Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Valvoja: Ville K
-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Eli... Löytyy 81 Musseen alkuperäiset tehdasoptio TRX-vanteet mitkä haluaisin kunnostaa täysin uudenveroisiksi eli puhallus, kromaus, kiillotus yms.
Mistäköhän löytyy firma mikä tekee?
Mistäköhän löytyy firma mikä tekee?
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Eikai niitä kromattu ole, vaan ihan harjattu??
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Lainaan hyvää otsikkoa.
Tasapainotutin renkaat ja kuulemma yksi vanteista on kiero (ja sitten paljon pohdintaa amerikanautojen toleransseista ja muusta). Kyseessä on vanhat Magnum 500:set (+koristekehä). Kuka tuollaisen oikaisee länsi-rannikolla?
Vanteet kaipavat muutenkin ehostusta, luulen jostakin lukeneeni että alkuperäiset olisivat olleet satiinikromattu (tjms., ei kuitenkaan uustuotannon täysin kiiltävät)? Vannehopea vai pitäisikö koittaa metallipinta kaivaa esiin ja lakata?
-Tomppa
Tasapainotutin renkaat ja kuulemma yksi vanteista on kiero (ja sitten paljon pohdintaa amerikanautojen toleransseista ja muusta). Kyseessä on vanhat Magnum 500:set (+koristekehä). Kuka tuollaisen oikaisee länsi-rannikolla?
Vanteet kaipavat muutenkin ehostusta, luulen jostakin lukeneeni että alkuperäiset olisivat olleet satiinikromattu (tjms., ei kuitenkaan uustuotannon täysin kiiltävät)? Vannehopea vai pitäisikö koittaa metallipinta kaivaa esiin ja lakata?
-Tomppa
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Kiero vai soikea?tomeri kirjoitti:Lainaan hyvää otsikkoa.
Tasapainotutin renkaat ja kuulemma yksi vanteista on kiero (ja sitten paljon pohdintaa amerikanautojen toleransseista ja muusta). Kyseessä on vanhat Magnum 500:set (+koristekehä). Kuka tuollaisen oikaisee länsi-rannikolla?
Vanteet kaipavat muutenkin ehostusta, luulen jostakin lukeneeni että alkuperäiset olisivat olleet satiinikromattu (tjms., ei kuitenkaan uustuotannon täysin kiiltävät)? Vannehopea vai pitäisikö koittaa metallipinta kaivaa esiin ja lakata?
-Tomppa
Miten vanne oli kiinnitetty tasapainokoneeseen??
Täristikö ajossa aiemmin?
Mun mielestä ei maksa vaivaa alkaa fixaan kieroja vanteita.
Osta uudet vanteet ja laita vanhat kiertoon.
-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Turussa vanteita oikoo protomet.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
En lähtisi välttämättä puhalluttamaan, ainakaan hiekalla.JaniC kirjoitti:Eli... Löytyy 81 Musseen alkuperäiset tehdasoptio TRX-vanteet mitkä haluaisin kunnostaa täysin uudenveroisiksi eli puhallus, kromaus, kiillotus yms.
Mistäköhän löytyy firma mikä tekee?
Kiillota itse?
Teettää ehkä vähän työtä mutta kyllä alumiiniin kiillon saa aikaiseksi.
-Jukka-
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Sana oli kiero, mutten älynnyt siinä kysyä tarkemmin. Pultinrerei'istä oli kiinni ja tärinän takia ne tasapainotukseen veinkin. Tässä on muuttujana vielä todella huonot kumit, joiden vaihto odottaa vanteiden ehostusta (tai päätöstä hommata uudet). Etupyörät tuntuvat täristävän edelleen ("kiero" vanne takana).Jukka kirjoitti: Kiero vai soikea?
Miten vanne oli kiinnitetty tasapainokoneeseen??
Täristikö ajossa aiemmin?
Mun mielestä ei maksa vaivaa alkaa fixaan kieroja vanteita.
Osta uudet vanteet ja laita vanhat kiertoon.
Tässä nyt lähinnä mietityttää se, että ovatko nuo ehostuksen arvoiset eli antaako arvoa "oikean vuosikymmenen" vanteille plus minun silmään koristerinkulan vaakasuora pinta on hienompi kuin uustuotantovanteet. No, niihin saanee tosin samanlaisen rinkulan halutessaan....
Täytyy tunkata kulma ylös ja pyöritellä niin saa käsityksen kieroudesta.
-Tomppa
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Joskus eskortin peltivanteen olen oikaissut kovalla alustalla keskiöön lyömällä.
Aika helposti muokkaantuu esim. rautakangen kärjellä.
Takapuolelle kannattaa mäntätä, niin ei haittaa, jos tulee jälkiä
Pieni heitto ei takapäässä haittaa.
Aika helposti muokkaantuu esim. rautakangen kärjellä.
Takapuolelle kannattaa mäntätä, niin ei haittaa, jos tulee jälkiä
Pieni heitto ei takapäässä haittaa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alkuperäisvanteiden kunnostus!
Kiitos tiedoista tähän asti!
Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla

Lähetetty minun D6503 laitteesta Tapatalkilla
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002