Kansien porttailua

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tänään aloitan kansien porttailu hommelit. Onko joku, tai on varmaan, vingutellut vakiokansia, ja tietoa paljonko seinämistä voi ottaa pois. Imukanavasta meinasit ottaa vain vähän suuaukosta ja enemmän mutkasta ennen venttiiliä ja palotilasta. Onkos pakokanava mahdollista ottaa tiivisteen aukon suuruiseksi vai vähän pienemmäksi ettei mene kanava puhki vesitilaan.

Ja mites nuo keskimmäiset pakokanavat, niissä kun on tuo ylimääräinen kanava imusarjaan, millä sen voisi tukkia?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli jätit tuon palikan ja tangon paikalleen ja porasit uuden reijän josta laitoit sen belzonan sinne kanavaan? Eikö kanavaa voi vaan täyttää sillä aineella, ja työstää sitten sen ylimääräisen pakokanavasta siistiksi?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Vajaa pari tuntia vingutettu, huomenna jatkuu..... Piti käydä ostamassa pari uutta erilaista terää että saa paremmin nuo ohjurin vierustat.
Liitteet
IMG_0381.JPG
IMG_0379.JPG
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

pakokanavan "lattian" laskeminen on kyllä hukkaanheitettyä aikaa. ei siellä mitään muutenkaan liiku.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo ei siltä lattian puolelta paljon mitään ole otettukaan, vaan rosot pois ja levitetty ton tiivisteen mallin mukaiseksi. Tossa alemmassa kuvassa kansi on nurinpäin. Ja tiivisteen mallin mukaan ei sieltä alapuolelta tarviikaan ottaa mitään pois, yläpuolella ja sivuilla sen sijaan riittää vingutettavaa. Tommonen kevyt "kevennys" riittää mulle, jos sieltä pari kopukkaakin irtoaa enemmän niin ei haittaa! :roll:
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja porttari »

Pakokanavan lattiaan ei parane juuri koskea. Ja mitä lähempänä ollaan istukkaa, sitä kriittisempi paikka. Virtaus tahtoo vakiona irrota sisäkurvin puolelta, joten kannattaa olla tarkkana sen kohdan kanssa. Heti siitä istukkapinnan alla on se arka kohta.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Että lattiapintaa ei saa edes silottaa valurosoista ja pyöristää kulmaa?
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Noin mä just tein kun tuossa artikkelissa. Eli ei pitäisi kovin metsään mennä. :roll:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eipä kauaa kestänyt Bilteman pikku vinku, 2 päivää ja kaput! Toinen kansi valmis! Täytyy lähteä vinkukauppaan! :(
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Kansien porttailua

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo tuo olis hyvä tommonen pitkä, täytyy etsiä semmonen muualta kun meille aukeaa Puuilo vasta kesäkuun lopussa! Tommoset terät mulla jo on.
Vastaa Viestiin