4.6 sohc vettiilivikainen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Uusi mustang harrastaja haluaisi kysellä vähän vinkkejä pitempään temunneilta harrastajilta.

Lopetin tossa mp harrastuksen ja vaihdoin pyörän tommoiseen 1997 gt cabrioon mikä käy 7. Pytyllä ja mitattuani puristukset kirjaimellisesti 8.pytty on pimeä.Otin töistä kameran lainaksi niin pääsin katsomaan pyttyyn sisälle niin tuomio on pakoventtiili vuotaa.

Nyt olisinkin kysellyt onko mitään mahkuja saada kantta(kuskinpuoli) pois kun kone on paikallaan?

Näyttää aikas ahtaalta varsinkin pakosarjan pultit.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kyllä saa kannet irti. Siellä touhutessa voit samalla katsoa koneen kiinnityskumien ehjyyttä.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kiitos vinkeistä.Olen kyllä tottunut v-mäisiin autoihin korjata....pihassa audi rs4 ja A8.
Pitääpä koittaa jos onnistuis koneen kumit irrottaen,tohon on tehty koneremppa muutama vuosi sitten kun on vaihdettu takomännät ja paremmat veivit.Sittempähän pääsee arvailemaan mikä ton vaurion on aiheuttanut.
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Jos esim. nosturi käytössäsi, niin ehdottomasti koko kone pois apurunkoineen alas, vaikka kuormalavojen päälle. Reilun tunnin jobi!
Liitteet
220920081113.jpg
220920081112.jpg
220920081111.jpg
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

IMG_20151010_162947.jpg
Syyllinen löytyi.Ei muuta kuin kansi koneistamolle....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sitten vielä selvittää itse syyllinen ? Tuo taitaa olla se ahtimella höystetty ..?
:krooh:
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Joo niin on procharger / viper 88 ohjaus....no syy vois olla että on annettu kylmänä leipää jos tarinat pitää paikkansa että oli liikkeeseen mennessä ehjä. Mutta laitan nyt kasaan niin pitää koittaa siten pysyykö se myös läjässä.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Homma etenee,kunnostetut kannet on paikoillaan mutta nyt tuli ongelmaksi ventiilikopan tiivisteet.Autoon on vaihdettu jossain vaiheessa bbk-ventiilin kopat ja orgistiivisteet ei käy noihin koppiin ja nyt näyttää että noitten valmistus on lopetettu niin tiivisteet tuntuvat olevan kiven alla.Nyt kyselisin että onko kukaan laittanut pelkällä tiivistemassalla kiinni koppia, jos on niin mikä massa olisi toimiva?

Toinen vaihto-ehto on ajaa noihin koppiin tiiviste urat että noi orgistiivisteet käy mutta siinäkin oma hommansa.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

3M massa toimii hyvin.

Konetta on käytetty mutta toisesta kannesta kuuluu kuuluu nostajan naputus tyhjäkäynnillä mutta loppuu kun kierrokset nousevat 2000rpm.
Tilasin uudet nostajat ne vaihdettiin tossa viikonloppuna mutta ongelma paheni näputtaa pahemmin kuin ennen.... :asking02:

Konetta käytetty tyhjäkäynnillä 15min ja korotetulla n.2000rpm 10 min. Naputus väheni mutta ei loppunut.Molemmat kannet kävi koneistamolla.Edellinen omistaja sanoi että naputti myös hänellä ollessaan.

Kannet on PI Sohc vm-99

Oisko mitään vinkkejä mistä ois johtua?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitä öljyä käytät? Kokeile paksumpaa öljyä.
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Tommoista laitoin Ford-Formula-F-5W30-5l
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Onko kiertokangen laakerit ok. Mäntiä painelemalla voi löytyä välystä. Ja ei oo välykset säädettävissä.
Engine oil capacity
(includes filter change)
4.7L (5.0 quarts). Use
Motorcraft 5W30 Super
Premium Motor Oil,
Ford specification
WSS-M2C153-G

99 mallissa on tuo, myöhemmin tulee 0w20
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

No alakertaa ei avattu mutta pytyissä näkyi vielä hoonaus jäljet että en usko että koneella on ajettu rakentamisen jälkeen hirveästi.
Itsekin mietin että ei varmaan ole mitään säätöä mutta onko noihin nostajien vaihtoon mitään erikoisohjeita miten mitäisi ajaa "sisään"?
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

Tommoista ääntä.



Taitaa olla tämän kesän ajot jo valmiiksi ajettu:(
Marko
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 03 Syys 2015, 18:17
Auto: Mustang 4.6l gt 1997

Re: 4.6 sohc vettiilivikainen

Viesti Kirjoittaja Marko »

No nyt on hupiteipellä ajettu kolme päivää ja ajettu reilulla kaasulla.Ääni on pysynyt samana.Onhan toi kiva peli kun voimaakin tuntuisi olevan tarpeeksi ja sain katonkin auki yhtenä päivänä.Tuo remmiahtimen tuoma äänimaailma on kyllä jotain mitä en ole ennen kokenut.E85 maistui 23,5L/100km .Eilen hitsailin putkistoon katit paikalleen niin sitä voisi yrittää mennä käymään konttorilla.

Sitten pitäisi aloittaa toi ahtimen papereihin saaminen.Sain varovasti vihreää valoa paikalliselta konttorilta.Dyno lapussa saa olla max 305hv.
Meinasin viedä Motestille dynoon kun tuossa lähellä pitää vielä käydä keskustelemassa osaako säätää tuota vipecin purkkia jos tarvii.

Alakerta oli auki mutta mitään ei löytynyt mikä voisi äänen aiheuttaa ja öljyä tulee nostajille,käytettiin koppa auki.
Vastaa Viestiin