65 - 70 mustangin classic konit

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Mistä olette ostaneet Koni classic iskarit 65 -70 mustangiin? Ja mihin hintaan? Tietäisi hiukan, mistä kannattaa aloittaa kyselemään.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja jls »

Futurez.fi verkkokaupassa näytti olevan tosi kilpailukykyiseen hintaan kun vuosi sitten kattelin. Osanumerolla löytyy hinnat.

EDIT: Osanumerot taitaa olla 82-1388 ja 82-1389.
Viimeksi muokannut jls, 03 Joulu 2014, 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Multa saattaisi löytyä tallista hyväkuntoiset edullisesti jos ei tarvii uudet olla! Hankittu joskus -90 luvulla, mutta vähän olleet käytössä!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Futurezin hinnat todella kilpailukykyiset, takaiskarit 123,- € vs. vaikka summitin 138,- USD (n. 111,- €).

Kybit on sitten vaan muutaman kympin summitissa.

-Tomppa
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Fastback »

ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Fastback kirjoitti:
ak72 kirjoitti:Asian vierestä, onko noi Konit hintansa väärtit kun Kyb:jä saa lähes 3x halvempaan hintaan? Omaankin '66:seen olen miettinyt uusia iskareita, nykyiset Kyb:t on jo yli 10v vanhat.
Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.

Jep pitääpä laittaa Konit ostoslistalle, EX Focus ST:hen laitoin Konin FSD:t ja olihan ne kyllä hyvät iskarit vaikkakin pirun kalliit...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...

Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Make67 kirjoitti:Pikkuisen mietityttää näiden Konien "ihannointi"? Miten niiden paremmuus esim. KYBeihin tulee esiin? Onko vaan kallis aina parempi? Miten todetaan jonkun iskunvaimentimen paremmuus toiseen iskariin käytännössä? Vai vaikuttaako asiaan vain mielikuvat ja löydetty numeerinen/kokemusperäinen tieto netistä?
Auton alusta/jousitushan on aika autokohtainen ja monien tekijöiden summa. Myös taas kliseinen sanonta, auton käyttötarkoitus, vaikuttaa asiaan. Niinkuin tietysti melkein mikä asia tahansa...

Jotenkin vain MINUSTA tuntuu, etten kovin herkästi sijoita mielikuvaan paremmuudesta moninkertaista summaa, kun toimivan iskunvaimennuksen saan huomattavasti kustannustehokkaamminkin hankittua.
Kirjoitan tämän nyt vaan herättääkseni keskustelua aiheesta joka on askarruttanut minua jonkin verran.
Samoilla linjoilla Maken kanssa. Vaikka Koneilla varustetussa useammassakin olen ollut kyydissä ja/tai ajanut, niin en näkisi Koneja yksinään oikotienä onneen. Erotuksena moniin muihin Classic Koneissa on paluuvaimennuksen säätömahdollisuus, jonka avulla saa siltä osin mätsättyä jousiin/muuhun jousitukseen iskarien käytöstä. MUTTA koska saatavilla on myös iskareita, joilla saman homman on nähty hoituvan vähintäänkin riittävällä kattavuudella Mustangeista, pitäisi jotain perusteluita olla Konien hankintaan vs. muut. Huomioiden myös tuo käyttötarkoitus, joka sanelee myös osansa siitä mitä osia Musseensa kannattaa hankkia.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Kiitoksia vinkistä. Eipä olisi tullut mieleenkään tuolta Futurez:ilta kysellä. Tuo "edullisuus" jenkki hintoihin nähden selittynee koni iskareiden valmisus paikalla. Made in holland. Niin ja kiitoksia tarjouksesta Homer65. Mutta kun viime keväänä tuli uusittua alustaan jousia lukuunottamatta kaikki, en taida käytettyjä iskareita laittaa alle.
Tuo kysymys siitä, mikä iskari merkki ja malli parempi. On tosiaan aika paljon ns. makuasia ja käyttö tarkoituksesta kiinni. Mitä nyt yleensäkin auton alustan toimivuudelta kukakin haluaa. Tuo alla oleva kuva kertoo parhaiten, mistä tuo Konien "ihannointi" johtuu. Jotain muutakin eroa iskareissa on, kuin valmistajan tarrat päällä...
Liitteet
IMG_0143.jpg
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Onhan no kybit hinta/laatusuhteeltaan erinomaiset iskarit!, vieläkun jaksaa hinkata tuon valkoisen maalin, ja suhauttaa vaikka voorttin sinisellä, niin kyllä kelepaa :D
:krooh:
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tuo kuva on just hyvä esimerkki siitä mitä minä kirjoituksellani ajoin takaa! Ulkoinen olemus kielii paremmuudesta mutta käytännön toimivuus/paremmuus tai mikään muukaan seikka ajettavuuteen ei välity mitenkään kuvan katsojalle. Mielikuva paremmuudesta kylläkin saattaa muuttua kuvaa katsellessa...
Tämä ei sitten ole milläänlailla piruilua Koneja vastaan, haluan vain osoittaa pointtini tuohon edelliseen kirjoitukseen.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kun tuolla kone puolella koitetaan kovasti välttää ns. kilpa osia niin sama lienee pätee alustankin osalta.
Konit on askel performance suuntaan.
Tavallista käyttäjää ei tuo säädettävyys paljoa auta. (Aika harva noita ruuvailee ja hakee oikeaa tuntumaa alustaan)
Rata käyttöön perus Koni on liian löysä.
Minä olen säädättänyt niin etu- kuin takaiskarit (Konit) selkeästi jäykempään suuntaan, samalla hieman muutettiin pump and rebound suhdetta (sisään / ulos vaimennus suhdetta).
Nyt ne tuollaisenaan ne toimii ihan kohtuulisesti.
Seuraava askel lienee jotkut custom Öhlins tai vastaava.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mä voisin myydä vanhuksesta Konit pois niin sais tilalle Bilstein Sport tai Race tuned by RCD.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Saa nähdä, millaisen ajotuntuman nuo Bilsteinit antaa -70:ssä. Ainakin eurovehkeissä mulla on niistä pelkästään hyvää sanottavaa. -67:ssa oli KYBit, eikä ne minusta kyllä mitkään ihmeelliset olleet :? Siksipä nyt kokeillaankin Bilsteinit. Netistä plärättynä Bilsteinien jälkeen ei kukaan ole juuri enää KYBejä takaisin kaivannut, eli kai noissa joku ero silloin pitää olla.
Mach1 -71
Vastaa Viestiin