Jäähdytysnestevuoto SN95

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SN95GEETEE
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 12:20

Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja SN95GEETEE »

Viikonloppuna lauantaina reilu 100km lenkki, illalla autoa talliin ajellessa huomasin, että V8 tiputtaa nestettä allensa. Tänään kävin asiaa tutkimassa ja otin nuo pari kuvaa aiheesta. Mikähän tulppa/letku/putki tuolta puuttuu ? Ajossa lämmöt oli normaalit eikä paisuntasäiliön pinta ole nyt kylmänä vajonnut kuin noin 4-5cm , jäähdyttimessäkin nestepinta ylhäällä kun korkin aukaisee. Eli tallissa seistessään ei ole hukannut nestettä enempää ulos. Autoa ei ole käynnistetty la illan jälkeen.
Liitteet
pict2.JPG
pict1.JPG
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Lämppärin kenno vuotaa.
:krooh:
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja jyge »

About tuossa kohtaa on kondenssiveden poisto. Siinä ei pitäisikään olla mitään putkea tuon enempää. Pitäisi tulla vaan mautonta vettä ja silloin kun kylmästöinti on tehny töitä.
Eli luulen kans et kenno vuotaa, kun neste näyttää kuvassa vihreältä.

SN:n lämppärin kennon vaihto on kuulemma melko iso projekti tyyliin pura koko konsoli. Näppäri kaveri mahtanee tehdä päivässä. Foorumilta löytyy juttua vuosien takaa.
SN95GEETEE
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 12:20

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja SN95GEETEE »

Onko nuo ne kennolle menevät letkut ? Voisko kennon ohittaa nykäisemällä noi letkut irti ja yhdistää toisiinsa vai onko tulppaus parempi vaihtoehto ? Näin pääsisi ajelemaan hetimiten ja siirtää kojelaudan purkua tuonnemmaksi kun tuota lämpöä ei näin kesällä kuitenkaan kabiiniin kaipaa. Tietysti on noita vippaskonsteja esim. paljon mainostettu BARS LEAK (tai vastavat) korjausneste jäähdytinnesteen sekaan. Niistähän ollaan montaa mieltä, joidenkin mielestä voi jopa tukkia lämppärin kennon mutta tässä tapauksessahan ei ole sinänsä mitään menetettävää kun kenno jokatauksessa on menossa vaihtoon. Ainakin meikäläiselle tuo kojelaudan purkuoperaatio tuottaa sen verran tuskaa et kaipais varmaan jonkun kokeneemman apuja ja toisekseen myös tiloja kun omassa tallissa sitä ei mahdu tilojen vuoksi tekemään, vois sitten vaikka vaihtaa kennon ajokauden päätteksi.
Liitteet
pict3.JPG
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minusta letkujen yhdistäminen on parempi kuin tulppaaminen.
Jos letkut tulpataan, saattaa jäähdytyskierto häiriintyä.
Fordillahan lämppärissä kiertää jatkuvasti kuuma vesi ja ilman kulkua ohjataan joko kennon läpi tai ohi.

Jos laitat jotakin korjausainetta, lue ohjeet tarkkaan ja aja kuumalla moottorilla riittävän pitkään.
Itse korjasin tuossa vanhuksessa tihkumista pikkuisen kiireellä. En ehtinyt käyttää konetta tarpeeksi aineen sekoittumista varten ja se perkele jämähti syyläriin. Syyläri tukkoon ja keitti useamman kerran, ennen kuin uskoin. Onneksi rautakone on luja ja meni vain kansipahvit. Uusi jäähdytin piti kumminkin laittaa, koska tuo tatina ei liuennut enää mihinkään normiaineeseen. Etikkahappokäsittelyn jälkeen oli sellainen suihkukaivo, ettei vanhanajan jäähdytinkorjaamokaan alkanut tinaamaan.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Noita paikkailu sementtejä ei kannata mennä kaatelemaan koneeseen kun ihan ja vain ja ainoastaan hätätapauksessa. :shock:
Mustang -67HT
SN95GEETEE
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Helmi 2015, 12:20

Re: Jäähdytysnestevuoto SN95

Viesti Kirjoittaja SN95GEETEE »

Letkut yhdistetty ja kennolle menevää letkua kuristettu omatekoisella säädettävällä kuristimella eli meno jatkunut ongelmitta jos ei nyt oteta huomioon sitä, että kabiiniin ei tule lämpöä, lämpömittarin lukematkin ihan normaalilla tasolla.
Tarviiko järjestelmää ilmailla sen kummemmin kennon vaihdon jälkeen vai riittäkö vaan kun laittaa letkut kiinni ja kovaa ajoa ?
Vastaa Viestiin