Huono kylmäkäynnistys
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Huono kylmäkäynnistys
On kai, mutta kysyjä kertoo tuosta tuplapiippauksesta virrat kytkettäessä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
Teinpä tuossa pienen testin nyt kun viikonlopun auto on seissyt tuossa pienessä pakkasessa. 10 kertaa pukkasin virrat päälle ilman starttausta ja joka kerta virrat katos sen 2-3s jälkeen. No, pukkasin sitten suoraan roikan oven välistä ja pyörittelin pelkkää sisätilalämppäriä apukuskin jalkatilassa ja suuntasin lämmön SJB:iin ja avot, ekalla virrat pysyin ja iloisesti käyntiin
Kaverilta löytys 08 GT niin passaakohan tota SJB:tä kokeilla mun autossa vai meneekö jotain sekasin?

Kaverilta löytys 08 GT niin passaakohan tota SJB:tä kokeilla mun autossa vai meneekö jotain sekasin?
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Huono kylmäkäynnistys
liittyy ajonestoon, ei voi koittaa toisesta, ja todennäköisesti softakin on erilainen.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
Joo niin vähän aattelinkin. Ilmeisesti vika on sitten tuossa boxissa kun lämpö tekee näköjään ihmeitä..?
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa....
Taas on syksyn kylmyydet ja kosteudet koettu ja mussekin näyttää jälleen nauttivan samasta ongelmasta...2-3 sekuntia pysyy virrat päällä ja sitten pelit seis..Noh, sisälle lämpöä ja ekasta käyntiin...
Onko kellään kesän aikana tullut viisautta lisää tuollaisesta ongelmasta? Täytyypä vissiin ruuvailla taas boxi irti sisälle lämpiämään ja koittaa kylmällä iskeä lämmin bixi kiinni ja koittaa virtoja päälle..

Taas on syksyn kylmyydet ja kosteudet koettu ja mussekin näyttää jälleen nauttivan samasta ongelmasta...2-3 sekuntia pysyy virrat päällä ja sitten pelit seis..Noh, sisälle lämpöä ja ekasta käyntiin...

Onko kellään kesän aikana tullut viisautta lisää tuollaisesta ongelmasta? Täytyypä vissiin ruuvailla taas boxi irti sisälle lämpiämään ja koittaa kylmällä iskeä lämmin bixi kiinni ja koittaa virtoja päälle..
-
- Aktiivi
- Viestit: 72
- Liittynyt: 12 Maalis 2005, 10:19
- Auto: Ford Mustang Mach 1 1973
Ford C-Max 1,6 2005 - Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
Tällä ei nyt välttämättä ole mitään tekemistä kyseisen auton ongelman kanssa, mutta kirjoitanpa kuitenkin, sillä ei näistä nykyajan sähköhärpäkeautoista koskaan tiedä:
Itselläni oli käynnistysongelma Ford C-Maxissa (vm. 2004). Startatessa saattoi jäädä kaikki mittariston varoitusvalot palamaan jolloin auto ei lähtenyt käyntiin. Jos valot sammuivat auto toimi normaalisti. Käynnistys oli täydellistä arpapeliä, koskaan ei voinut tietää etukäteen käynnistyykö auto vai ei. Vikaa tutkittiin pariinkin kertaan merkkiliikkeessä. Vaihdettiin akku, puhdistettiin hapettuneita maadoituspisteitä, jne, jne. Myös kaikenlaisia lämpötiloihin liittyviä teorioita tutkittiin. Vika oli päällä noin puoli vuotta kunnes kuulin, että käynnistyksen eston virrat kulkevat mittariston kautta. Purin mittariston palasiksi ja tutkin piirilevyn tinaukset suurennuslasilla. Mitään silmin nähtävää vikaa ei löytynyt, ainoastaan jotain pieniä tahroja oli piirilevyn johdotusten välissä (joita olen jälkeenpäin epäillyt kosteuden aiheuttamiksi). Puhdistin piirilevyn juotospuolelta isopropanolilla (varmaan joku muukin aine käy) ja pumpulipuikolla. Lopuksi tinasin kaikki mittarien kannat uudelleen ja löin paketin kasaan. Auto lähti heti normaalisti käyntiin ja on nyt toiminut jo melkein vuoden.
Jälkeenpäin olen ajatellut noita piirilevyn tahroja. Jos ne olivat tulleet kosteuden takia, niin olisiko sisätilanlämmitin ollut syypää siihen. Vika nimittäin alkoi talvella ja olin hieman aiemmin alkanut käyttää sisätilanlämmitintä ja muistan että joinakin aamuina mittariston lasissa oli kosteutta. Mene ja tiedä. Itselläni ei kyseisen vuosimallin Mustangeista ole mitään kokemusta, mutta toivottavasti tästä saa jotain vinkkiä vian löytymiseen.
Itselläni oli käynnistysongelma Ford C-Maxissa (vm. 2004). Startatessa saattoi jäädä kaikki mittariston varoitusvalot palamaan jolloin auto ei lähtenyt käyntiin. Jos valot sammuivat auto toimi normaalisti. Käynnistys oli täydellistä arpapeliä, koskaan ei voinut tietää etukäteen käynnistyykö auto vai ei. Vikaa tutkittiin pariinkin kertaan merkkiliikkeessä. Vaihdettiin akku, puhdistettiin hapettuneita maadoituspisteitä, jne, jne. Myös kaikenlaisia lämpötiloihin liittyviä teorioita tutkittiin. Vika oli päällä noin puoli vuotta kunnes kuulin, että käynnistyksen eston virrat kulkevat mittariston kautta. Purin mittariston palasiksi ja tutkin piirilevyn tinaukset suurennuslasilla. Mitään silmin nähtävää vikaa ei löytynyt, ainoastaan jotain pieniä tahroja oli piirilevyn johdotusten välissä (joita olen jälkeenpäin epäillyt kosteuden aiheuttamiksi). Puhdistin piirilevyn juotospuolelta isopropanolilla (varmaan joku muukin aine käy) ja pumpulipuikolla. Lopuksi tinasin kaikki mittarien kannat uudelleen ja löin paketin kasaan. Auto lähti heti normaalisti käyntiin ja on nyt toiminut jo melkein vuoden.
Jälkeenpäin olen ajatellut noita piirilevyn tahroja. Jos ne olivat tulleet kosteuden takia, niin olisiko sisätilanlämmitin ollut syypää siihen. Vika nimittäin alkoi talvella ja olin hieman aiemmin alkanut käyttää sisätilanlämmitintä ja muistan että joinakin aamuina mittariston lasissa oli kosteutta. Mene ja tiedä. Itselläni ei kyseisen vuosimallin Mustangeista ole mitään kokemusta, mutta toivottavasti tästä saa jotain vinkkiä vian löytymiseen.
Re: Huono kylmäkäynnistys
Nuoremman kollegan Fokkerissa on tuota aivan samaa vikaa.Juhako? kirjoitti:Tällä ei nyt välttämättä ole mitään tekemistä kyseisen auton ongelman kanssa, mutta kirjoitanpa kuitenkin, sillä ei näistä nykyajan sähköhärpäkeautoista koskaan tiedä:
Itselläni oli käynnistysongelma Ford C-Maxissa (vm. 2004). Startatessa saattoi jäädä kaikki mittariston varoitusvalot palamaan jolloin auto ei lähtenyt käyntiin. Jos valot sammuivat auto toimi normaalisti. Käynnistys oli täydellistä arpapeliä, koskaan ei voinut tietää etukäteen käynnistyykö auto vai ei. Vikaa tutkittiin pariinkin kertaan merkkiliikkeessä. Vaihdettiin akku, puhdistettiin hapettuneita maadoituspisteitä, jne, jne. Myös kaikenlaisia lämpötiloihin liittyviä teorioita tutkittiin. Vika oli päällä noin puoli vuotta kunnes kuulin, että käynnistyksen eston virrat kulkevat mittariston kautta. Purin mittariston palasiksi ja tutkin piirilevyn tinaukset suurennuslasilla. Mitään silmin nähtävää vikaa ei löytynyt, ainoastaan jotain pieniä tahroja oli piirilevyn johdotusten välissä (joita olen jälkeenpäin epäillyt kosteuden aiheuttamiksi). Puhdistin piirilevyn juotospuolelta isopropanolilla (varmaan joku muukin aine käy) ja pumpulipuikolla. Lopuksi tinasin kaikki mittarien kannat uudelleen ja löin paketin kasaan. Auto lähti heti normaalisti käyntiin ja on nyt toiminut jo melkein vuoden.
Jälkeenpäin olen ajatellut noita piirilevyn tahroja. Jos ne olivat tulleet kosteuden takia, niin olisiko sisätilanlämmitin ollut syypää siihen. Vika nimittäin alkoi talvella ja olin hieman aiemmin alkanut käyttää sisätilanlämmitintä ja muistan että joinakin aamuina mittariston lasissa oli kosteutta. Mene ja tiedä. Itselläni ei kyseisen vuosimallin Mustangeista ole mitään kokemusta, mutta toivottavasti tästä saa jotain vinkkiä vian löytymiseen.
Auto siis 2005 Focus.
Tähän voinee heittää jatkoksi päivän kevennyksen?
Miks Ooppeleita tehdään??
-Jukka-
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
Nyt ei pysy virrat enää millään päällä vaikka lämmittelen sisätilaa..SJ boxi oli irti ja lämpiämässä, mutta ei vaikutusta ongelmaan. Saman 3 sekuntia pysyy virrat päällä joka ikinen kerta ja pelit seis. Saatana pystyyö tätä romua edes hinaamaan mistään ni sais auton ammattilaisten käsiin!?



-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
No niin nyt on ongelma selvinnyt ja SJB se nyt vaan oli sökö niin kuin arvata saattoi...Tuon boxin kautta menee virrat myös virtalukolle eli eipä tarvitse ihmetellä enää. Hemmetin kallis tuo vaan oli...
Tälläkin palstalla ilmeisesti jollakin ois ollu myynnissä -05 malliin ehjä SJB, mutta en nyt sitten viitsiny ottaa riskiä..
Tälläkin palstalla ilmeisesti jollakin ois ollu myynnissä -05 malliin ehjä SJB, mutta en nyt sitten viitsiny ottaa riskiä..
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 08:35
- Auto: Ford Mustang GT 2005
- Paikkakunta: Tampere
Re: Huono kylmäkäynnistys
..Nyt toimii! <3