Akun siirto takaronttiin

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Elikkäs miten ootte toteuttanu akun siirron?
-Minkälaista/paksusta piuhaa
-Mites päävirtakytkin
-Mihkäs piuhat mitkä on nyt ollu akun plussassa voiko laittaa solenoidiin??+mitäköhän viellä unohtu.. :D
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

50 neliöistä ite laitoin noin 5 m meni foxiin. Akulta solenoidille. Ihan perus poppikaapelia, hitsauskaapeli vois olla parempaa mut säästin. Päävirtakatkasija mallia biltema miinusnapaan, sekä päävirtarele tulipeltiin solenoidilta sulakkeille. Vähän on vielä kesken ku sain valmiiks ja keksin tehä puolet uusiks.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Earlyyn riittää 5m, 50 neliöistä hitsauskaapelia. Ei jää turhaa hukkapätkää ja kestää hiukan normikaapelia paremmin mömmöjä. Pääkatkaisijan laitoin siihen akun viereen. Johdot konehuoneessa siirsin solenoidiin.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ai niin, akun laitoin Bilteman (tms.) veneen akkukoteloon.
Liitteet
DSCF1327.JPG
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Homer65 kirjoitti:Ai niin, akun laitoin Bilteman (tms.) veneen akkukoteloon.
Siisti kuin sairaala... :peukku:
-Jukka-
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kaara sanoki tuon tiivistyksen koteloon. Mulla on tuossa telttapatjaa akun ympärillä ja alla, on tiivis. Oon tehny tosta kaikkee muutaki mut on kyllä kätevää ainetta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Akun siirto takaronttiin

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Akun osalta suojausta voi vähentää siirtymällä huoltovapaaseen geeli akkuun. Tämä ei tietenkään poista riittävän tukevan kiinnityksen tarpeellisuutta. Eipähän akkuhapot niin helposti läisky yli. Muutenkin vain kesä- / kilpakäytössä olevan auton akku on kovilla, koska käyttö on satunnaista ja tätähän ei normaali nesteakku kestä. Kilpakäyttöön kannattaa valita mahdollisimman kevyt ja syväpurkauksen kestävä akku, kesäkäyttöön ei kai painolla ole niin väliä kunhan akku kestää talvisäilytyksen ja taas keväällä latauksen rikkoutumatta. Kai akku olisi hyvä siirtää lämpimään ja kuivaan talvisäilytyspaikkaan.

vaikka.
http://www.varleyredtop.com/index.htm

Tuon vähän vanhanaikaisen mekaanisen päävirta kytkimen osalta voisi myös harkita tuollaista elektronista mallia. On FIA hyväksytty.

Elektroninen päävirtakatkaisija
Virrankesto 450-600A
Ei liikkuvia osia, täysin elektroninen
Suojattu kosteudelta ja pölyltä
Suunniteltu kestämään iskuja ja tärinöitä
Koko 93x50mm
Paino vain 140g

The GT Battery Isolator from CARTEK is a very small and highly reliable alternative to the traditional mechanical master-switch and has been designed to overcome all of the problems and restrictions associated with mechanical and electro/mechanical safety cut-outs.

http://www.cartekmotorsport.com/battery_isolators.html
Liitteet
Vaihtoehtoja perinteiselle akulle.
Vaihtoehtoja perinteiselle akulle.
Cartek%20%2050731%20.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin