-65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pony64
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2008, 12:53
Auto: Ford Mustang 1964 1/2,170cid,C-4

-65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja pony64 »

Moro,
nyt tarvittaisi neuvoja lehtijousen etusilmukan pultin irroitukseen kun tulee uretaanit tilalle, miten/mistä kohtaa olisi paras leikata? jouset vielä ryhdissä niin ei haluaisi tehdä kuten jenkki videoissa rälläkällä jousi poikki, silmukka halki, kumipois ja sitten pultti poikki. Miten olette itse tehneet?
Kari
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: -65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

nyt jäi vähän epäselväks että mitä aiot leikata?
kyllä nuo on ilman leikkelyä vaihtuneet.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: -65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos mutteri pyörii, voi kokeilla voimalla kiristää pulttia.
Yleensä joku paikka on sen verran kulunut/antaa periksi, että pultti nitkahtaa puslassa ja sen jälkeen sen saa lyötyä läpi.
Tämän opetti eräs purkaamoveteraani, kun irroitettiin romu-eskortista tukivartta joskus vuonna raktori.

Puukkosaha on kätevä autohommissa. Mahtuu moneen paikkaan eikä tule kipinöitä.
Viimeksi muokannut Pertti, 09 Maalis 2015, 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: -65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ovat ne ilman leikkailuita tai lämpöjä irronnut tähän asti - lienee käynyt tuuri? Jos mutterin saa pois paikoiltaan, niin sitten tarpeeksi pitkällä vääntimellä tms. millä voi myös lyödä niin hollille siihen pultin päähän, josta mutteri irtosi ja sitten moskalla tälli siihen vääntimen päähän. Yleensä on pusla löysännyt otteensa parin lyönnin jälkeen pultista. Sen jälkeen saa sitten kalvaa puslan jämät reiästä ulos. Tässä vaiheessa olen sahannut helman pois puslasta jos tarvis.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: -65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Itsellä oli vasemmanpuoleisen etusilmukan pultti hirttänyt puslan holkkiin kiinni.

Ei lähtenyt vasaroimalla (tai ei uskaltanut tarpeeksi kovaa hakata).

Ensin jousen ja rungon raosta pulttia rälläkällä poikki niin paljon kun pystyi (laikan halkaisija oltava sopiva, jotta ylettää pulttiin ja ei leikkaa runkoa). Loput pultista nylkytetty käsipelillä (loppuun saakka ei laikalla saa leikattua) rautasahan terällä.

Puukkosaha ei pelaa tuossa raossa, ellei ole jotain 1 cm:n iskulla olevaa vehjettä käytössä (ei ole pituussuunnassa tilaa). Nyt kun vielä muistelin, niin sittenkin taisin puukkosahaa käyttää rälläkän jälkeen ja terät kun loppuivat, niin loput nylkytetty käsipelillä.
etusilmukan_paikka.JPG
edit: muistia virkistetty ja taisi sittenkin olla puukkosaha käytössä.
pony64
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2008, 12:53
Auto: Ford Mustang 1964 1/2,170cid,C-4

Re: -65 lehtijousen etusilmukan pultin irroitus

Viesti Kirjoittaja pony64 »

Kiitos neuvoista, minulla myös vasenpuoli holkissa jumissa.Laikan kanssa jatkettava kun takomisesta ei ollut apua.
Vastaa Viestiin