9" lukkomurikka vai ei?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

9" lukkomurikka vai ei?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Ei taida olla lukkoa...? Purkamaan en ole vielä kerennyt. Aika lailla yhtä puuta oli paikoillaan pyörittäessä, joten kemppilukkoa epäillään...

Kuva

Kuva
Mach1 -71
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 9

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Minusta näyttää että siinä on spooli ..
:krooh:
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Samaa kattelin, ei mikään kemppi vaan yhtä puuta jo valmiiks.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Spoolihan siellä oli ja myyjä väittää kivenkovaa, että ei voi olla mahdollista... :evil:
Mach1 -71
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Oma mielipiteeni on, että käyttöautossa kyllä pitää jonkinlainen tasauspyörästö olla.
Pärjäähän jäykälläkin, mutta ei se enää mitään turvallista ole.
Jos kerran myyjä on lukkoperän myynyt, kai se hommaa sen sitten jälkikäteen...

Ne kilpa-autot on sitten eri. Pitkää luisua on nautinto mennä, kun molemmat takapyörät irtoavat jo pienilla tehoilla.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Fastback »

joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Markus
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Marras 2004, 20:12
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Markus »

Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL


Metrin aiheen vierestä mutta:

MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Multa löytyy apuja kaikkiin 8" ja 9" perähommiin jos tarvii.Lukotukset, välityksiä osia ym.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Markus kirjoitti:
Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.

Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL


Metrin aiheen vierestä mutta:

MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.
OT yksi RS2000 kuski sanoi, että oli hitaampi torsenilla kuin levylukolla Apparalla. Hyllyssä on Quaifen ruuvi enkkuperään, en tiedä onko siinä preloadia vai ei.
Avatar
Markus
Aktiivi
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Marras 2004, 20:12
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 9

Viesti Kirjoittaja Markus »

Taidan tunte saman RS kuskin. Ko. RS lienee vaan kovin vakio kuntoinen että onko sillä sitten vaikutusta asiaan. Kuski on kuitenkin tarkka kaveri. Ja mainitsi auton olleen erittäin vakaa kyseisellä lukolla. On Quaifessa preloadia peräti 5kg.
Vastaa Viestiin