351C termostaatin kopan tiivistys?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
salkkari
Aktiivi
Auto: Mustang ht 351c -64½

351C termostaatin kopan tiivistys?

Viesti Kirjoittaja salkkari »

Moikka

Nyt alkaa mennä hermo jo tän asian kanssa. Olen kokeillu jo varmaan kaikkea ja silti se alkaa aina vuotamaan,lähes heti.

Miten te olette saanut termostaatin kopan tiiviiksi lohkon puolelta?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
Late
Aina äänessä
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T

Re: 351C termostaatin kopan tiivistys?

Viesti Kirjoittaja Late »

Ei mulla ollut mitään ongelmaa kun cleven termarin pari kertaa aukaisin edellisessä autossa. Normaali pahvitiiviste ja ohuelti tiivistesilikonia molemmin puolin. Puhtaaksi tietenkin ensin. Eihän siellä vaan ole lohkon vastinpinnassa jotain syöpymää? Tai termarikotelossa? Tai voisiko termarikotelo olla joku tarvikemalli, joka ei kestä kiristystä ja vääntyy?
Late

-84 Mustang SVO
salkkari
Aktiivi

termostaatti ja koppa on ostettu Uspartsista, pahvitiiviste oli mukana. Heti vuosi kun laitoin, kun otin irti huomasin et kopan pinta ei ollut suora, nyt hioin sen suoraksi ja tein oman tiivisteen ja laitoin silikonia molemminpuolin. annoin olla vuorokauden, sit kokeilin niin vuosi melkeen heti. Nyt en vielä irroittanut ja katsonu onko vääntynyt.
Toimiiko se ilman termostaattia? Auto on 100km päässä ja pitäis saada se ajettua tänne halliin missä rauhassa kunnolla katsoa, et sen verran pitäis saada ajettua.

Edit. Yön yli mietittyäni, se pinta on voinut mennä ekalla kiinnityksellä kieroon (oli vääntynyt niin et kiinnityspaikat oli korkeimmat kohdat), eli termari jäis jotenkin kanttaamaan sisällä.
Viimeksi muokannut salkkari, 27 Huhti 2017, 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla oli "hieno, kromattu" termari alun perin niin kiero, että sitä ei saanut millään pitämään. Laitoin, ei niin hienon, orkkiskopan ja piti ihan pahvitiivisteellä. Taiwanilaiset ei osaa tehdä suoria, ma luulen!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
salkkari
Aktiivi

Nyt vihdoinkin sain auton halliin ja katsottua kunnolla.
Kotelo jää ylös termostaatin takia. Uusi termostaatti on reunoista paksumpi (se reuna aalto, joka vissiin pitäis tiivistää) kuin vanha. Kun otin auki niin oli leikannu tiivisteestä palan pois (tiiviste oli termostaatin yläpuolella ja oikein päin).
Ja taas oli kotelon pinta kiero, eli kiristäessä vääntyy.
Vastaa Viestiin