Avomusse kirjoitti:65HT kirjoitti:Kukaan laittanut shortyjä 65:seen ilman 66:sen palikoita? Eli lähinnä kiinnostaa onnistuuko ilman.
Kaipaan samaa tietoa
No ainakin Hedmanin Shortyt meni '65een hyvin..
Joka valmistajan putkisarjoissa on sanomisen vikaa, ei yksin tri.y satseissa joillekkin sattuu vaan niitä maanantaipäivän tekeleitä. Minulle vain sattui ne hyvät ja käyvät satsit, ei mitään ongelmia meni alakautta vaivattomasti, ja kuskin puoleinen putki on yhtä ylhäällä kuin vasuri, se kun on paljon tekijästäkin kiinni kuka ne putket alle laitta. Ennenkaikke pitää malttaa suunnitella ja mallata useasti paikalleen eri asentoihin, mulla meni 2 päivä kun sottailin putkia alle, mutta ne onkin hyvin eivät roiku eivätkä reuhota miten sattuu. Rosteria sarjoista perille asti, pysyvat myös kasassa ei ole viellä hajonneet 7 kesä lähtee menemään.Arto65FB kirjoitti:Omakohtaisia kokemuksia 65 vuosimallista:
Hooker Comp: sai alakautta helposti paikalleen, venakopat joutui irroittamaan. Kytkyttimen Z-bar menee primääriputkien välistä, eli ensin peltisatsi ja sitten kytkin paikalleen. Menivät aika alas, kuten kait lähes kaikki 4-1 mallit. Sopivat myös isolle kytkimelle. Seuraavat tulevat tod.näk. olemaan Compit.
Tri-Y, ties minkä valmistama: yllättäen hankalampi sovitettava kuin Hookerin Compit. Kulkevat melko ylhäällä, joten sarjoista ei maavaraongelmaa, mutta kuskin puolen kollektori tulee kohti käsijarrun mekanismia ja vaati pakoputken vetoa turhan alas, eli Pöykyssä otti kosketusta. Primäärien 4-2 kohdistukset eivät ole erityisen kauniita. Ison kytkimen kytkinkoppa ei mahdu. Kuitenkin paras kompromissi kadulle, jos malttaa tehdä sen kuskinpuolen pakoputken kunnolla.
Lehdistä luettua: shortyt hukkaavat noin 10 lbs vääntöä 2000-3500rpm välillä mutta piikkitehon vääntö on samaa luokkaa kuin pitkillä putkilla (long tubes amerikaksi).