Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Onko edelbrock rpm Nokka akseli liian tiukka 390 isolohkoon, joka on rakennettu uusilla osilla mutta vanhat kannet-
Osat :
0,30 ylikoko männät
edelbrock performer imusarja
uudet venttilit
uudet vahvemmat jouset ja retainerit
paksummat työntötangot
high flow öijypumppu ja vahvempi shaft
Loiskelevy
high flow vesipumppu
vakio kannet alkuperäiset gt kannet plaanatut
uusi jakoketju
kampiakseli vaanha mitoissa ja kiillotettu
Vakio öljypohja
Kaikki laakerit uusia
Temi
Osat :
0,30 ylikoko männät
edelbrock performer imusarja
uudet venttilit
uudet vahvemmat jouset ja retainerit
paksummat työntötangot
high flow öijypumppu ja vahvempi shaft
Loiskelevy
high flow vesipumppu
vakio kannet alkuperäiset gt kannet plaanatut
uusi jakoketju
kampiakseli vaanha mitoissa ja kiillotettu
Vakio öljypohja
Kaikki laakerit uusia
Temi
Temi
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
automaatti vai manuaali, mihin koppaan menossa ja mikä perävälitys? nuo kun miettii akselia valitessa lisänä se että minkälaiseen käyttöön auto on menossa. fe konetta ei itsellä ole mutta ei nuo asiat muutu silti.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Temi
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Jos tarkoitat convertible C6 automaatti cruisingkäyttöön, niin enpä laittaisi rpm-nokkaa. Jos C6 on museoautossa, niin taitaa olla painavahko Musse. Laittaisin mieluummin niin miedon kuin puristussuhde kestää.temi 300 kirjoitti:Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Auto on S code niin sen oma nokka-akselikin on jyrkempi kuin normaali,lisäksi tulee 3´peltisarjat.Ajattelin myös vähintään 750 holleyn tuplapumppua vakuumilla-
Mitä ongelmia tulee tuon tiukan nokan kanssa käytännössä ?
Mitä ongelmia tulee tuon tiukan nokan kanssa käytännössä ?
Temi
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Öööö miten paljo museoautoa saa muuttaa moottorin osalta? Isolohkot on yleensä vääntökoneita siksi niissä harvemmin käytetään kierrosnokkia, RPM nokka kyllä vääntää ihan ok myös alhaalta joten sitä voi käyttää mutta jos tulee cruising käyttöön ainoastaan ehkä kannattaa valita joku muu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesäpirssi: 1966 Ford Mustang HT
Ympärivuotinen menopeli: VW Golf GTI Performance 2019
Ympärivuotinen menopeli: VW Golf GTI Performance 2019
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa 


Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Arto65FB kirjoitti:No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpruriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa
Jep, varmaan itelläki tulee cruisailtua suurin osa ajasta vaikka omassaki RPM nokka, mut on se kiva välillä polkasta pedaali lattiaan ja auto liikahtaakin hiukkasen

RPM nokassa on muuten aika laaja toiminta-alue 1500-6500 muistaakseni, en tiedä onko isolohkon vastaavassa sama...
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
harva välitys + rpm nokka = laiska alakierroksilla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Nokka-akseleita löytyy vielä tuosta väliltäkin. Laittaa se alkuperäinen keppi, jos se on ehjä. Ootetaan nyt vielä, että joku antaa sen viisaimman vastauksenArto65FB kirjoitti:No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa


Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Kerrataans ny vielä
- 390 cid
- vakiokanavat
- automaatti
- vakio stall?
- harvahko perä
- painavahko cruiseri
ja tuohon pakettiin
- 750dp
- rpm-nokka
- 390 cid
- vakiokanavat
- automaatti
- vakio stall?
- harvahko perä
- painavahko cruiseri
ja tuohon pakettiin
- 750dp
- rpm-nokka
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
Mitä sitä kertaamaan, tuossahan se lukee ylempänä
Artolta puuttui enään mielipide passeleista osista ,tai ehkä siitä on tullu vaan wanhuuttaan kärtynen
Alkuperäinen jos ei vikaa,tai jos esim Eedelin keppi, niin se Pervomeri+ idle to 5500 . Sen Rpm:än saa kyllä myytyä
Mikäs kaasari siellä nyt on? Vacuumi 600 riittää hyvin.

Artolta puuttui enään mielipide passeleista osista ,tai ehkä siitä on tullu vaan wanhuuttaan kärtynen

Alkuperäinen jos ei vikaa,tai jos esim Eedelin keppi, niin se Pervomeri+ idle to 5500 . Sen Rpm:än saa kyllä myytyä

Mikäs kaasari siellä nyt on? Vacuumi 600 riittää hyvin.

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
rpm keppi: Paljon overlappia, loivat rampit ja vähän nostoa.
En laittaisi tuota kumpaankaan yllä olevista.
Itse en vakiota kuitenkaan laittaisi, vaan joku hyvä kompromissi 270 asteen alueelta, mikäli auto painava.
Omaan, suhteellisen kevyeen autoon otin tarkoituksella hieman ylempää kiertävän nokan, vaikka teho ei lisääntynytkään...
En laittaisi tuota kumpaankaan yllä olevista.
Itse en vakiota kuitenkaan laittaisi, vaan joku hyvä kompromissi 270 asteen alueelta, mikäli auto painava.
Omaan, suhteellisen kevyeen autoon otin tarkoituksella hieman ylempää kiertävän nokan, vaikka teho ei lisääntynytkään...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 04 Elo 2015, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?
dp ei kyllä laiskan automaatin ja piiiiitkän perän kans passaa, kyllä joku vääntönokka kannattaa hommata, jos ei alkuperäistä
Jos tosin mulla ois alkup isolohko niin pitäisin sen täysin vakiona

Jos tosin mulla ois alkup isolohko niin pitäisin sen täysin vakiona
