289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

pete66 kirjoitti:Näissä on varmaan pumpun laaduissa ollut jotain vikaa kun mulla uusi pumppu vuosi läpi tai sitten mulle oli myyty väärä pumppu joka ei mekaanisesti käynyt tuohon ja jätti venttiilin vähän auki???
No mullahan se korjaantui kun vaan ostin vielä toisen uuden pumpun niin kuin aiemmin kirjoitinkin. Nyt on toiminut kolme vuotta jo hienosti eikä tarvii sahata pitkänkään seisonnan jälkeen.
Jotain sopimattomuutta tai vikaa näissä pumpuissa täytyy olla kun näitä ongelmia on muillakin.
Kyllä ja se vika on nimenomaan pumpussa eikä kaasarissa. Vaikka kaasari olisi aivan tyhjä ja bensa odottelis starttausta pumpun ylä eli kaasarin puolella niin ei se käyntiin lähtö kestä 15 s enempää. Näin siis jos pumppu ei päästä bensapintaa alapuolelleen.
Mustang -67HT
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kummalliselta tuntuu, että kaasuttimesta valuisi pensa takaisin tankkiin, kun täyttö tapahtuu pensapinnan yläpuolelta.
Haihtumista epäilisin, varsinkin jos kaasari on pultattu suoraan imusarjaan ilman eristävää välilaippaa.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Haihtuminenhan se suurinsyy on, fordin alkuperäiskaasarissa muistaakseni on huohotus venttiili se estää kaasarin tyhjäksi haihtumisen. Mullakanssa eedeli kaksiviikkoa kun seisoo niin kaasari on tyhjä, muutaman päivän seisonta ei onkelmaa käynnistyksessä. Kyllä eedeliinkin saa sellasen venttiilin tehtyä mutta kannatta olla huolellinen sitä pykätessä, että tulee sellan että se ei purkaannu ja mene moottoriin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Se takaisku aina ennen pumppua, sillon bensa jää väkisinkin pumppuun ja ja kaasarin väliin eikä tankistatuleva linja pääse tyhjenemään .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:krooh:
Viimeksi muokannut Homer65, 26 Kesä 2016, 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 289 käynnistyminen kestää / bensalinja valuu tyhjäksi?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Pertti kirjoitti:Kummalliselta tuntuu, että kaasuttimesta valuisi pensa takaisin tankkiin, kun täyttö tapahtuu pensapinnan yläpuolelta.
Haihtumista epäilisin, varsinkin jos kaasari on pultattu suoraan imusarjaan ilman eristävää välilaippaa.
Toi välilaippa pitää ehdottomasti olla tai muutama ohut liuska, tiivisteellä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin