siirtymävaiheen rikastus
siirtymävaiheen rikastus
Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
noissa halpiskaasareissa ei taida olla vaihdettavissa kuin pääsuuttimet ja neulat.
Ongelmana on kun lähtee vedättämään niin 1500 rpm kohdalla tulee laiha kohta. Vaivan saa pois ruuvaamalla tyhjäkäyntiseoksen reilusti rikkaalle alle 12afr, mutta se ei tunnu hyvälle vaihtoehdolle.
noissa halpiskaasareissa ei taida olla vaihdettavissa kuin pääsuuttimet ja neulat.
Ongelmana on kun lähtee vedättämään niin 1500 rpm kohdalla tulee laiha kohta. Vaivan saa pois ruuvaamalla tyhjäkäyntiseoksen reilusti rikkaalle alle 12afr, mutta se ei tunnu hyvälle vaihtoehdolle.
Re: siirtymävaiheen rikastus
Vähän tietämättömänä täytyy tiedustella, onko kyseisessä kaasarissa siirtymäalueelle sellaista messinkistä ilmaholkkia tms? Jos löytyy, niin ainakin eurokaasareista pystyy tyhjäkäyntipiirin siirtymän rikastamaan reijän kokoa pienentämällä. Silloin ei suotta tarvitse laittaa liian suurta tyjäkäyntisuutinta, tai säätää seosta ruuvista liian rikkaalle.
Mutta nämä kaasuttimet lienevät kys. jutuissa erilaiset?
Mutta nämä kaasuttimet lienevät kys. jutuissa erilaiset?
Anti -Histamiini 65
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: siirtymävaiheen rikastus
Tarkka kaasuttimen tyyppi?Corsair kirjoitti:Osaisiko arvon raati sanoa kuinka sais edelbrock 500cfm kaasarista rikastettua siirymävaihetta?
Re: siirtymävaiheen rikastus
Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
en ole löytänyt vaihdettavia ilmasuuttimia, taitavat olla kaikki porattu suoraan valuun. Säädöt tehdään vissiin poralla?
En tiedä löytyskö tähän tyhjäkäyntisuuttimia tai seosputkia, mutta ainahan alkuperäisiä voi modata.
arvais vaan millaisilla pykälillä lähtis kokeilemaan.
en ole löytänyt vaihdettavia ilmasuuttimia, taitavat olla kaikki porattu suoraan valuun. Säädöt tehdään vissiin poralla?
En tiedä löytyskö tähän tyhjäkäyntisuuttimia tai seosputkia, mutta ainahan alkuperäisiä voi modata.
arvais vaan millaisilla pykälillä lähtis kokeilemaan.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: siirtymävaiheen rikastus
Onko kyseessä kuitenkin teknisesti samasta kaasuttimesta kuin nykyinen Edelbrock 1403-malli?Corsair kirjoitti:Kaasari on afb ja malliltaan 1403.
Luit varmaan jo esim. viestiketjun Edelbrock 1404 säätöihin. ?
Meinaan vaan, että pitäisihän tuo siirtymävaihe saada säädettyä jousi/neulakokeiluilla ja sinulla taitaa olla jo seosmittarikin autossa paikoillaan?
Re: siirtymävaiheen rikastus
Juu seosmittari on paikoillaan. Musta tuntuu että ongelma on siinä että kun tyhjäkäynniltä siirrytään ensiöpiiriin, niin tässä välissä on laiha kohta. Ilmeisesti ensiöpuolen pääsuuttimista ei ehdi tukemaan polttoainetta ja pelataan tyhjäkäyntipiirin polttoaineella.
Nyt löysin että joku jenkkifoorumilla on porannut boostereista jotain tyhjäköynnin reikää suuremmaksi. Pitänee tutustua asiaan tarkemmin.
Ehkä olisi pitänyt sijoittaa johonkin parempaan hollikkaan...ilmeisesti hyvä ja halpa pitää ostaa eri paketissa.
Nyt löysin että joku jenkkifoorumilla on porannut boostereista jotain tyhjäköynnin reikää suuremmaksi. Pitänee tutustua asiaan tarkemmin.
Ehkä olisi pitänyt sijoittaa johonkin parempaan hollikkaan...ilmeisesti hyvä ja halpa pitää ostaa eri paketissa.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: siirtymävaiheen rikastus
Tuntuuko tuo laiha kohta ajossa, vai näkyykö vain mittarissa?
Jos pelkästään mittari notkahtaa, en paljon murehtisi ainakaan vanhassa harrasteautossa.
Jos pelkästään mittari notkahtaa, en paljon murehtisi ainakaan vanhassa harrasteautossa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi