Mustang urheiluauto? Entä itsetunnonkohottaja?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Emmi
Addikti
Viestit: 433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '99 Ford Puma 1,7
Paikkakunta: Tampere

Mustang urheiluauto? Entä itsetunnonkohottaja?

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Voi taivas kuinka ihana keskustelu... Kommentoida kannattaa ihan suoraan tonne palstalle :)

http://forum.hevostalli.net/read.php?f= ... &t=1208730

Minä vähän jäin sanattomaksi kieltämättä. Kerrankin.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Joku tuolla hevospalstalla kommentoi ettei mustang ole urheiluauto, ei niin, lainatakseni eräästä ruotsalaisjulkaisusta suomennoksen, corvette on urheiluauto, mustangi on muskeliauto :D (corvette är en sportbil, mustang är en muskelbil)
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Muistaakseni jossain oli määritelty urheiluauto senmukaan kuinka hankala ja epämukava se on käytössä. Sen puoleen Mustangi ei ole UA, koska hyvin sillä on jokapäiväiset ajot sujuneet jo monena kesänä. Mutta -65 Shelby GT350 ja uudet Cobra R:t on sitten asia erikseen. Taatusti riittävän epäkäytännöllisiä...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Vee8 kirjoitti:Muistaakseni jossain oli määritelty urheiluauto senmukaan kuinka hankala ja epämukava se on käytössä. Sen puoleen Mustangi ei ole UA, koska hyvin sillä on jokapäiväiset ajot sujuneet jo monena kesänä. Mutta -65 Shelby GT350 ja uudet Cobra R:t on sitten asia erikseen. Taatusti riittävän epäkäytännöllisiä...
Ja mustangissa ei tarttee istua perse maassa ja näkeekin jotain ympärilleen, käytännöllinnen peli foxi on varsinkin viistoperänä kun rompettakin mahtuu ihan hyvin. Varmaan moni asiaa ymmärtämätön nainen jonka mielestä jokainen yli parilitrainen kippo spoilereineen on urheiluauto pitää mustangeja varmaan hirveän tehokkaina peleinä :wink: Toiset leveilee muka autoilla ja toiset hevosilla ja maastureilla.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Vee8 kirjoitti:Muistaakseni jossain oli määritelty urheiluauto senmukaan kuinka hankala ja epämukava se on käytössä.
Heh... mulla on ainakin tuon mukaan urheiluauto ! Vaatii suunnatonta urheilu henkeä ajaa tuolla... :lol:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

JXA-26 kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Muistaakseni jossain oli määritelty urheiluauto senmukaan kuinka hankala ja epämukava se on käytössä.
Heh... mulla on ainakin tuon mukaan urheiluauto ! Vaatii suunnatonta urheilu henkeä ajaa tuolla... :lol:
Ja tuohon kun lisää vielä ajotyylin niin taatusti urheilua...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

JXA-26 kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Muistaakseni jossain oli määritelty urheiluauto senmukaan kuinka hankala ja epämukava se on käytössä.
Heh... mulla on ainakin tuon mukaan urheiluauto ! Vaatii suunnatonta urheilu henkeä ajaa tuolla... :lol:
Kyllä se urheilusta käy kun väännät tehostamatonta ohjausta parkkipaikalla ja poljet rumpujarruja... :lol:
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Kristo kirjoitti:
Kyllä se urheilusta käy kun väännät tehostamatonta ohjausta parkkipaikalla ja poljet rumpujarruja... :lol:
Ja slalomissa.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Lainaus:
Racehair
"Jos satun omistamaan c-kadetin jolla pystyy alastaron kiertämään nopeammin kuin ferrarilla tai ajamaan botniaringin 1.22, ei tee siitä c-kadetista urheiluautoa. Vaikka se melkoista urheilua onkin välillä niillä ajo-ominaisuuksilla :-)"

Tämä on lainaus aiemin esitetyltä hevos sivulta.

Muutamat FMOC:n jäsenet ovat nähneet tuon c-kadetin ja allekirjoittanut joskus jopa ajanutkin ko. autolla.

