Läppärungot Windsoriin
Läppärungot Windsoriin
Onkos kellään kokemusta jenkkien toimittamista läppärunkoseteistä? Kyse siis läppä/pytty ratkaisusta, joko pystymallisena tai vaakamallina. Mm, kestääkö synkat hyvin kohdallaan käytössä, saako järkevästi mahtumaan pellin alle suodattimineen, mitkä suuttimet runkoihin käy, istuuko imusarja hyvin kansiin, onko muuten laadukkaita kamppeita?
Anti -Histamiini 65
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Läppärungot Windsoriin
INglesen luulisi olevan ihan laadukas setti, jos tosiaan 8-tötterö konetta halajaa... Ei omaa kokemusta.
Re: Läppärungot Windsoriin
Oisko tää semmonen:
http://www.borlainduction.com/200064-v8 ... -horn.html
Tai sit tää joka jo mainittiin:
http://jiminglese.com/sbfcrossram72.jpg
http://www.borlainduction.com/200064-v8 ... -horn.html
Tai sit tää joka jo mainittiin:
http://jiminglese.com/sbfcrossram72.jpg
1966 HT 347 Stroker
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Läppärungot Windsoriin
hmm. www.fuelairspark.com myi noita fast:n tötterö settejä, mutta ei näköjään enään saa kuin fe mallia. 

Re: Läppärungot Windsoriin
Hitto nuo Borlan systeemit kustantaa vähän päälle 8000 erkkiä verolla
Mikä noissa maksaa noin paljon, vähän kummastuttaa. Ei sillä etteikö hyviltä seteiltä näytä. Mutta kun pelkät läppärungot eivät tänäpäivänä maksa enää paljoa. Taitaa weberin jaolla saada esim. 2x48mm x2 johonkin 650 e pari, max 750e. Eli läppikset tekis torvineen vaikka jenveynä 1300e, 1500e suunnilleen. Niin kyllä siinä jää imusarjalle suolainen hinta, vai mitäs ootte mieltä?
Tuo Inglese ois halvempi. Kuinkahan jos käyttäisi vanhaa imusarjaa pohjana ja siihen hitsais alumiini ainesputkesta runnerit ja vesileikkuussa teettäis läppärunkojen laipat. Sitten tigillä, tai pulssimigillä hitsuu kasaan ja villiä porttaamista
Taitais tulla liki puoleen hintaan tuolla tavoin. Ei tietysti ois niin pornon näköinen tuo imppasarja, mutta mitä väliä kun toimii ja kulkee hyvin.

Tuo Inglese ois halvempi. Kuinkahan jos käyttäisi vanhaa imusarjaa pohjana ja siihen hitsais alumiini ainesputkesta runnerit ja vesileikkuussa teettäis läppärunkojen laipat. Sitten tigillä, tai pulssimigillä hitsuu kasaan ja villiä porttaamista

Anti -Histamiini 65
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Läppärungot Windsoriin
http://www.ebay.com.au/itm/311228856868
http://www.ebay.com/itm/Ford-351W-Winds ... 1861715251
Made in China, mutta varmaankin parempia aihioita kuin ite turatut...
http://www.ebay.com/itm/Ford-351W-Winds ... 1861715251
Made in China, mutta varmaankin parempia aihioita kuin ite turatut...
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Läppärungot Windsoriin
OD-puolella on hauskaa luettavaa Hilbornin systeemistä:
Toivoton tapaus?
Ei katukäyttöön mekaanisella ruiskulla
Toivoton tapaus?
Ei katukäyttöön mekaanisella ruiskulla

