351C >-66 Mustangiin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
toto
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Kesä 2004, 13:28
Auto: Mustang FB -65 289 4V 4vxl . Mustang Mach 1 -73 351C 4V CJ C6 9" Falcon Futura 2D 170 cid -65
Paikkakunta: Lahti

351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja toto »

Onko kokemuksia 351C 4V upottamisesta Mustang 1966 konetilaan.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Yhden olen nähnyt paikallaan, ja hienosti vei talvisillä teillä mustia.

Ei sen ahtaampi kuin 351w, peltisarjojen yms löytäminen ehkä hieman vaikeampaa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

miksi?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Molempia versioita ruuvanneena voin sanoa että on ahtaampi johtuen erilaisista pakokanavista kansissa.
Mutta kyllä se sinne menee ja vie tollaista koppaa hienosti.

Naamakirjassa joku myy juurikin tohon yhdistelmään swappi sarjoja.

Juha
Avatar
BYM-1
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 16:20
Auto: Ford Mustang Fastback 1965 BYM-1 autokouluauto
Ford Mustang 2005 V6 Agentti kesäkäyttis
Paikkakunta: Tuusula

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja BYM-1 »

- Cleveland on painava bensasyöppö jonka maine taitaa olla peruja 60/70/80-luvun drag race radoilta.

- lisäksi konehuone tulee niin täyteen että tulpanvaihto ja monet muut huoltotyöt muuttuvat lähes mahdottomiksi, kokemuksia asiasta on -67 Mustangista jossa kai kuitenkin hieman enemmän tilaa käytössä.

- osien saatavuus paljon huonompi kuin 289/302, lohkot taitaa olla ihan kiven alla nykyään?

+ plussapuolelle mennee jyhkeä käyntiääni jota ei saa varmaan millään loihdittua 289/302 pikkulohkoon.
#0001#
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja SamiM »

BYM-1 kirjoitti:- Cleveland on painava bensasyöppö jonka maine taitaa olla peruja 60/70/80-luvun drag race radoilta.

- lisäksi konehuone tulee niin täyteen että tulpanvaihto ja monet muut huoltotyöt muuttuvat lähes mahdottomiksi, kokemuksia asiasta on -67 Mustangista jossa kai kuitenkin hieman enemmän tilaa käytössä.

- osien saatavuus paljon huonompi kuin 289/302, lohkot taitaa olla ihan kiven alla nykyään?

+ plussapuolelle mennee jyhkeä käyntiääni jota ei saa varmaan millään loihdittua 289/302 pikkulohkoon.
Bensansyöppöys on suhteellista, 350 hv todellista rautakansilla tuottava 351C '73 Mussessa vei Jyväskylä-Ivalo-Jyväskylä reissulla 16-17 l/100km. Minusta ihan hyvin aikakauden moottorille tuossa vireessä. Miedommassa vireessä mahdollista päästä vähemmälläkin. Olennaista on että sytytys ja polttoaineensyöttö ovat oikeissa säädöissään sekä voimansiirto on kohdallaan moottorin vireysasteelle.

Maine on todellakin peräisin syntyajoiltaan jolloin ei tarvinnut nipottaa pisaralla pisimmälle vaan eniten painoi se kuka oli nopein ja tasaisin luotettavasti varttimaililla ja mutkaradalla. Ja siihen kyseinen moottori oli tehty ja suoriutui hommasta enemmän kuin hyvin.

Kun käsissä on lohko, kampiakseli ja kiertokanget orkkisosina niin loput saa tarvikkeena käytännössä samaan hintaan kuin 302/351W osat. Orkkis alakerta kestää hikoilematta 450 hv vaparina. Kansien remontoiminen rautakansista maksaa saman kuin 302/351W, suurin kuluerä ovat koneistukset. Alukannet Clevelandiin maksavat huomattavasti enemmän kuin muihin moottoreihin, toki sillä saa enemmän paukkuakin. :mrgreen:
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Joo, myyvät mielellään benssiiniä niin paljon kun vain suinkin ostetaan ja tankista en ota mitään koskaan pois...tai ainakin hyvin harvoin, enkä silloinkaan sen takia ettei kone ei vain pääse sitä syömään.
Eli kun kysytään että mitä se vie niin vastaus on hyvin usein että kaikki mitä tankissa on ja tarvittaessa ostetaan lisää.
Mustang -67HT
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: 351C >-66 Mustangiin

Viesti Kirjoittaja NooB »

Aussi kansilla hyvä tulee :peukku: Mutta ahdasta on earlyssa!
Liitteet
cleve.jpg
aussi.jpg
Vastaa Viestiin