todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

BW-364 kirjoitti:Sain tänään himmelin käyttöön. G-Tech Pro RR. Kaverin kanssa sitä tuossa pyöriteltiin eikä saatu mitään aikaiseksi. Liian monimutkainen laite kielitaidottomille urpoille.
Ei kellään sattuisi olemaan suomenkielistä käyttöohjetta? :oops:
Pitääkö siihen asettaa lukema, millä kierrosalueella on paras vääntö ym?? aagh..liikaa olisi kysymyksiä..

Laitteet ovat nykyään tehdaskalibroituja, eli ei tarvi/saa kalibroida g-antureita vaikka ainakin mun ohjekirja kehoittaa niin tekemäänkin.

syötettävät tiedot että mittailu voi alkaa:

-RPM -kalibrointi auton oman kiekkamittarin mukaan, samalla annetaan maksimikierrokset että näyttö skaalautuu oikein.
Samalla purkki alkaa näyttää kirkkailla ledeillä myös vaihtokohdat tyyliin "vormula1" 1led vilkkuu -> 2led vilkkuu -> 3 -> 4 -> ja kun kaikki syttyy eikä enää vilku niin ollaan vaihtokohdassa.
RPM -tietoa tarvitaan myös vääntömomentin laskentaan.

-Auton paino, tästä lasketaan sitten takapyöräteho, tai paremminkin se teho jonka saat siirrettyä auton eteenpäinviemiseen.


Siinäpä ne, mittauksen alussa voit valita ajetaanko RR -vai Drag Race tilassa. RR -puolella purkki kerää moottorin kierrostiedot ja ns "g-ympyrän" tiedon 2h ajalta. Kisan voi sitten myöhemmin ajaa uudelleen PC:llä, kuuluu moottorin pärinät ja kaikki "uusintana".
Tuo G-ympyräpiirturi on tismalleen sama systeemi mitä käytettiin formuloissa 60 -luvun alusta alkaen. Näkee sivukiihtyvyydet sekä jarrutus -ja kiihdytysvoimat kätevästi yhdestä kuvasta koko kisan ajalta.
Kertonee paljon jarrujen, alustan ja renkaiden toiminnasta koko kisan aikana.

Drag -race -puolella voit ajaa lähdön joulukuusella tai ihan vapaalla lähdöllä.
Joulukuuseen voi valita kaikki käytössä olevat lähettämistavat, ja purkki sitten näyttää reaktiot ym 0.001s tarkkuudella.
lähtökennojen "virtuaali"etäisyyden voi säätää, tämähän kun vaikuttaa oikeastikin reaktioihin loppuajoista puhumattakaan.

Vapaalla lähdollä laite liipaisee mittauksen käyntiin auton nytkäyksestä ja tätä on tullut eniten käytettyäkin.
Purkin ollessa päällä näpätään yhtä nappia ja hetken tuumaksen jälkeen purkki sanoo "launch when ready".
Eli lähteä saa kun haluaa.
Sitten vaan kihdytetään haluttu matka tai nopeus ja kun hölläät niin purkki katkaisee ajanoton automaattisesti.
Poikkeuksena vaikka sellainen tilanne että kiihdytät vaikka 125kmh asti ja polkaiset jarrut pohjaan niin että auto pysähtyy.
Silloin mitataan mm. 0-100kmh, 0-40, 0-60, 0-60, 60-100, 80-100, 80-120 ja 0km/h-100km/h-0km/h.
Kaikki tapahtuu automaattisesti, ainoastaan kaasua tarttee painaa ja tietenkin painaa napista purkki "hereille" ensin.
Purkkiin voi myös asettaa "milestoneja" eli nopeus -tai etäisyyskohta jolloin mittaus on valmis.
Purkki sytyttää merkkivaloja esim 100km/h tai 400m kohdalla jos näin halutaan. Ei tartte "vedättää" turhaan yhtään.


Useimmat lisukkeet avautuvat tosin vasta PC -ohjelmalla joten se kannattaa asentaa.
Itse käyttöä on tosi hankala näin kirjallisesti neuvoa, mutta jos olet tulossa kalajoelle Beach Pony Partyihin, niin mielelläni annan pikakurssin ilmaiseksi pienellä oluella... :) ei vaiskaan...

Tässä mallikuva PC -ohjelmasta.
Kokeilin omaa Dodge Ramia tannoin.
tuplaklikkaa kuvaa niin näkyy tarkkana.
Kuva
Kuva
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tuohan valaisi jo paljon, kiitoksia vaan. Lainasin himmelin kolmeksi päiväksi ja pulttasin sen nyt työautoon kiinni. Josko työn ohessa yrittäisi samalla opiskella näitä tärkeämpiä, eli harrastukseen liittyviä asioita.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Dervish »

On sitä jonoa dynollakin näköjään.
Tänään kävin Harisella varaamassa itelle aikaa niin 12. ens kuuta...
Jos joku haluaa tuolloin mukaan ihmettelemään niin tervetuloa.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Dervish »

GT look kirjoitti:Näyttää olevan tiistai,mihin aikaan?
kello 1430.
Duunistä lähen sinne suoraan. eli hml 1350 - valkeakoski 1430

Pää jäässä, piti grillata, siis valkeakoskelle ei toijjalaan.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Mussemaan kirjoitti:...
Auto painaa 3250 kg ja kiihtyy 0-100 km/h 13,5 sekunnissa. :shock:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

SamiM kirjoitti: Auto painaa 3250 kg ja kiihtyy 0-100 km/h 13,5 sekunnissa. :shock:
On muuten hupaisaa seurata takanatulevien autoilijoiden ilmeitä taustapeilistä:
Esmes rekkaa kun valmistautuu ohittaan niin takanatulevien ilmeistä voi suorastaan lukea että "menis ny tuokin rattori h-vettiin jarruttelemasta"

Sitten kun polkaisee kunnolla (savua 3" putkesta niin paljon kun mahtuu) ja puskurissa kärkkyvä takanatuleva ei pysykään sillä isin pumppusuutin-passatilla perässä...sitten ne vasta hauskat irvistykset naamalla onkin! :lol:
Kuva
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mussemaan kirjoitti:On muuten hupaisaa seurata takanatulevien autoilijoiden ilmeitä taustapeilistä:
Esmes rekkaa kun valmistautuu ohittaan niin takanatulevien ilmeistä voi suorastaan lukea että "menis ny tuokin rattori h-vettiin jarruttelemasta"

Sitten kun polkaisee kunnolla (savua 3" putkesta niin paljon kun mahtuu) ja puskurissa kärkkyvä takanatuleva ei pysykään sillä isin pumppusuutin-passatilla perässä...sitten ne vasta hauskat irvistykset naamalla onkin! :lol:
Serkun miehellä on sellanen V10 Magnum mikälie viritelty, väitti että n. 500 hv pitäs olla. Kehu ettei tartte paljon jaloissa pyöriä...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

to lappeenrannassa penkissä foxilla.
460hv@5100rpm
691nm@4200rpm
oli sileet rullat ja huonot renkaat :oops: luisto 3000rpm alk
lopussa rullat jäi kuulemma n.700rpm jälkeen.
bensa pula 5000rpm:n jälkeen,piti jättää veto kesken,näköjään 42lbs suuttimet,pumppu 240l/h (korkeapaine)ei sitten riitä,koska linja paine lähtee laskuun ja ompi aukioloajatkin max.piti rajoittajaa laskea 500:lla :x
pelkillä ennakoiden säädöillä n.+45hv/55nm (halpoja hevosia)
imulämpötilat tallissa turhan korkeat 87C lyhyt ajolenkki 69c.
säätäjä arveli että on n.30hv enempi lämmöstä ja luistosta johtuen ajossa
nyt.SELI SELI mut bensaa lisää ni sitt ehkä se 500hv ainaskin rikki :evil:
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ahdettu? Toteutunut budjetti?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Dervish »

ac5 kirjoitti:to lappeenrannassa penkissä foxilla.
460hv@5100rpm
691nm@4200rpm
oli sileet rullat ja huonot renkaat :oops: luisto 3000rpm alk
lopussa rullat jäi kuulemma n.700rpm jälkeen.
bensa pula 5000rpm:n jälkeen,piti jättää veto kesken,näköjään 42lbs suuttimet,pumppu 240l/h (korkeapaine)ei sitten riitä,koska linja paine lähtee laskuun ja ompi aukioloajatkin max.piti rajoittajaa laskea 500:lla :x
pelkillä ennakoiden säädöillä n.+45hv/55nm (halpoja hevosia)
imulämpötilat tallissa turhan korkeat 87C lyhyt ajolenkki 69c.
säätäjä arveli että on n.30hv enempi lämmöstä ja luistosta johtuen ajossa
nyt.SELI SELI mut bensaa lisää ni sitt ehkä se 500hv ainaskin rikki :evil:
Onkos noi nyt sitten renkaista otetut numerot.

Jos ei muuten niin perskuta, namilta alkaa vaikuttaa :D

Mulle kans :roll:
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

ac5 kirjoitti:to lappeenrannassa penkissä foxilla.
460hv@5100rpm
691nm@4200rpm
oli sileet rullat ja huonot renkaat :oops: luisto 3000rpm alk
lopussa rullat jäi kuulemma n.700rpm jälkeen.
bensa pula 5000rpm:n jälkeen,piti jättää veto kesken,näköjään 42lbs suuttimet,pumppu 240l/h (korkeapaine)ei sitten riitä,koska linja paine lähtee laskuun ja ompi aukioloajatkin max.piti rajoittajaa laskea 500:lla :x
pelkillä ennakoiden säädöillä n.+45hv/55nm (halpoja hevosia)
imulämpötilat tallissa turhan korkeat 87C lyhyt ajolenkki 69c.
säätäjä arveli että on n.30hv enempi lämmöstä ja luistosta johtuen ajossa
nyt.SELI SELI mut bensaa lisää ni sitt ehkä se 500hv ainaskin rikki :evil:
Asiallisia lukuja! :shock:
Paljonkos on ahtoa? :wink:
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja fairlane »

tehosta en tiedä mitään mutta kädessäni on nyt tänään ajettu aikakortti jossa lukee: 60foot time 1.757 ja aika 12.31/179.6
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Ahti »

fairlane kirjoitti:tehosta en tiedä mitään mutta kädessäni on nyt tänään ajettu aikakortti jossa lukee: 60foot time 1.757 ja aika 12.31/179.6
Kyllä liikkuu faikku aika mukavasti. Sulla on senverran tilavuutta ja vääntöä koneessa ettei siitä pitkähköstä perästäkään ole niin haittaa.
Imarin vaihto ym pientä ja 11 rupee lähestyy :twisted:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero :?: Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

ac5 kirjoitti:Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero :?: Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Kerropa mitä kaikkea on koneelle tehty ja minkälainen ahdin, lienee remmi?
Vastaa Viestiin