Mutta jos haluatte hieman taustaa Racehairista niin ehkä tämä valottaa hieman. http://www.historicrace.fi/KADETT.HTM

Muuten mielestäni on myös syytä erotella urheiluautot ja kilpa-autot ja tuo kadetti kuuluu selvästi noihin kilpa-autoihin. On muuten todistetusti radalla mopeampi kuin jotkut Ferrarit.

Mustangi ei ole urheiluauto ehkä jollain lailla muskeliauto isolohkolla varustettuna. Muutoin se on tavallinen ameriikan coupe taunus katolla tai ilman.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

457 kirjoitti:Mustangi ei ole urheiluauto ehkä jollain lailla muskeliauto isolohkolla varustettuna. Muutoin se on tavallinen ameriikan coupe taunus katolla tai ilman.
Mustang ei alunperin tosiaan ole urheiluauto, ehkä urheilullinen, mutta kaikkein paras määritelmä lienee se klassinen poni-auto. Se mitä poni-auto tarkoittaa onkin sitten eri threadin aihe. :wink:
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Kyllähän toi Kadetti vaikuttaa kilpakäyttöön rakennetulta.... eikö urheiluauto ole sellainen peli, joka jo uutena on suunniteltu napakkaan urheilulliseen ajoon maantiellä ja kadulla? Eli hieman "parempi" alusta jousineen jarruineen, tukevammat istuimet, painojakauma ym. Tämä pätee ainakin GT määritelmään, urheiluauto on ehkä sitten askel vielä epäkäytännöllisempään suuntaan, ollen leveämpi, matalampi ja usein jopa 2- paikkainen.
Mustang ei alunperin ollut tällainen auto, vaan se markkinoitiin nuorekkaana kulkuvälineenä heille, jotka halusivat erottua massasta. Hinta puristettiin niin alas, että kaikilla oli siihen "varaa". Toinen asia on, miten erotut massasta jos kaikkilla on samanlainen?
Shelby oli kiinnostunut autosta, sillä teho/painosuhde oli muokattavissa kilpakäyttöön sopivaksi. Shelbyn menestys kilpailuissa hyödynnettiin sitten Fordin markkinoinnissa. ajattelivat: Win on Sunday - Sell on monday.
Ei tämäkään tee mussesta urheiluautoa, ei myöskään C-Kadetista, vaikka silläkin on kisattu mitä erilaisimmissa yhteyksissä radalla ja ralleissa.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Pitäskö tuonne hevospalstalle mennä kommentoimaan että eikös maasturit ole oikeita itsetunnonkohottajia, monilla hevosihmisillä/kalastajilla maasturit sitä varten että pari kertaa kesässä vedetään kärriä ja siinä se sitten onkin, eriasia ne ketkä todella tarttee mettähommissa yms. mutta eihän niihin hommiin nykymaastureita kukaan edes raaski viedä.
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Ja sitäpaitsi nykymaastureilla ei juuri edetä oikeassa maastossa, ominaisuudet eivät riitä. Ehkä Landroveria lukuunottamatta. Citymaasturi on siitä mielenkiintoinen, että mitä lähempänä keskustaa omistaja asuu, sen isommat pyörät alla...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

rtm kirjoitti:Ja sitäpaitsi nykymaastureilla ei juuri edetä oikeassa maastossa, ominaisuudet eivät riitä. Ehkä Landroveria lukuunottamatta. Citymaasturi on siitä mielenkiintoinen, että mitä lähempänä keskustaa omistaja asuu, sen isommat pyörät alla...
G-Mersu on kans aika peto maastossa :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:
rtm kirjoitti:Ja sitäpaitsi nykymaastureilla ei juuri edetä oikeassa maastossa, ominaisuudet eivät riitä. Ehkä Landroveria lukuunottamatta. Citymaasturi on siitä mielenkiintoinen, että mitä lähempänä keskustaa omistaja asuu, sen isommat pyörät alla...
G-Mersu on kans aika peto maastossa :wink:
ja aika mukavan hintanenkin, se taitaa olla vielä oikeita maastoautoja vaikkei uusia niitäkään kukaan vie sen lähemmäs maastoa kuin mökkiteille.
Vastaa Viestiin