prochargerin bypass venttiili

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
kari gt
Mega-addikti
Auto: ford mustang gt 1996 convertible

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Vielä huomioitava seikka ahtopaineen nosto on se pienin kipeä , sen jälkeen niin kuin kaikessa virittämissä on muistettava että yksi asia johtaa toiseen. Saako bensaa riittävästi (pumppu , suuttimet) sitten kun lisätään ilmaa(ilmamassa mittari) ja bensaa toimiiko sytytys puoli tarpeeksi tehokkaasti ja lopuksi saada moottorin aivot ohjelmoitua uusien tarpeiden mukaan.
live fast die young and have fun
Marko
Hiljaisempi
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kyllä näin on ,meinasinkin mennä dynoon säätöihin.

Hihnapyörä on 58mm 6 rip ja alapyörä on 170mm niin siksi tässä ihmettelen tuota painetta...

Mulla on isot suuttimet ja tupla bensapumput ja toi vipec88 moottorin ohjaus mikä on nyt target tilassa.Säätää seosta/syttyä 4 lamdan tiedoilla.Toiminut mulla ainakin tosi hyvin.

Musta vaan tuntuu että tuossa koneessa olisi potenttiaalia enempääkin mitä siitä nyt on otettu.
kari gt
Mega-addikti

Marko kirjoitti:Hihnapyörä on 58mm 6 rip ja alapyörä on 170mm niin siksi tässä ihmettelen tuota painetta...
joku ei täsmää tuolla hihna pyörällä tuo ahtimen impeller pyörii aivan pirusti , itse laskin tuo meirän korppaan että 2.9 in( 73mm) on pienin mitä voi laittaa että sitten tulee kierrokset tappiinsa .
Marko
Hiljaisempi

Ahdin on ehjä.

Vaikeeta lisätä näitä kuvia....

Äläpä kyllä tästä hyvä tullee;)
Liitteet
Studio_20170214_201955.jpg
Studio_20170214_201300.jpg
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kuvia on helppo pienentää esim. Picasalla. Toinen on jos puhelimella räpsii niin sitten Tapatalkin kautta (vaatii pientä opiskelua, mutta nykyisin itekkin sitä jo osaan käyttää).

Ootko monella eri mittarilla mitannu paineet? Haiskahtais ettei välttämättä ihan oikeeta tietoa anna. Mistä kaikkialta kiertää toi ahtopainemittarin paine?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Marko
Hiljaisempi

Tuossa on eka dyno käyrä.Siinä remmi luisti ihan selvästi,laitoin uuden remmin ja en muistanut kiristää sitä uudelleen asennuksen jälkeen....mikä oli hyvä asia tässä tapauksessa kun hv raja muutoskatsastukseen oli 305hv.Mutta pitää varmaan käyttää tuo uudestaan dynossa kun kelit sallii ajamisen kesiksillä niin näkee miltä se nyt näyttää.Saisko tuosta ennen kaasuläppää oikean painetiedon vai pitääkö se ottaa imusarjasta?
Liitteet
Musse dyno.pdf
(258.26 KiB) Tiedosto ladattu 214 kertaa
Marko
Hiljaisempi

Pitääpä hommata vaikka 3" versio ja koittaa sillä.
Tuo selittää varmaan selittää senkin että rajoitin vedetty aika alas.
kari gt
Mega-addikti

Marko kirjoitti:Pitääpä hommata vaikka 3" versio ja koittaa sillä.
Tuo selittää varmaan selittää senkin että rajoitin vedetty aika alas.
Voin laittaa sulle illalla tiedot mistä itse olen hihna pyörän tilannut ainakin minun mielestä kohtuu hinta
Marko
Hiljaisempi

Kone on tehty kokonaan uusiksi.Siinä on tako kampura,veivit ja manleyn männät,kaikki tasapaimotettu.VM99 Pi kannet ja imusarja 75mm kaasuläppä.

Kyllä tän pitäis kestää kyllä ahtamista.

Kiitos vinkeistä pitääpä katella noita hihnapyöriä jos ois sopivaa tarjolla.Mulla on pari hihnaa tallissa varalla,tilasin viimeksi heti kolme.
ikk
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja ikk »

Tuo yli 700Nm vääntö 2000:ssa lienee momentinmuuntimen luistosta johtuva piikki varsinkin jos kierrosluku on vielä otettu rullan nopeudesta. Käyrän mukaan ahtopaine nousee yli nollan vasta vähän yli 2000 rpm. Tämä olettaen että muunnin ei ole ollut lukittuna kun mittaus on aloitettu. Tuo 700Nm@2000 rpm on kyllä 2V modularista mahdollista mutta ahtopainetta pitää olla siinä kohtaa jo yli 1 bar :)
Marko
Hiljaisempi

Kyllä mää sillä 3000km viime kesänä ajelin.Kosteella ei ollut hirveesti pitoa jos lähti rivakammalla kaasun käytöllä ja tuossa on 295 leveet takatassut.Tuossahan on 4R70W hudges motorsportin baumannin optishiftillä lisättynä.Mutta on siinä vääntöä alhaalla kyllä sen huomaa ajossa,kesällä säädeltiin laatikon toimintaa useaan kertaan ja nyt on mun mieleinen.
Itsekin epäilin noita vääntöjä mutta se ajettiin kahteen kertaan dynossa ja tulos oli samaa luokkaa molemmilla kerroilla mutta tiedä näistä....no pitää käydä keväälllä motestilla uudestaan kun saa sen uuden hihnapyörän niin näkee eron.Motestin kaveri kehui että on säädänyt tuota vipecikkä joskus mutta ei tiedä tarviiko siihen sitten koskea.
kari gt
Mega-addikti

Lupailin sitä linkkiä mistä itse tilasin hihnapyöriä näyttäsi että siellä on vaan 8 rivisiä prochargeriin, mutta laitetaan se tänne kuittenkin kun on siellä pyöriä muihinkin ahdin merkkeihin
http://www.superchargerupgrades.com/
Sen verran vielä että jos haluaa nostaa ahtoja mutta tulee kierrokset vastaan niin siipipyörän vaihto on seuraava , silloin p-1sc ahtimesta tule periaatteessa d-1sc ahdin
Liitteet
PC%20D1CCW%20Impeller.jpg
alkuperäinen siipi
alkuperäinen siipi
Vastaa Viestiin