289:n työntötankojen mitoituksesta.
289:n työntötankojen mitoituksesta.
Alkoi tuossa askarruttamaan, että ollaanko menossa "kiville" työntötankojen mitoituksessa.
Tuossa on pari kuvaa lyhyistä ja pitemmistä työntötangoista ja niitten kosketuspinnoista venttiilin varteen.
Lyhyissä kosketuspinta on aika hyvä, mutta keinu jää turhan kenalleen. Pitemmässä taa kosketuspinta aika reunassa, mutta keinun asento vähän parempi.
Mitä ongelmia on edessä näissä vaihtoehdoissa?
Tuossa on pari kuvaa lyhyistä ja pitemmistä työntötangoista ja niitten kosketuspinnoista venttiilin varteen.
Lyhyissä kosketuspinta on aika hyvä, mutta keinu jää turhan kenalleen. Pitemmässä taa kosketuspinta aika reunassa, mutta keinun asento vähän parempi.
Mitä ongelmia on edessä näissä vaihtoehdoissa?
Mustang Convertible -68
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Comp Cams videoinfo:
Ja asiaan liittyviä videoita tulee lisää sivupalkkiin.
Pivotball kannattanee myös sovitella kuppiinsa:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 15#p108792
Lyhyen tangon setup näyttää kosketuspinnan suhteen hyvältä.
Ja asiaan liittyviä videoita tulee lisää sivupalkkiin.
Pivotball kannattanee myös sovitella kuppiinsa:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 15#p108792
Tuossa esteettisesti paremman näköisessä setupissa (pitkällä tangolla) on kosketuspinta melko pielessä ja aiheuttaa sivusuuntaista kuormitusta venttiilinvarteen = kuluttaa ohjuria.Nelkku kirjoitti:Mitä ongelmia on edessä näissä vaihtoehdoissa?
Lyhyen tangon setup näyttää kosketuspinnan suhteen hyvältä.
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Mulla on samat vipat ja jos oikein muistan niin yhtä "kenallaan" 

1966 HT 347 Stroker
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Tuossa kenottavassa keinussa on hankalampaa säätää venttiileitä, kun tila loppuu hylsylle. Ei varmaan ole estettä laittaa lukittavaa säätömutteria peltikeinuille, niin saa vähän enemmän tilaa. Mitäs rasvaa keinun ja pivotpallon väliin laittais sisäänajoon? Riittääkö nokkarasva?
- Liitteet
-
- Pultti.jpg (3.68 KiB) Katsottu 3923 kertaa
Mustang Convertible -68
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Vaikkei nyt ihan juuri tähän liitykään suoraan, niin venttiilinpään korkeuskin vaikuttaa vipan asentoon/geometrian syntyyn.
Anti -Histamiini 65
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Mietin noita venttiilin päitä ja jos niistä ottaisi muutaman millin pois, mutta miten käy karkaisun. Ei viitsisi alkaa miettiä uusia venttiileitäkään.porttari kirjoitti:Vaikkei nyt ihan juuri tähän liitykään suoraan, niin venttiilinpään korkeuskin vaikuttaa vipan asentoon/geometrian syntyyn.
Mustang Convertible -68
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
puolella nostolla kun keinuvipu on 90 asteen kulmassa venttiilinvarteen niin alkaa osat olemaan oikeen mittasia.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Kiitti vinkeistä. Täytyy käydä putiikissa josko nuo lash capit mahtuisi keinujen rullan ohjureiden väliin. Katsoin mielenkiinnolla värillä pallon sovituksen keinuun ja aika tasaisesti istuu.
Mustang Convertible -68
Re: 289:n työntötankojen mitoituksesta.
Tuli näprättyä venttiilit lyhemmiksi ja huppu päälle. Kohti uusia "pettymyksiä" 

Mustang Convertible -68