Moro
Imusarjassa on letku mulla kiinni, eli mulla on 2- kurkkunen alkuperäinen kaasari ja sen takana on putki.
Janne
c4 vacuumiputken paikka
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Re: c4 vacuumiputken paikka
Voi laittaa imusarjan tai kaasuttimen lähtöihin kunhan ei käytä kaasuttimen "ported vacuum"-linjaa.
Semmoiseen paikkaan, että on jatkuva imusarjan alipaine läsnä. Vacuumin perusteella laatikko päättelee kuormitustilanteen.
http://www.mustangandfords.com/how-to/d ... smissions/
Ongelmatilanne esim. kun alipainesäätö toimii väärin saattaa laatikko pitää liian pieniä linjapaineita pannoille kovassa kiihdytyksessä ja pannat luistavat -> Pannat kuluvat. Jos taas linjapaineet toimimattoman modulaattorin takia liian korkeat, niin nätissä cruising-ajossa vaihteen vaihdot epämukavan äkilliset.
Samoin modulaattori (modulaattorin säätämä linjapaine) vaikuttaa millä nopeudella vaihteet kytkeytyvät. Letkeässä ajossa vaihtaa isommalle pienemmässä vauhdissa kuin rajussa kiihdytyksessä.
Semmoiseen paikkaan, että on jatkuva imusarjan alipaine läsnä. Vacuumin perusteella laatikko päättelee kuormitustilanteen.
http://www.mustangandfords.com/how-to/d ... smissions/
Ongelmatilanne esim. kun alipainesäätö toimii väärin saattaa laatikko pitää liian pieniä linjapaineita pannoille kovassa kiihdytyksessä ja pannat luistavat -> Pannat kuluvat. Jos taas linjapaineet toimimattoman modulaattorin takia liian korkeat, niin nätissä cruising-ajossa vaihteen vaihdot epämukavan äkilliset.
Samoin modulaattori (modulaattorin säätämä linjapaine) vaikuttaa millä nopeudella vaihteet kytkeytyvät. Letkeässä ajossa vaihtaa isommalle pienemmässä vauhdissa kuin rajussa kiihdytyksessä.
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Itsellä on modulaattorille menevässä alipaineletkussa t-liittimellä alipainemittari. Mittari näkee saman paineen kuin modulaattori ja sillä saa melko hyvin varmuuden alipaineen tilasta modulaattorilla. Aikasemmassa kombossa itselläni oli ihan perus Edelbrockin kaasutin ja modulaattori pelasi ihan ok tuossa kaasuttimen pienessä jatkuvan vacuumin liittimessä.Mika75 kirjoitti:Aika hentoinenhan on tuo kaasuttajan lähtö, oisko tuo parempi rakennella imusarjaan kiinni, vai oisko tuolla merkitystä modulaattorin toimintaan?
Jos vuoto oli huomattava, niin oletetaan modulaattorin nähneen normaali-ilmanpaineen = vastaa kaasu pohjassa kiihdytystä. Vaihdot pitäisi olla todella napakoita ja minun käsittääkseni tulla korkeammilla nopeuksilla kuin jos olisi alipaine.Mika75 kirjoitti:Tuo modulaattorille lähtevä putki, oli kaasarin päässä kiinni todellä löyhästi. Olen aivan varma, että tuolla liitoksella modulaattorille ei kovin kummoista imua ole tuon takia tullut. Oisko tuolla ollut sitten vaikutusta tuon ykkösvaihteen hengettömyyteen?
Tuossa olisi 1966 shop manuaalista vikaselvittelylistaa ongelmiin:
Ja taulukko millä nopeudella pitäisi vaihtojen tapahtua riippuen kuormituksesta, rengaskoosta ja perävälityksestä:
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Säätämään pitäisi päästä, kun ottaa letkun pois modulaattorista ja tyontää reikää sopivan meisselin. Muistaakseni mulla oli ainkina perus lattameisselillä säätyvä, tosin pitkä ja kapea pitää olla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey