65 - 70 mustangin classic konit
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
65 - 70 mustangin classic konit
Mistä olette ostaneet Koni classic iskarit 65 -70 mustangiin? Ja mihin hintaan? Tietäisi hiukan, mistä kannattaa aloittaa kyselemään.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Futurez.fi verkkokaupassa näytti olevan tosi kilpailukykyiseen hintaan kun vuosi sitten kattelin. Osanumerolla löytyy hinnat.
EDIT: Osanumerot taitaa olla 82-1388 ja 82-1389.
EDIT: Osanumerot taitaa olla 82-1388 ja 82-1389.
Viimeksi muokannut jls, 03 Joulu 2014, 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Multa saattaisi löytyä tallista hyväkuntoiset edullisesti jos ei tarvii uudet olla! Hankittu joskus -90 luvulla, mutta vähän olleet käytössä!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Futurezin hinnat todella kilpailukykyiset, takaiskarit 123,- € vs. vaikka summitin 138,- USD (n. 111,- €).
Kybit on sitten vaan muutaman kympin summitissa.
-Tomppa
Kybit on sitten vaan muutaman kympin summitissa.
-Tomppa
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Fastback kirjoitti:Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Jep pitääpä laittaa Konit ostoslistalle, EX Focus ST:hen laitoin Konin FSD:t ja olihan ne kyllä hyvät iskarit vaikkakin pirun kalliit...
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...
Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...
Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Samoilla linjoilla Maken kanssa. Vaikka Koneilla varustetussa useammassakin olen ollut kyydissä ja/tai ajanut, niin en näkisi Koneja yksinään oikotienä onneen. Erotuksena moniin muihin Classic Koneissa on paluuvaimennuksen säätömahdollisuus, jonka avulla saa siltä osin mätsättyä jousiin/muuhun jousitukseen iskarien käytöstä. MUTTA koska saatavilla on myös iskareita, joilla saman homman on nähty hoituvan vähintäänkin riittävällä kattavuudella Mustangeista, pitäisi jotain perusteluita olla Konien hankintaan vs. muut. Huomioiden myös tuo käyttötarkoitus, joka sanelee myös osansa siitä mitä osia Musseensa kannattaa hankkia.Make67 kirjoitti:Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...
Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Kiitoksia vinkistä. Eipä olisi tullut mieleenkään tuolta Futurez:ilta kysellä. Tuo "edullisuus" jenkki hintoihin nähden selittynee koni iskareiden valmisus paikalla. Made in holland. Niin ja kiitoksia tarjouksesta Homer65. Mutta kun viime keväänä tuli uusittua alustaan jousia lukuunottamatta kaikki, en taida käytettyjä iskareita laittaa alle.
Tuo kysymys siitä, mikä iskari merkki ja malli parempi. On tosiaan aika paljon ns. makuasia ja käyttö tarkoituksesta kiinni. Mitä nyt yleensäkin auton alustan toimivuudelta kukakin haluaa. Tuo alla oleva kuva kertoo parhaiten, mistä tuo Konien "ihannointi" johtuu. Jotain muutakin eroa iskareissa on, kuin valmistajan tarrat päällä...
Tuo kysymys siitä, mikä iskari merkki ja malli parempi. On tosiaan aika paljon ns. makuasia ja käyttö tarkoituksesta kiinni. Mitä nyt yleensäkin auton alustan toimivuudelta kukakin haluaa. Tuo alla oleva kuva kertoo parhaiten, mistä tuo Konien "ihannointi" johtuu. Jotain muutakin eroa iskareissa on, kuin valmistajan tarrat päällä...
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Onhan no kybit hinta/laatusuhteeltaan erinomaiset iskarit!, vieläkun jaksaa hinkata tuon valkoisen maalin, ja suhauttaa vaikka voorttin sinisellä, niin kyllä kelepaa 


-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Tuo kuva on just hyvä esimerkki siitä mitä minä kirjoituksellani ajoin takaa! Ulkoinen olemus kielii paremmuudesta mutta käytännön toimivuus/paremmuus tai mikään muukaan seikka ajettavuuteen ei välity mitenkään kuvan katsojalle. Mielikuva paremmuudesta kylläkin saattaa muuttua kuvaa katsellessa...
Tämä ei sitten ole milläänlailla piruilua Koneja vastaan, haluan vain osoittaa pointtini tuohon edelliseen kirjoitukseen.
Tämä ei sitten ole milläänlailla piruilua Koneja vastaan, haluan vain osoittaa pointtini tuohon edelliseen kirjoitukseen.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Kun tuolla kone puolella koitetaan kovasti välttää ns. kilpa osia niin sama lienee pätee alustankin osalta.
Konit on askel performance suuntaan.
Tavallista käyttäjää ei tuo säädettävyys paljoa auta. (Aika harva noita ruuvailee ja hakee oikeaa tuntumaa alustaan)
Rata käyttöön perus Koni on liian löysä.
Minä olen säädättänyt niin etu- kuin takaiskarit (Konit) selkeästi jäykempään suuntaan, samalla hieman muutettiin pump and rebound suhdetta (sisään / ulos vaimennus suhdetta).
Nyt ne tuollaisenaan ne toimii ihan kohtuulisesti.
Seuraava askel lienee jotkut custom Öhlins tai vastaava.
Konit on askel performance suuntaan.
Tavallista käyttäjää ei tuo säädettävyys paljoa auta. (Aika harva noita ruuvailee ja hakee oikeaa tuntumaa alustaan)
Rata käyttöön perus Koni on liian löysä.
Minä olen säädättänyt niin etu- kuin takaiskarit (Konit) selkeästi jäykempään suuntaan, samalla hieman muutettiin pump and rebound suhdetta (sisään / ulos vaimennus suhdetta).
Nyt ne tuollaisenaan ne toimii ihan kohtuulisesti.
Seuraava askel lienee jotkut custom Öhlins tai vastaava.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Mä voisin myydä vanhuksesta Konit pois niin sais tilalle Bilstein Sport tai Race tuned by RCD.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: 65 - 70 mustangin classic konit
Saa nähdä, millaisen ajotuntuman nuo Bilsteinit antaa -70:ssä. Ainakin eurovehkeissä mulla on niistä pelkästään hyvää sanottavaa. -67:ssa oli KYBit, eikä ne minusta kyllä mitkään ihmeelliset olleet
Siksipä nyt kokeillaankin Bilsteinit. Netistä plärättynä Bilsteinien jälkeen ei kukaan ole juuri enää KYBejä takaisin kaivannut, eli kai noissa joku ero silloin pitää olla.

Mach1 -71