prochargerin bypass venttiili

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

Eli tämä vanha bypassi näyttää todella surkeelta,mistä kannattaa hankkia uusi ja minkälainen?Moottori on 347 procharger ahtimella.
Liitteet
bypass.jpg
bypass1.jpg
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

ok,kiitos vastauksesta.Kyllä toi mun varmaan toimii mutta ei ole läheskään tiivis toi läppä......
Viimeksi muokannut mankku80, 22 Helmi 2016, 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

mulla toi on asennettu noin 40cm ahtimen lähdöstä,ahtimen ja coolerin puolessa välissä.
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

Maffi on mulla just ennen kaasuläppää.
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

ok =) Sitten isken ton vanhan takas kun saan koneen nippuun =)
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

Mä luulin että maffi rupee sekomaan jos ei puhalla takas ahtimen imupuolelle.Taidan puhaltaa itsekkin ilmat pihalle ens kesänä =)
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Marko »

Käytän tätä ketjua kun asia liippaa aika lähelle.Voisiko joku prochargerin sielun elämää selittää miten voisin nostaa ahtopainetta? Nyt on 0,5bar haluaisin koittaa jotain 0.8 baria miten paikat kestää. Mulla on jo pienempi hihnapyörä paikallaan mutta en käsitä että mikä tuon paineen säätää tässä systeemissä.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Marko kirjoitti:Käytän tätä ketjua kun asia liippaa aika lähelle.Voisiko joku prochargerin sielun elämää selittää miten voisin nostaa ahtopainetta? Nyt on 0,5bar haluaisin koittaa jotain 0.8 baria miten paikat kestää. Mulla on jo pienempi hihnapyörä paikallaan mutta en käsitä että mikä tuon paineen säätää tässä systeemissä.
jos laittaisit mikä procharger sinulla on se vähän auttaisi asia, itsellä noin 1.2bar alta 6tuhannen kieroksen että mihin se nousee 7k paikkeilla ei vielä tiedä . Sitten tuo hihna pyörä mikä koko se on vaikka se nyt on pienepi kuin alkujaan? .
live fast die young and have fun
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Marko »

Ahdin on procharger p1sc.Systeemissä on alkuperäinen bypass ventiili ja joku nimetön hukkaportti.
Ajan nyt takaa sitä että tuo ahdin tuottaa kyllä enemmän painetta kun tuon 0.5bar niin mikä sen rajaa siihen. Autossa on vipec moottorin ohjaus ja re85 polttoaineena jos vaikuttaa asiaan.Katsoin tuota moottorin ohjausta mutta näyttää että sieltä ei tule ohjausta paineelle.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Marko »

No tuo auto tuli mulle tuommoisena...hukkaportti koitettu pöydällä kilon paineilla ei vielä aukea.Paine otettiin kun piti saada teholappu muutos katsastukseen niin oli 0.5bar ja mittari sisällä näyttää samaa kaasu pohjassa ennen kun rajoitin tulee peliin.No pitääpä vielä tutkia asiaa.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja kari gt »

nyt olisi tärkeä saada tietää hihna pyörien koko siitä pystyisi laskemaa ahtimen pyörintä nopeuden, mutta tuollaisella 3.2 in pyörällä pitäisi päästä 12psi (0.8 bar) paineisiin . Mulla ois hyllyssä myös 3in pyörä mutta en taida tuon D sarjan ahtimen kanssa sitä käyttää.
live fast die young and have fun
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Itsellä on vortechin kaverina sellainen "sihtimäinen" bypass venttiili, joka ei noita kivoja suhinoita vaihtaessa päästä. Kuvaa en netistä löytänyt, pitää ottaa ite kuva jahka autolle menen käymään.

Olis kiva lisä saada myös nuo suhinat äänimaailmaan, niin oisko tuota järkeä mennä vaihtamaan "perinteisempään" malliin? - Vähä siis että kannattaako toimivaan systeemiin mennä kajoamaan äänien vaan takia.
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Pitää varmaan tutustua vähä tarkemmin tuon palikan sielunelämään kunhan ehtii. Junan pilli vois olla kova, tai sit vaikka kumiankka; :lol:

Aika ujot pihaukset tuo nyt ainaki päästää, kun 0,9 bar ahdot on tällä hetkellä käytössä. Tai sitten mulla on vaan muuten tuossa toi äänimaailma sen verran raju, että ei pihinät paljo erotu joukosta. Naapurit kiittää joka tapauksessa.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja Marko »

On alkuperäinen välijäähdytin.Mikä on oikea tapa mitata hihnapyörä? Ulkohalkaisia vai hihnan kiinnitystaso? Kun tuntuu olevan niin erikoisen mittaisia myynnissä...

Alahihna pyörä on vakiomallinen.
Avatar
mankku80
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
Paikkakunta: porvoo

Re: prochargerin bypass venttiili

Viesti Kirjoittaja mankku80 »

Marko kirjoitti:Käytän tätä ketjua kun asia liippaa aika lähelle.Voisiko joku prochargerin sielun elämää selittää miten voisin nostaa ahtopainetta? Nyt on 0,5bar haluaisin koittaa jotain 0.8 baria miten paikat kestää. Mulla on jo pienempi hihnapyörä paikallaan mutta en käsitä että mikä tuon paineen säätää tässä systeemissä.
Mulla oli vakiolohko ja painetta 0.3bar ja 500hv/700nm ja lohko sano poks!!!!Ei kestänyt.Nyt kasataan Bossin lohkoon samoilla hiluilla ja pitäis kestää.Ahtopainetta en vielä ainakaan lähde nostamaan kun oli jo tarpeeks pitovaikeuksia.Vakiolohkoon en ikinä enään rakenna.Auto on Mustang Gt vm91.Tänään pitäis tilata Spec 3+ kytkin ja rahteineen päivineen 900€!!!!!!Aika kallista....!!!Laatikkona Tremec Tko600
Vastaa Viestiin