siirtymävaiheen rikastus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
noissa halpiskaasareissa ei taida olla vaihdettavissa kuin pääsuuttimet ja neulat.

Ongelmana on kun lähtee vedättämään niin 1500 rpm kohdalla tulee laiha kohta. Vaivan saa pois ruuvaamalla tyhjäkäyntiseoksen reilusti rikkaalle alle 12afr, mutta se ei tunnu hyvälle vaihtoehdolle.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja porttari »

Vähän tietämättömänä täytyy tiedustella, onko kyseisessä kaasarissa siirtymäalueelle sellaista messinkistä ilmaholkkia tms? Jos löytyy, niin ainakin eurokaasareista pystyy tyhjäkäyntipiirin siirtymän rikastamaan reijän kokoa pienentämällä. Silloin ei suotta tarvitse laittaa liian suurta tyjäkäyntisuutinta, tai säätää seosta ruuvista liian rikkaalle.

Mutta nämä kaasuttimet lienevät kys. jutuissa erilaiset?
Anti -Histamiini 65
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Corsair kirjoitti:Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
Tarkka kaasuttimen tyyppi?
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
en ole löytänyt vaihdettavia ilmasuuttimia, taitavat olla kaikki porattu suoraan valuun. Säädöt tehdään vissiin poralla?
En tiedä löytyskö tähän tyhjäkäyntisuuttimia tai seosputkia, mutta ainahan alkuperäisiä voi modata.
arvais vaan millaisilla pykälillä lähtis kokeilemaan.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Corsair kirjoitti:Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
Onko kyseessä kuitenkin teknisesti samasta kaasuttimesta kuin nykyinen Edelbrock 1403-malli?

Luit varmaan jo esim. viestiketjun Edelbrock 1404 säätöihin. ?

Meinaan vaan, että pitäisihän tuo siirtymävaihe saada säädettyä jousi/neulakokeiluilla ja sinulla taitaa olla jo seosmittarikin autossa paikoillaan?
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Juu seosmittari on paikoillaan. Musta tuntuu että ongelma on siinä että kun tyhjäkäynniltä siirrytään ensiöpiiriin, niin tässä välissä on laiha kohta. Ilmeisesti ensiöpuolen pääsuuttimista ei ehdi tukemaan polttoainetta ja pelataan tyhjäkäyntipiirin polttoaineella.
Nyt löysin että joku jenkkifoorumilla on porannut boostereista jotain tyhjäköynnin reikää suuremmaksi. Pitänee tutustua asiaan tarkemmin.
Ehkä olisi pitänyt sijoittaa johonkin parempaan hollikkaan...ilmeisesti hyvä ja halpa pitää ostaa eri paketissa.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: siirtymävaiheen rikastus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuntuuko tuo laiha kohta ajossa, vai näkyykö vain mittarissa?
Jos pelkästään mittari notkahtaa, en paljon murehtisi ainakaan vanhassa harrasteautossa.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Vastaa Viestiin