 pykälää pienemmät Idle feed restrictorit...
On kyllä isot suuttimet noissa Quick fueleissa vakiona kun vertaa Holleyn vastaaviin, aika paljo saa vetää laihemmalle alapäätä ja keskivaihetta vaikka konetta ois tuunattu.
Katsotaan kun saa moottorin kasaan myöhemmin oliko vika kansissa vai kaasarissa. Onneksi lupaa alkuviikosta vähä lämpimämpää tarkenee tallissa taas puuhastella.
Re: Kaasari ongelma
Yksi syy ajaa kone moottori dynossa.
Saisi ainakin 2 lambdaa paperille ihmeteltäväksi ja säätöjä varten.
Tuossa yhden koneen pari lambdat:
"Lambda 1
"Lambda 2
0,82 0,85
0,80 0,86
0,81 0,84
0,80 0,85
0,80 0,85
0,81 0,84
0,82 0,85
0,83 0,86
0,83 0,85
0,83 0,86
0,85 0,87
0,86 0,87
0,87 0,86
0,88 0,87
0,89 0,88
0,90 0,88
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,89
0,89 0,89
0,90 0,89
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
Saisi ainakin 2 lambdaa paperille ihmeteltäväksi ja säätöjä varten.
Tuossa yhden koneen pari lambdat:
"Lambda 1
"Lambda 2
0,82 0,85
0,80 0,86
0,81 0,84
0,80 0,85
0,80 0,85
0,81 0,84
0,82 0,85
0,83 0,86
0,83 0,85
0,83 0,86
0,85 0,87
0,86 0,87
0,87 0,86
0,88 0,87
0,89 0,88
0,90 0,88
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,89
0,89 0,89
0,90 0,89
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,88
0,89 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
0,88 0,89
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Tuli ajatus kun tsekkailin nuita kansia mitkä on pois moottorista. Huomasin että pakosarjan tiiviseet olleet aivan liian pienet !
Mittasin mauserilla 34.75mm x 26.72mm Uudet tiivisteet mitä nyt laitan ovat 38.82mm x 28.41mm. Selvä kynnys on kyllä jäänyt pakoaukkoihin, voiskohan tuokin osaltaan aiheuttaa kaasariin jotain hämminkiä kun virtaus tökännyt pahasti pakopuolella? Ja osaltaan aiheuttaa tulppien mustumisen?
Mittasin mauserilla 34.75mm x 26.72mm Uudet tiivisteet mitä nyt laitan ovat 38.82mm x 28.41mm. Selvä kynnys on kyllä jäänyt pakoaukkoihin, voiskohan tuokin osaltaan aiheuttaa kaasariin jotain hämminkiä kun virtaus tökännyt pahasti pakopuolella? Ja osaltaan aiheuttaa tulppien mustumisen?
Re: Kaasari ongelma
EI!ak72 kirjoitti:Tuli ajatus kun tsekkailin nuita kansia mitkä on pois moottorista. Huomasin että pakosarjan tiiviseet olleet aivan liian pienet !
Mittasin mauserilla 34.75mm x 26.72mm Uudet tiivisteet mitä nyt laitan ovat 38.82mm x 28.41mm. Selvä kynnys on kyllä jäänyt pakoaukkoihin, voiskohan tuokin osaltaan aiheuttaa kaasariin jotain hämminkiä kun virtaus tökännyt pahasti pakopuolella? Ja osaltaan aiheuttaa tulppien mustumisen?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Laittelen tähän ketjuun kyssäriä, ekat savut otettu nokan vaihdon jälkeen ja muuten kaikki olis ilmeisesti kunnossa mutta tyhjäkäynnillä en saa mitään lukemaa vacuumi-mittariin vaan näyttää nollaa. (mittari kytketty Quick Fuel kaasarissa timed porttiin). Kierroksilla mittarin neula sitten lähtee nousemaan, perusennakko on nyt 12 astetta ja sillä käy aika nätisti. Mistähän tuo voi johtua ettei vacuumilukemaa saa tyhjäkäynnillä?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaasari ongelma
Itse itselle vastaten... mulla piti olla vacuumi-mittari manifold vacuum portissa sitten alkoi löytyä lukemaa tyhjäkäynnillä.
Ihan ok 13hq lukemat tuli kun säätelin tyhjäkäyntiruuveja. Vielä yksi pieni ongelma kun kaasuttelee niin moottorista kuuluu pientä vinkumista, ajattelin että oisko joku alipainevuoto mutta en kyllä onnistunut paikallistamaan sitä. Ehkä pitää laturin remmiin vielä ruuttailla hihnasprayta jos se kuulus siitä.
Ihan ok 13hq lukemat tuli kun säätelin tyhjäkäyntiruuveja. Vielä yksi pieni ongelma kun kaasuttelee niin moottorista kuuluu pientä vinkumista, ajattelin että oisko joku alipainevuoto mutta en kyllä onnistunut paikallistamaan sitä. Ehkä pitää laturin remmiin vielä ruuttailla hihnasprayta jos se kuulus siitä.