-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Läppärungot Windsoriin
http://store.speedmaster79.com/p-4567-f ... satin.aspx
http://store.speedmaster79.com/p-2328-f ... satin.aspx
http://store.speedmaster79.com/p-2765-f ... plete.aspx
http://store.speedmaster79.com/p-2328-f ... satin.aspx
http://store.speedmaster79.com/p-2765-f ... plete.aspx
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Läppärungot Windsoriin
Nuo edelliset vissiinkin Aussi kamaa? Hinta ainakin äkkiseltään inhimillisellä tasolla verrattuna noihin kalleimpiin vastaaviin. 50mm läpillä pääsee tosi pitkälle pikkulohkon kanssa.
Anti -Histamiini 65
Re: Läppärungot Windsoriin
Vajaat 15v sitten teetätin noita giljotiineja 4 mukisiin. Viimeiset möin pois muutama vuosi sitten. Tahtoivat herkästi putsareidenkin kanssa tupata jumittamaan, tyhjäkäynti jäi toisinaan sinne tonnin pintaan ja toisinaan kolmeentonniin.
Periaatteessa yhdellä riittävän isolla läpällä ja fiksusti suunnitellulla plenumilla/sykeboxillakin pärjäisi. Ainut vaan että rajulla nokalla tyhjäkäynti ois aika sekaisin ja veto pienillä kierroksilla melko surkeaa.
Sytytysennakolla saisi kyllä lietsottua kuriin sen hemmetinmoisen rynkytyksen, joka taatusti tulisi tuolla ratkaisulla. Paljon sivistyneemmin kyllä käyttäytyisi läppä/pytty ratkaisulla. Ja oishan se paljon miellyttävämpi ajaa crusailuvauhtiakin
.
Mutta hyvä tietää, että noita paketteja löytyy monenmoista, sekä hintaista. Uusin Haltech olisi jo mainio kasin tarpeisiin. Saisi sekventiaalisen ruiskutuksen ja suorasytkänkin samaan pakettiin. Aiempaa mallia olisi joutunut ajamaan hukkakipinä puolilla, jos olisi halunnut sekventiaalisen ruiskutuksen. Tämä ominaisuus on kyllä osoittautunut hyväksi rajuimmilla moottorikombinaatioilla, ei mene turhaan soppaa hukkaan, eikä karstaa liikaa paikkoja. Ja suottapa sitä soossia on sinne koneeseen enempää syöttää, kuin mitä se oikeasti tarvitsee.
Ja oikein hyvin uusi Haltech suoriutuu ahdetuissakin uusien parannettujen ominaisuuksiensa ansiosta. Prosessori on käsittääkseni aiempaa tehokkaampi, joten mukautuu nopeasti eri kuormitustilanteisiin ja on helpompi säätää lennosta vaikka rullilla.
Periaatteessa yhdellä riittävän isolla läpällä ja fiksusti suunnitellulla plenumilla/sykeboxillakin pärjäisi. Ainut vaan että rajulla nokalla tyhjäkäynti ois aika sekaisin ja veto pienillä kierroksilla melko surkeaa.
Sytytysennakolla saisi kyllä lietsottua kuriin sen hemmetinmoisen rynkytyksen, joka taatusti tulisi tuolla ratkaisulla. Paljon sivistyneemmin kyllä käyttäytyisi läppä/pytty ratkaisulla. Ja oishan se paljon miellyttävämpi ajaa crusailuvauhtiakin

Mutta hyvä tietää, että noita paketteja löytyy monenmoista, sekä hintaista. Uusin Haltech olisi jo mainio kasin tarpeisiin. Saisi sekventiaalisen ruiskutuksen ja suorasytkänkin samaan pakettiin. Aiempaa mallia olisi joutunut ajamaan hukkakipinä puolilla, jos olisi halunnut sekventiaalisen ruiskutuksen. Tämä ominaisuus on kyllä osoittautunut hyväksi rajuimmilla moottorikombinaatioilla, ei mene turhaan soppaa hukkaan, eikä karstaa liikaa paikkoja. Ja suottapa sitä soossia on sinne koneeseen enempää syöttää, kuin mitä se oikeasti tarvitsee.
Ja oikein hyvin uusi Haltech suoriutuu ahdetuissakin uusien parannettujen ominaisuuksiensa ansiosta. Prosessori on käsittääkseni aiempaa tehokkaampi, joten mukautuu nopeasti eri kuormitustilanteisiin ja on helpompi säätää lennosta vaikka rullilla.
Anti -Histamiini 65
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Läppärungot Windsoriin
porttari kirjoitti:
Tuo Inglese ois halvempi. Kuinkahan jos käyttäisi vanhaa imusarjaa pohjana ja siihen hitsais alumiini ainesputkesta runnerit ja vesileikkuussa teettäis läppärunkojen laipat. Sitten tigillä, tai pulssimigillä hitsuu kasaan ja villiä porttaamistaTaitais tulla liki puoleen hintaan tuolla tavoin. Ei tietysti ois niin pornon näköinen tuo imppasarja, mutta mitä väliä kun toimii ja kulkee hyvin.
Y-Lohkoon turasin itte imusarjan 38millisille gixxerin läppärungoille joihon sovitin boschin suuttimet.
Laipat veistin sähkötyökaluilla ja kanavat putkenmutkista.
Nyt on kolmas versio kaasuvivustosta menossa kun se ensimmäinen milli kaasua avatessa tuottaa ongelmia.
850rpm:ää sai kuitenkin käymään tyhjää ilman tyhjäkäyntimoottoria 300 mainosasteen nokalla.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292