Akselivälin toleranssit 65-66
Akselivälin toleranssit 65-66
Terve,
Minkälaisella toleranssilla akseliväli pitäisi olla suunnilleen molemmilta puolilta mitattuna?
Minkälaisella toleranssilla akseliväli pitäisi olla suunnilleen molemmilta puolilta mitattuna?
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Kyllähän raidevälin tulisi olla sama molemmilla puolilla. 65 - 66 Mustang 108 " tai 274,32 cm.
Jos ei nyt ihan millilleen ole niin ei varmaan haitta menoa.
Muistaakseni minulla jokunen milli eroa. Eron syyt voivat olla moninaiset.
Jos ei nyt ihan millilleen ole niin ei varmaan haitta menoa.
Muistaakseni minulla jokunen milli eroa. Eron syyt voivat olla moninaiset.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Ja tuo akseliväli saattaa heittää vähän, mut jos etupyörät kulkee tasan rinnan nii eikös taka-akselia saa säädettyä lehtijousia pitkin?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Kyllä jos jousen ja akselin liitoskohta on väljä. Ongelma syntyy, jos tuo liitoskohta on väljä niin akseli voi liikkua jousta pitkin itsekseen. Tästä syystä on syytä tarkastaa U-pulttien kireys aika-ajoin. Tehokkaissa autoissa esiintyy tuota U-pulttien löystymistä aika usein.Firebolt kirjoitti:Ja tuo akseliväli saattaa heittää vähän, mut jos etupyörät kulkee tasan rinnan nii eikös taka-akselia saa säädettyä lehtijousia pitkin?
Minä mittasin tuon raidevälin ja heiton korjasin etupää muutoksella, koska taka-akselin siirtäminen muuttaa akselin kulkusuuntaa.
Joissakin tapauksissa etupäätä voi säätää reaktiotangoilla mikäli ne on säädettävät muutoin keinot jää vähiin ja/tai ohjauskulmat muuttuu casteria ei välttämättä saa kohdilleen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Terve,
Kyllä se akseliväli loppupeleissä tulee ok mittaan takapäätä säätelemällä.
Kyllä se akseliväli loppupeleissä tulee ok mittaan takapäätä säätelemällä.
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Huolehdi, ettei taka-akseli tule vinoon. Silloin auto kulkee kuin ajokoira hieman pokittain.jussih kirjoitti:Terve,
Kyllä se akseliväli loppupeleissä tulee ok mittaan takapäätä säätelemällä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Mikäli auton alusta on kumipuslilla, ja alustassa ei kaikki ole uutta, niin pienet vinoumat eivät tunnu missään. Tolenranssi vaihtelee vähän auton mukaan...
Auton lehtijouset ovat hieman kaarella suuntaan tai soiseen, joten akseli ei ole ajossa ihan millilleen suorassa. Saattaa olla että kuljettajan paino jo vähän kääntää akselia vanhoilla jousilla.
Onko auton ajokäyttäytymisessä jotain vikaa? Jos ei ole niin sitten kovaa ajoa. kaara varmaan jatkaa.
Auton lehtijouset ovat hieman kaarella suuntaan tai soiseen, joten akseli ei ole ajossa ihan millilleen suorassa. Saattaa olla että kuljettajan paino jo vähän kääntää akselia vanhoilla jousilla.
Onko auton ajokäyttäytymisessä jotain vikaa? Jos ei ole niin sitten kovaa ajoa. kaara varmaan jatkaa.
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Samaa mieltä. Jos tuohon just eikä melkein tarkkuuteen on tavoite niin se on kyllä vakion kumipusla alustaisen earlyn kanssa loputonta säätämistä. Eihän siellä valmistusmaassakaan ole kuin tuumamitat käytössä.Antti66HT kirjoitti:Mikäli auton alusta on kumipuslilla, ja alustassa ei kaikki ole uutta, niin pienet vinoumat eivät tunnu missään. Tolenranssi vaihtelee vähän auton mukaan...
Auton lehtijouset ovat hieman kaarella suuntaan tai soiseen, joten akseli ei ole ajossa ihan millilleen suorassa. Saattaa olla että kuljettajan paino jo vähän kääntää akselia vanhoilla jousilla.
Onko auton ajokäyttäytymisessä jotain vikaa? Jos ei ole niin sitten kovaa ajoa. kaara varmaan jatkaa.

Mustang -67HT
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Miten early yleensäkkin kiinnitetään koripenkkiin, sitomalla tukivarsista vai? Yleensähän monet autot saa helmassa olevasta kantista puristamalla penkkiin kiinni.
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Perhana, enpä tullut katsoneeksi, kun omaa oikaistiin.jussih kirjoitti:Miten early yleensäkkin kiinnitetään koripenkkiin, .
Re: Akselivälin toleranssit 65-66
Kyllä musti kiinnitetään helmankanteista koripenkkiin, itsellä on käytössä autorobot xls 2 koripenkki ja oma musti ollut 2 kertaa penkissä siinä on hyvä mittailla akselistot paikoilleen. Ja tuetaan apupalkeilla eturuko ettei veltto etupää retkota tyhjänpäällä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302