Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
temi 300
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Maalis 2006, 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja temi 300 »

Onko edelbrock rpm Nokka akseli liian tiukka 390 isolohkoon, joka on rakennettu uusilla osilla mutta vanhat kannet-
Osat :
0,30 ylikoko männät
edelbrock performer imusarja
uudet venttilit
uudet vahvemmat jouset ja retainerit
paksummat työntötangot
high flow öijypumppu ja vahvempi shaft
Loiskelevy
high flow vesipumppu
vakio kannet alkuperäiset gt kannet plaanatut
uusi jakoketju
kampiakseli vaanha mitoissa ja kiillotettu
Vakio öljypohja
Kaikki laakerit uusia

Temi
Temi
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

automaatti vai manuaali, mihin koppaan menossa ja mikä perävälitys? nuo kun miettii akselia valitessa lisänä se että minkälaiseen käyttöön auto on menossa. fe konetta ei itsellä ole mutta ei nuo asiat muutu silti.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
temi 300
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Maalis 2006, 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja temi 300 »

Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Temi
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

temi 300 kirjoitti:Auto on Mustang convertible 6 automaatti museokatsastettu, peränvälitys on joku normaali.
Cruisailukäyttöön.
museoleimattu
Teemu
Jos tarkoitat convertible C6 automaatti cruisingkäyttöön, niin enpä laittaisi rpm-nokkaa. Jos C6 on museoautossa, niin taitaa olla painavahko Musse. Laittaisin mieluummin niin miedon kuin puristussuhde kestää.
temi 300
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Maalis 2006, 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja temi 300 »

Auto on S code niin sen oma nokka-akselikin on jyrkempi kuin normaali,lisäksi tulee 3´peltisarjat.Ajattelin myös vähintään 750 holleyn tuplapumppua vakuumilla-
Mitä ongelmia tulee tuon tiukan nokan kanssa käytännössä ?
Temi
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Öööö miten paljo museoautoa saa muuttaa moottorin osalta? Isolohkot on yleensä vääntökoneita siksi niissä harvemmin käytetään kierrosnokkia, RPM nokka kyllä vääntää ihan ok myös alhaalta joten sitä voi käyttää mutta jos tulee cruising käyttöön ainoastaan ehkä kannattaa valita joku muu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesäpirssi: 1966 Ford Mustang HT
Ympärivuotinen menopeli: VW Golf GTI Performance 2019
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa :wink:
:krooh:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa :wink:
No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Arto65FB kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa :wink:
No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpruriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.

Jep, varmaan itelläki tulee cruisailtua suurin osa ajasta vaikka omassaki RPM nokka, mut on se kiva välillä polkasta pedaali lattiaan ja auto liikahtaakin hiukkasen :wink:
RPM nokassa on muuten aika laaja toiminta-alue 1500-6500 muistaakseni, en tiedä onko isolohkon vastaavassa sama...
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

harva välitys + rpm nokka = laiska alakierroksilla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Arto65FB kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Eipä siinä museon kanssa ongelmaa, jos moottori pidetään ulkoisesti alkuperäislookissa :wink:
No ei kai sillä ole mitään väliä, vaan sillä mitä se on ajaa cruisingissa. Kilpuriin kilpuriin nokka ja cruiseriin cruiserin nokka.
Nokka-akseleita löytyy vielä tuosta väliltäkin. Laittaa se alkuperäinen keppi, jos se on ehjä. Ootetaan nyt vielä, että joku antaa sen viisaimman vastauksen :mrgreen:
:krooh:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kerrataans ny vielä

- 390 cid
- vakiokanavat
- automaatti
- vakio stall?
- harvahko perä
- painavahko cruiseri

ja tuohon pakettiin
- 750dp
- rpm-nokka
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mitä sitä kertaamaan, tuossahan se lukee ylempänä :shock:
Artolta puuttui enään mielipide passeleista osista ,tai ehkä siitä on tullu vaan wanhuuttaan kärtynen :lol:

Alkuperäinen jos ei vikaa,tai jos esim Eedelin keppi, niin se Pervomeri+ idle to 5500 . Sen Rpm:än saa kyllä myytyä :D

Mikäs kaasari siellä nyt on? Vacuumi 600 riittää hyvin.
:krooh:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

rpm keppi: Paljon overlappia, loivat rampit ja vähän nostoa.

En laittaisi tuota kumpaankaan yllä olevista.

Itse en vakiota kuitenkaan laittaisi, vaan joku hyvä kompromissi 270 asteen alueelta, mikäli auto painava.

Omaan, suhteellisen kevyeen autoon otin tarkoituksella hieman ylempää kiertävän nokan, vaikka teho ei lisääntynytkään...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 04 Elo 2015, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Mikä nokka -akseli isolohkoon ?

Viesti Kirjoittaja ak72 »

dp ei kyllä laiskan automaatin ja piiiiitkän perän kans passaa, kyllä joku vääntönokka kannattaa hommata, jos ei alkuperäistä :peukku:
Jos tosin mulla ois alkup isolohko niin pitäisin sen täysin vakiona :wink:
Vastaa Viestiin