351C termostaatin kopan tiivistys?
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
351C termostaatin kopan tiivistys?
Moikka
Nyt alkaa mennä hermo jo tän asian kanssa. Olen kokeillu jo varmaan kaikkea ja silti se alkaa aina vuotamaan,lähes heti.
Miten te olette saanut termostaatin kopan tiiviiksi lohkon puolelta?
Nyt alkaa mennä hermo jo tän asian kanssa. Olen kokeillu jo varmaan kaikkea ja silti se alkaa aina vuotamaan,lähes heti.
Miten te olette saanut termostaatin kopan tiiviiksi lohkon puolelta?
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 351C termostaatin kopan tiivistys?
Ei mulla ollut mitään ongelmaa kun cleven termarin pari kertaa aukaisin edellisessä autossa. Normaali pahvitiiviste ja ohuelti tiivistesilikonia molemmin puolin. Puhtaaksi tietenkin ensin. Eihän siellä vaan ole lohkon vastinpinnassa jotain syöpymää? Tai termarikotelossa? Tai voisiko termarikotelo olla joku tarvikemalli, joka ei kestä kiristystä ja vääntyy?
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: 351C termostaatin kopan tiivistys?
termostaatti ja koppa on ostettu Uspartsista, pahvitiiviste oli mukana. Heti vuosi kun laitoin, kun otin irti huomasin et kopan pinta ei ollut suora, nyt hioin sen suoraksi ja tein oman tiivisteen ja laitoin silikonia molemminpuolin. annoin olla vuorokauden, sit kokeilin niin vuosi melkeen heti. Nyt en vielä irroittanut ja katsonu onko vääntynyt.
Toimiiko se ilman termostaattia? Auto on 100km päässä ja pitäis saada se ajettua tänne halliin missä rauhassa kunnolla katsoa, et sen verran pitäis saada ajettua.
Edit. Yön yli mietittyäni, se pinta on voinut mennä ekalla kiinnityksellä kieroon (oli vääntynyt niin et kiinnityspaikat oli korkeimmat kohdat), eli termari jäis jotenkin kanttaamaan sisällä.
Toimiiko se ilman termostaattia? Auto on 100km päässä ja pitäis saada se ajettua tänne halliin missä rauhassa kunnolla katsoa, et sen verran pitäis saada ajettua.
Edit. Yön yli mietittyäni, se pinta on voinut mennä ekalla kiinnityksellä kieroon (oli vääntynyt niin et kiinnityspaikat oli korkeimmat kohdat), eli termari jäis jotenkin kanttaamaan sisällä.
Viimeksi muokannut salkkari, 27 Huhti 2017, 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- Ford Mustang ht -64 351 --
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 351C termostaatin kopan tiivistys?
Mulla oli "hieno, kromattu" termari alun perin niin kiero, että sitä ei saanut millään pitämään. Laitoin, ei niin hienon, orkkiskopan ja piti ihan pahvitiivisteellä. Taiwanilaiset ei osaa tehdä suoria, ma luulen!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 13 Touko 2005, 22:53
- Auto: Mustang ht 351c -64½
- Paikkakunta: Espoo
Re: 351C termostaatin kopan tiivistys?
Nyt vihdoinkin sain auton halliin ja katsottua kunnolla.
Kotelo jää ylös termostaatin takia. Uusi termostaatti on reunoista paksumpi (se reuna aalto, joka vissiin pitäis tiivistää) kuin vanha. Kun otin auki niin oli leikannu tiivisteestä palan pois (tiiviste oli termostaatin yläpuolella ja oikein päin).
Ja taas oli kotelon pinta kiero, eli kiristäessä vääntyy.
Kotelo jää ylös termostaatin takia. Uusi termostaatti on reunoista paksumpi (se reuna aalto, joka vissiin pitäis tiivistää) kuin vanha. Kun otin auki niin oli leikannu tiivisteestä palan pois (tiiviste oli termostaatin yläpuolella ja oikein päin).
Ja taas oli kotelon pinta kiero, eli kiristäessä vääntyy.
-- Ford Mustang ht -64 351 --