Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Oma mielipiteeni on, että käyttöautossa kyllä pitää jonkinlainen tasauspyörästö olla.
Pärjäähän jäykälläkin, mutta ei se enää mitään turvallista ole.
Jos kerran myyjä on lukkoperän myynyt, kai se hommaa sen sitten jälkikäteen...
Ne kilpa-autot on sitten eri. Pitkää luisua on nautinto mennä, kun molemmat takapyörät irtoavat jo pienilla tehoilla.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.
Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.
Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL
Metrin aiheen vierestä mutta:
MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.
Fastback kirjoitti:joo-o, kyllä spoolin kanssa pärjää kadulla ja lukko pitää painavamallakin autolla AINA. Käännöksissä se vähän jyrnyyttää hanttiin ja kuluttaa käännöksen puoleista rengasta enempi. Spoolin ja automaatin kanssa on helpompi elää, mitä spoolin & manuaalin kanssa. Empiiristen tutkimusten valossa spooli, manuaali ja leveä takarengas syövät vetoakseleita.
Jos auto tulee kylä & varttimailille niin menisin spoolin kera, mutta jos agendalla on mutkarataa niin 1) truetrack 2) DL
Metrin aiheen vierestä mutta:
MK1 Escortilla ajoin Truetrackilla rataa ja voin suositella. Pikkusen jäin kaipaamaan esikiristystä. Sittemmin pikkuakselilla kokeilin Quaifen ATB lukkoa jossa 5kg esijännitystä ja tosiaan nuo trutracking vähäiset ongelmat oli poissa.
OT yksi RS2000 kuski sanoi, että oli hitaampi torsenilla kuin levylukolla Apparalla. Hyllyssä on Quaifen ruuvi enkkuperään, en tiedä onko siinä preloadia vai ei.
Taidan tunte saman RS kuskin. Ko. RS lienee vaan kovin vakio kuntoinen että onko sillä sitten vaikutusta asiaan. Kuski on kuitenkin tarkka kaveri. Ja mainitsi auton olleen erittäin vakaa kyseisellä lukolla. On Quaifessa preloadia peräti 5kg.