289:n työntötankojen mitoituksesta.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Alkoi tuossa askarruttamaan, että ollaanko menossa "kiville" työntötankojen mitoituksessa.
Tuossa on pari kuvaa lyhyistä ja pitemmistä työntötangoista ja niitten kosketuspinnoista venttiilin varteen.
Lyhyissä kosketuspinta on aika hyvä, mutta keinu jää turhan kenalleen. Pitemmässä taa kosketuspinta aika reunassa, mutta keinun asento vähän parempi.
Mitä ongelmia on edessä näissä vaihtoehdoissa?
Liitteet
Lyhyt jälki‏.jpg
Lyhyt keinu‏.jpg
Mustang Convertible -68
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Tässä pitemmillä tangoilla.
Liitteet
Pitkä jälki‏.jpg
Pitkä keinu‏.jpg
Mustang Convertible -68
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja starsky »

Comp Cams videoinfo:


Ja asiaan liittyviä videoita tulee lisää sivupalkkiin.

Pivotball kannattanee myös sovitella kuppiinsa:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 15#p108792
Nelkku kirjoitti:Mitä ongelmia on edessä näissä vaihtoehdoissa?
Tuossa esteettisesti paremman näköisessä setupissa (pitkällä tangolla) on kosketuspinta melko pielessä ja aiheuttaa sivusuuntaista kuormitusta venttiilinvarteen = kuluttaa ohjuria.

Lyhyen tangon setup näyttää kosketuspinnan suhteen hyvältä.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mulla on samat vipat ja jos oikein muistan niin yhtä "kenallaan" :)
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Tuossa kenottavassa keinussa on hankalampaa säätää venttiileitä, kun tila loppuu hylsylle. Ei varmaan ole estettä laittaa lukittavaa säätömutteria peltikeinuille, niin saa vähän enemmän tilaa. Mitäs rasvaa keinun ja pivotpallon väliin laittais sisäänajoon? Riittääkö nokkarasva?
Liitteet
Pultti.jpg
Pultti.jpg (3.68 KiB) Katsottu 3927 kertaa
Mustang Convertible -68
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja porttari »

Vaikkei nyt ihan juuri tähän liitykään suoraan, niin venttiilinpään korkeuskin vaikuttaa vipan asentoon/geometrian syntyyn.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

porttari kirjoitti:Vaikkei nyt ihan juuri tähän liitykään suoraan, niin venttiilinpään korkeuskin vaikuttaa vipan asentoon/geometrian syntyyn.
Mietin noita venttiilin päitä ja jos niistä ottaisi muutaman millin pois, mutta miten käy karkaisun. Ei viitsisi alkaa miettiä uusia venttiileitäkään.
Mustang Convertible -68
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

puolella nostolla kun keinuvipu on 90 asteen kulmassa venttiilinvarteen niin alkaa osat olemaan oikeen mittasia.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Kiitti vinkeistä. Täytyy käydä putiikissa josko nuo lash capit mahtuisi keinujen rullan ohjureiden väliin. Katsoin mielenkiinnolla värillä pallon sovituksen keinuun ja aika tasaisesti istuu.
Mustang Convertible -68
Avatar
Nelkku
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 18 Kesä 2013, 21:43
Auto: Mustang -68 Convertible

Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.

Viesti Kirjoittaja Nelkku »

Tuli näprättyä venttiilit lyhemmiksi ja huppu päälle. Kohti uusia "pettymyksiä" :D
Liitteet
vena2.jpg
vena1.jpg
Mustang Convertible -68
Vastaa Viestiin