Akun osalta suojausta voi vähentää siirtymällä huoltovapaaseen geeli akkuun. Tämä ei tietenkään poista riittävän tukevan kiinnityksen tarpeellisuutta. Eipähän akkuhapot niin helposti läisky yli. Muutenkin vain kesä- / kilpakäytössä olevan auton akku on kovilla, koska käyttö on satunnaista ja tätähän ei normaali nesteakku kestä. Kilpakäyttöön kannattaa valita mahdollisimman kevyt ja syväpurkauksen kestävä akku, kesäkäyttöön ei kai painolla ole niin väliä kunhan akku kestää talvisäilytyksen ja taas keväällä latauksen rikkoutumatta. Kai akku olisi hyvä siirtää lämpimään ja kuivaan talvisäilytyspaikkaan.
vaikka.
http://www.varleyredtop.com/index.htm
Tuon vähän vanhanaikaisen mekaanisen päävirta kytkimen osalta voisi myös harkita tuollaista elektronista mallia. On FIA hyväksytty.
Elektroninen päävirtakatkaisija
Virrankesto 450-600A
Ei liikkuvia osia, täysin elektroninen
Suojattu kosteudelta ja pölyltä
Suunniteltu kestämään iskuja ja tärinöitä
Koko 93x50mm
Paino vain 140g
The GT Battery Isolator from CARTEK is a very small and highly reliable alternative to the traditional mechanical master-switch and has been designed to overcome all of the problems and restrictions associated with mechanical and electro/mechanical safety cut-outs.
http://www.cartekmotorsport.com/battery_isolators.html