Peltisarjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Sami65302
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 13:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sami65302 »

Avomusse kirjoitti:
65HT kirjoitti:Kukaan laittanut shortyjä 65:seen ilman 66:sen palikoita? Eli lähinnä kiinnostaa onnistuuko ilman.

Kaipaan samaa tietoa :roll:

No ainakin Hedmanin Shortyt meni '65een hyvin..
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Arto65FB kirjoitti:Omakohtaisia kokemuksia 65 vuosimallista:

Hooker Comp: sai alakautta helposti paikalleen, venakopat joutui irroittamaan. Kytkyttimen Z-bar menee primääriputkien välistä, eli ensin peltisatsi ja sitten kytkin paikalleen. Menivät aika alas, kuten kait lähes kaikki 4-1 mallit. Sopivat myös isolle kytkimelle. Seuraavat tulevat tod.näk. olemaan Compit.

Tri-Y, ties minkä valmistama: yllättäen hankalampi sovitettava kuin Hookerin Compit. Kulkevat melko ylhäällä, joten sarjoista ei maavaraongelmaa, mutta kuskin puolen kollektori tulee kohti käsijarrun mekanismia ja vaati pakoputken vetoa turhan alas, eli Pöykyssä otti kosketusta. Primäärien 4-2 kohdistukset eivät ole erityisen kauniita. Ison kytkimen kytkinkoppa ei mahdu. Kuitenkin paras kompromissi kadulle, jos malttaa tehdä sen kuskinpuolen pakoputken kunnolla.

Lehdistä luettua: shortyt hukkaavat noin 10 lbs vääntöä 2000-3500rpm välillä mutta piikkitehon vääntö on samaa luokkaa kuin pitkillä putkilla (long tubes amerikaksi).
Joka valmistajan putkisarjoissa on sanomisen vikaa, ei yksin tri.y satseissa joillekkin sattuu vaan niitä maanantaipäivän tekeleitä. Minulle vain sattui ne hyvät ja käyvät satsit, ei mitään ongelmia meni alakautta vaivattomasti, ja kuskin puoleinen putki on yhtä ylhäällä kuin vasuri, se kun on paljon tekijästäkin kiinni kuka ne putket alle laitta. Ennenkaikke pitää malttaa suunnitella ja mallata useasti paikalleen eri asentoihin, mulla meni 2 päivä kun sottailin putkia alle, mutta ne onkin hyvin eivät roiku eivätkä reuhota miten sattuu. Rosteria sarjoista perille asti, pysyvat myös kasassa ei ole viellä hajonneet 7 kesä lähtee menemään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Onko mitään kokemuksia seuraavan valmistajan tuotteista? Patriot Exhaust Production. Hinnallisesti sijoittuvat Hedmanin ja JBA:n alapuolelle.

Muutenkin on vähän hankaluuksia sarjojen tilaamisessa, kun käyttää Summitin "etsintäkonetta" mitkä sarjat käy, väittää se ettei sellaiset sarjat käy mitä esim mustangsunlimited suosittaa... Mihin sitä sitten uskoo?

Olenkin tässä kysellyt sellaisilta henkilöiltä mitkä ovat yhdistäneet 65 mustangiin shortyt. Sieltähän sitä todellista tietoa tulee.

Eihän 302:n ja 289:n välillä ole eroja sen suhteen että jos sarjat sopii 65/302 yhdistelmään niin ei sopisi 65/289 yhdistelmään?
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Kai tässä vois kysyä että kummat olis paremmat foxiin pitemmän päälle, lyhyet vai pitkät? Lyhyet on paikoillaan ja varmaan pitäs putkistoremppaa suorittaa niin tuli vaan mieleen että miten pakosarjojen kanssa :roll:
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Saako jostakin valmiina pelkkiä suoria lähtökappaleita tai edes niitä laippoja, jotka käy noihin 89:n shortyihin?
If you don't care where you are, you ain't lost.
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Eikö kukaan halua tunnustaa tietävänsä?
If you don't care where you are, you ain't lost.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

"suoria lähtökappaleita tai edes niitä laippoja, jotka käy noihin 89:n shortyihin? "

Kun en heti ymmärtänyt, niin jätin väliin.

Tarkoitatko noita?

http://store.summitracing.com/default.a ... p&N=400390

Jos tarkoitit, niin eiköhän noita saa ns. hyvin varustetuista varaosaliikkeistä ja -myyjiltä.
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Joo, lähinnä tuollaisia

Kuva

mut nuo mun pakosarjat on ilmeisesti 89 GTn alkuperäiset.
Laipoissa vaan kaksi pulttia ja tiivistys satsin pallomaista kollektorin pintaa vasten.

Mutta onpa hintaa moisilla kalikoilla jenkeissäkin, taidan teetättää oppilastyönä amiskan metalliosastolla. Ei tuo nyt kummaa osaamista vaadi, kunhan on työkalut tehdä.
Saavat painaa sorvissa putkiin vastaavat kartiot + tehdä laipat latasta.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hmp... Mulla tuoli noi laipat kartio supistuksella 3" --> 2"

Niihin sitten sovittelin 2,5" putket, mikä oli aika pikku juttu.

-Kartio poikki siten että jää reilu 2,5".
-kartiot paikalleen pakosarjojen perään.
-kolmella pikku heftillä kiinni. Mulle tuli tohon 66:n kaksi 45º käyrää, joilla putket saikin sopivasti vaihteiston molemmille puolille. Nämä pätkät siis auton alla sovitellen oikeisiin asentoihin. Taisin laittaa tussilla merkin kehälle tässä vaiheessa, ja heftasin sitten pöydällä.
-Sovitus, irti, valmiit lopulliset saumat.
-vinkulla ylimääräiset pois kartion sisä puolelta.

-H-putki ja suorat putket taka-akselin eteen, jossa 20 euron äänenvaimentajat.

Koko budjetti muistaakseni vaimentajineen alle 200 e. Aikaa paloi yksi pitkä ilta, vaikken koskaan ennen putkia ole kasaillutkaan. putket ostin Motonetistä, vois olla jotain kevyempääkin laatua kait...


Lähdinpä vain avautumaan, jos jota kutakiinnosti :wink:
Vastaa Viestiin