Lehtijousitetun perän tuenta.
Lehtijousitetun perän tuenta.
Mitä tuollaiselle lehtijousitetulle perälle kannattaisi budjetti ratkaisuna tehdä että sen saisi edes jollain tapaa siedettävästi toimivaksi?
Nyt vakiona akseli kiertyy ihan saatanasti kiihdytttäessä ja jarruttaessa joka lienee isoin ongelma? Tuumailin ittekseni että joku tukitanko akselin alta lehtijousen alapuolella about jousen etunorran kohdalle koriin varmaan tekisi ihmeitä? tai joku tukeva tanko jonka etupää toppaisi lehden alapintaan kiihtyksessä ja lenkki jousen yli joka rajoittaisi liikettä jarrutuksessa? Jotain muuta ratkaisua?
Nyt vakiona akseli kiertyy ihan saatanasti kiihdytttäessä ja jarruttaessa joka lienee isoin ongelma? Tuumailin ittekseni että joku tukitanko akselin alta lehtijousen alapuolella about jousen etunorran kohdalle koriin varmaan tekisi ihmeitä? tai joku tukeva tanko jonka etupää toppaisi lehden alapintaan kiihtyksessä ja lenkki jousen yli joka rajoittaisi liikettä jarrutuksessa? Jotain muuta ratkaisua?
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Erilaisilla tuilla ja tangoilla saa akselin kiertymistä rauhoitettua.
Mutta jos ei mitään erikoista halua tai muusta syystä rakentaa niin käyttää samoja ratkaisuja kuin MK I Mustangissa ja Falcon Sprint rata-autoissa.
Vaihdetaan alkuperäinen lehtijousi sellaiseksi jonka etuosa on niin jäykkä ettei se juurikaan kierry.
Kyseisen jousen voi ostaa tai teettää, Suomessa yleensä teetetään tuon tyyppiset jouset.
Mutta jos ei mitään erikoista halua tai muusta syystä rakentaa niin käyttää samoja ratkaisuja kuin MK I Mustangissa ja Falcon Sprint rata-autoissa.
Vaihdetaan alkuperäinen lehtijousi sellaiseksi jonka etuosa on niin jäykkä ettei se juurikaan kierry.
Kyseisen jousen voi ostaa tai teettää, Suomessa yleensä teetetään tuon tyyppiset jouset.
Viimeksi muokannut Mexico65, 30 Loka 2016, 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Toimis tälläkin?? https://mikemaierinc.com/product/mustan ... -assembly/
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Mulla on tollaset. En osaa sanua, vähentääkö ne jousien vääntymistä (autossa nyt vääntymättömät ja sivuttaisliikkeettömät komposiittijouset), mutta ainakin wheel hop, eli akselin hyppiminen eliminoitui käytännössä ihan totaalisesti.MONTTU kirjoitti:http://www.mustangandfords.com/how-to/c ... tion-bars/
Perän sivuttaisheijaaminen johtui alkup. jousten lehtipakkain väljyydestä.
Jarrutuspomppimista ei oo (onneks) koskaan ilmennyt. Voisko johtua liian jäykistä iskareista?
Viimeksi muokannut micow, 11 Huhti 2017, 11:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Tuhannen kilsaa Fordilla jo ajeltu. Lakewoodin traction barssit toimii kiihdytyksessä hyvin mutta siinä ainoassa kovemmassa jarrutuksessa 100mph->0mph takapää alkoi pomppia villisti ja samalla hakea ihan saatanasti puolelta toiselle oli aivan täysi työ pitää tuo lossi ylipäätään tiellä.
Liian vähän vaimennusta iskareissa? Vai mikä?
Nuo vakiojarrut on toki niin onnettomat ettei tuo ongelma toistu kuin kerran. Vähän ko painais rasvattua puupalikkaa peltilevyä vasten.
Liian vähän vaimennusta iskareissa? Vai mikä?
Nuo vakiojarrut on toki niin onnettomat ettei tuo ongelma toistu kuin kerran. Vähän ko painais rasvattua puupalikkaa peltilevyä vasten.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
"Soutaminen" saattaa johtua takapainoisuudesta, pomppimisesta en tiijä mitn..
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
En ole tutkinut tuota vielä eteenpäin mutta takaakseli tosiaan pomppi ja auto sen verran poikittain että 2 kaistaa riitti juuri ja juuri ettei koko rotisko olisi ollut pajukossa. Takarenkaat piirti tosi harvaa mustaa katkoviivaa.. joka oli jälkikäteen kyllä aika hauskan näköistä
Täytyy käydä jossain isommalla kentällä testaamassa ja palata aiheeseen.

Täytyy käydä jossain isommalla kentällä testaamassa ja palata aiheeseen.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Minkälaiset traction barit ne ovat?
https://eb9239d2b3c1bda1d53d-6b4eb89691 ... /20475.jpg
Jos tuollaiset, niin tuo etulenkki nappaa kiinni ja aiheuttaa brake hopin. Kokeile vähän pidempää u-pulttia tuohon etulenkkiin.
Re: Lehtijousitetun perän tuenta.
Tuollaiset;Arto65FB kirjoitti: ↑11 Huhti 2017, 14:13Minkälaiset traction barit ne ovat?
https://eb9239d2b3c1bda1d53d-6b4eb89691 ... /20475.jpg
Jos tuollaiset, niin tuo etulenkki nappaa kiinni ja aiheuttaa brake hopin. Kokeile vähän pidempää u-pulttia tuohon etulenkkiin.
http://www.ebay.com/itm/Lakewood-21602- ... y2&vxp=mtr
Tuota U-pulttia epäilin itsekin jo syylliseksi. Tuollaisena tuo on tosiaan lähinnä hengenvaarallinen kapine, en halua edes ajatella mitä olisi käynyt jos joku kokemattomampi olisi ollut ratissa. Anyhoo.. tuossa U-pultissa on aika hyvä säätövara joten helppo kokeilla..
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
93' Corvette LT1 6 speed