Läppärungot Windsoriin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja porttari »

Onkos kellään kokemusta jenkkien toimittamista läppärunkoseteistä? Kyse siis läppä/pytty ratkaisusta, joko pystymallisena tai vaakamallina. Mm, kestääkö synkat hyvin kohdallaan käytössä, saako järkevästi mahtumaan pellin alle suodattimineen, mitkä suuttimet runkoihin käy, istuuko imusarja hyvin kansiin, onko muuten laadukkaita kamppeita?
Anti -Histamiini 65
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

INglesen luulisi olevan ihan laadukas setti, jos tosiaan 8-tötterö konetta halajaa... Ei omaa kokemusta.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

1966 HT 347 Stroker
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

hmm. www.fuelairspark.com myi noita fast:n tötterö settejä, mutta ei näköjään enään saa kuin fe mallia. :(
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja porttari »

Hitto nuo Borlan systeemit kustantaa vähän päälle 8000 erkkiä verolla :asking02: Mikä noissa maksaa noin paljon, vähän kummastuttaa. Ei sillä etteikö hyviltä seteiltä näytä. Mutta kun pelkät läppärungot eivät tänäpäivänä maksa enää paljoa. Taitaa weberin jaolla saada esim. 2x48mm x2 johonkin 650 e pari, max 750e. Eli läppikset tekis torvineen vaikka jenveynä 1300e, 1500e suunnilleen. Niin kyllä siinä jää imusarjalle suolainen hinta, vai mitäs ootte mieltä?

Tuo Inglese ois halvempi. Kuinkahan jos käyttäisi vanhaa imusarjaa pohjana ja siihen hitsais alumiini ainesputkesta runnerit ja vesileikkuussa teettäis läppärunkojen laipat. Sitten tigillä, tai pulssimigillä hitsuu kasaan ja villiä porttaamista :) Taitais tulla liki puoleen hintaan tuolla tavoin. Ei tietysti ois niin pornon näköinen tuo imppasarja, mutta mitä väliä kun toimii ja kulkee hyvin.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

http://www.ebay.com.au/itm/311228856868

http://www.ebay.com/itm/Ford-351W-Winds ... 1861715251

Made in China, mutta varmaankin parempia aihioita kuin ite turatut...
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja starsky »

OD-puolella on hauskaa luettavaa Hilbornin systeemistä:

Toivoton tapaus?

Ei katukäyttöön mekaanisella ruiskulla :D
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja porttari »

Nuo edelliset vissiinkin Aussi kamaa? Hinta ainakin äkkiseltään inhimillisellä tasolla verrattuna noihin kalleimpiin vastaaviin. 50mm läpillä pääsee tosi pitkälle pikkulohkon kanssa.
Anti -Histamiini 65
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja porttari »

Vajaat 15v sitten teetätin noita giljotiineja 4 mukisiin. Viimeiset möin pois muutama vuosi sitten. Tahtoivat herkästi putsareidenkin kanssa tupata jumittamaan, tyhjäkäynti jäi toisinaan sinne tonnin pintaan ja toisinaan kolmeentonniin.

Periaatteessa yhdellä riittävän isolla läpällä ja fiksusti suunnitellulla plenumilla/sykeboxillakin pärjäisi. Ainut vaan että rajulla nokalla tyhjäkäynti ois aika sekaisin ja veto pienillä kierroksilla melko surkeaa.

Sytytysennakolla saisi kyllä lietsottua kuriin sen hemmetinmoisen rynkytyksen, joka taatusti tulisi tuolla ratkaisulla. Paljon sivistyneemmin kyllä käyttäytyisi läppä/pytty ratkaisulla. Ja oishan se paljon miellyttävämpi ajaa crusailuvauhtiakin :) .

Mutta hyvä tietää, että noita paketteja löytyy monenmoista, sekä hintaista. Uusin Haltech olisi jo mainio kasin tarpeisiin. Saisi sekventiaalisen ruiskutuksen ja suorasytkänkin samaan pakettiin. Aiempaa mallia olisi joutunut ajamaan hukkakipinä puolilla, jos olisi halunnut sekventiaalisen ruiskutuksen. Tämä ominaisuus on kyllä osoittautunut hyväksi rajuimmilla moottorikombinaatioilla, ei mene turhaan soppaa hukkaan, eikä karstaa liikaa paikkoja. Ja suottapa sitä soossia on sinne koneeseen enempää syöttää, kuin mitä se oikeasti tarvitsee.

Ja oikein hyvin uusi Haltech suoriutuu ahdetuissakin uusien parannettujen ominaisuuksiensa ansiosta. Prosessori on käsittääkseni aiempaa tehokkaampi, joten mukautuu nopeasti eri kuormitustilanteisiin ja on helpompi säätää lennosta vaikka rullilla.
Anti -Histamiini 65
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Läppärungot Windsoriin

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

porttari kirjoitti:
Tuo Inglese ois halvempi. Kuinkahan jos käyttäisi vanhaa imusarjaa pohjana ja siihen hitsais alumiini ainesputkesta runnerit ja vesileikkuussa teettäis läppärunkojen laipat. Sitten tigillä, tai pulssimigillä hitsuu kasaan ja villiä porttaamista :) Taitais tulla liki puoleen hintaan tuolla tavoin. Ei tietysti ois niin pornon näköinen tuo imppasarja, mutta mitä väliä kun toimii ja kulkee hyvin.

Y-Lohkoon turasin itte imusarjan 38millisille gixxerin läppärungoille joihon sovitin boschin suuttimet.

Laipat veistin sähkötyökaluilla ja kanavat putkenmutkista.

Nyt on kolmas versio kaasuvivustosta menossa kun se ensimmäinen milli kaasua avatessa tuottaa ongelmia.

850rpm:ää sai kuitenkin käymään tyhjää ilman tyhjäkäyntimoottoria 300 mainosasteen nokalla.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Vastaa Viestiin