Hydraulinen pääsylinteri 65-66

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja jls »

Millaisia kytkimen pääsylintereitä on asennettu 65-66 koppaseen, jossa on jarrutehostin? Ei meinaa löytyä selkeitä ratkaisuja koko interwebistä.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on Wilwoodin pääsylkky.
Liitteet
Wilwood.jpg
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja jls »

Mahtuuko jarrutehostin rinnalle? Saisko kuvaa kytkinpolkimen puolelta, eli miten männänvarren kiinnitys toteutettu polkimeen?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on jarrutehostin vieressä, eli mahtuu. Siitä ei ole kuvaa, hiukan hankala ottaa mutta voin yrittää saada jonkin näköisen. Tuuman kautta tilattu joku valmis setti, nivelellä tai kahdella polkimeen.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tässä pari onnistunutta kuvaa. Punainen nuoli kertoo männän kiinnityskohdan polkimeen.
Liitteet
Kytkin_1.JPG
Kytkin_2.JPG
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja jls »

Kiitos kuvista Homer!
Nyt osuttiin just siihen mitä oon ihmetellyt. Tuossa pääsylinteriä on siirretty noin 50mm kauemmas polkimesta jatkomutterin avulla, selittääkin miten se mahtuu jarrutehostimen viereen. Muuten tuo linkkusysteemi on tuttu, ainakin MD käyttää vastaavanlaista mekanismia omassa ratkaisussaan.
Sulla ilmeisesti työsylinteri liikuttaa kytkinkäpälää eikä ole painelaakerin paikalla kytkinkopan sisällä?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jep! Ulkoinen pääsylinteri ja käpälä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulle tuon vaijerin muuttaminen hydrauliseksi on mielessä vain sen takia, että vaijeri kulkee liian lähellä pakosarjan primääriä. Olen siirtänyt vaijeria alkuperäisestä paikasta kytkinkopan reiästä noin 20mm ulospäin eli kopan ulkopuolelle. Tämän lisäksi jatkanut kytkinkäpälää. Tämä seurauksena vaijerin linjaus menee kauempaa putkea eikä vaijeri käryä, mutta polkimen liike ei meinaa riittää, koska geometria on muuttunut käpälällä.

Törmäsin vastaavan ongelman ratkaisuun niin, että moottorin kannakkeeseen rakennetaan paikka mihin vaijerin kuori loppuu. Kuorta siis lyhennetään, mutta vaijeri pysyisi luonnollisesti saman mittaisena. Tästä kohdasta eteenpäin käpälälle menee pelkkä vaijeri eikä kuorta. Vaijeri ei itsessään ole niin arka lämmölle kuin kuori, vai onko? Ei kosketa pakosarjaa.

Seurauksena on hitusen pitempi väli käpälän ja ja vaijerin välille, mikä voi aiheuttaa ongelmia vaijerin kireyden kanssa. Ja kuoren kiinnitys luonnollisesti moottorinkannakkeeseen lohko puolelle, ettei kannakkeen jousto vaikuta kytkimen toimintaan. Voisko toimia?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulla on foxin vaijeri, tai oikeestaan se on kyllä 96-2004 eli samanlainen kuin foxissa, mutta hieman pidempi. Täytyypä kokeilla alkuun vaikka laittaa 8mm kierretanko holkkimutterilla vaijerin päähän ja kattella miten vapaasti se sopii liikkuun. Himoittaa kylllä laittaa joku muoviholkki kannattelemaan kytkinkopan reiän kohdalle, ettei pääse roikkuun liikaa. Voi olla, että vaatii vielä nivelen käpälän kiinnityskohtaan, ettei jäkitä yhtään.
Tulipellissä on säätömutteri, joten ei paljon säätövaraa tartte jättääkään tuonne laatikon päähän.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Olettekos kuulleet käänteisestä kytki ja jarrupääsylinteristä, ne on asennettu kojelaudan alle. Eikä ole kummoinen työ asentaa mustin kojelaudan alle, sylinteri on menosuuntaan nähden käännetty 180astetta. Niitä on Mrsussa/Toyotassa ja nimen omaan pakettiautoissa joissa on iso diselmosa isolla kytkimellä. Riittää varmasti teho mustin kytkimellekkin,tuollanen konsepti pitäis asentaa kaverin 66ht polleen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
clark
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Joulu 2005, 20:24
Auto: Mustang 1969 Sportsroof
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja clark »

ROKI kirjoitti:Olettekos kuulleet käänteisestä kytki ja jarrupääsylinteristä, ne on asennettu kojelaudan alle. Eikä ole kummoinen työ asentaa mustin kojelaudan alle, sylinteri on menosuuntaan nähden käännetty 180astetta. Niitä on Mrsussa/Toyotassa ja nimen omaan pakettiautoissa joissa on iso diselmosa isolla kytkimellä. Riittää varmasti teho mustin kytkimellekkin,tuollanen konsepti pitäis asentaa kaverin 66ht polleen.
Ainakaan tuo Wilwoodin "Reverse Mount" jarru- ja kytkinpoljin ja käänteiset pääsylinterit ei minun mittailujeni mukaan ihan helposti sovi. Tosin nuo setit tulee ilman tehostajaa, 3 x lyhyet pääsylinterit (etujarrut, takajarrut ja kytkin) ja sopii hyvin konehuoneenkin puolelle vaikkei tilaa paljon olisikaan.
Liitteet
Wilwood Remote Mount Aluminum Reservoir 2.jpg
Wilwood Remote Mount Aluminum Reservoir.jpg
www.2nd69.com
-69 Ford Mustang Sportsroof
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Justiin noita juttuja on mistä valita, minä asennan toyotan kytkinsylinterin käänteisesti. Kyllä se sinne mahtuu eikä tee tiukkaakaan, neste tulee tulipellin läpi jarrupääsylinterin säiliöstä se on 900 saabin käy suoraan tehostimeen. Tuollanen on omassa kattilassa jo käytössä herkät ja tehokkaat jarrut. Ei tarvitse kallita amerikalaisten kötöksiä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja porttari »

Omaankin joutuu laittamaan nestetoimisen kytkimen, kun noilla uusilla 180 asteisilla pakosarjoilla ei vaijeri sovi olemaan enää.
Anti -Histamiini 65
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Hydraulinen pääsylinteri 65-66

Viesti Kirjoittaja ROKI »

No niin joo, jokainen kötöstelköön kotteroitaan niinkuin omastamielestään parhaaksi nököö ja osaa ???.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin