Alustan puslat

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Millaisia kokemuksia muista kuin vakiopuslista earlyissä? Vai onko kumiset vakiopuslat paras valinta suht´vakioalustassa? Ajo pääasiassa tapahtuu kuitenkin muualla kuin radalla?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Multa ääni uretaanipuslille.
-Jukka-
surmanajaja
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja surmanajaja »

uretaanipuslat on huomattavasti tunnokkaammat ajettavat, narisee kyllä ärsyttävästi vähän.. kyllä en vakiopuslia vaihtaisi takaisin mihinkään kohtaan, todennäköisemmin taidan vaihtaa uniballeihin nämäkin,,
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Sinänsä hauskaa on, että uretaani ei ole joidenkin mielestä ollenkaan sopivaa alustaan. Se ei jousta kuten kumi eikä luista kuten nylon. Tästä voi päätellä, että esim vakaajan korikiinnitykset olisivat sopiva paikka uretaanille. Strut rodien, eli alatukivarren tukitankoon ei saa laittaa uretaania, vaan kumit tai sitten jotain uniball-tyyppistä ratkaisua. Strut rodin puslalla on taas foordilaistain kaksi keskenään ristiriitaista tehtävää, 1) joustaa sen verran kuin alatukivarsi liikkuu ylös-alasa 2) pitää pyörän caster kohdallaan, eli olla joustamatta liikaa eteen-taakse.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti: Strut rodien, eli alatukivarren tukitankoon ei saa laittaa uretaania, vaan kumit tai sitten jotain uniball-tyyppistä ratkaisua.
Millä perustelet tuon väitteen?

Muistaakseni asiasta oli keskustelua Jyrinkin kanssa?
Jos oikein muistan niin Jyrin kilpurissakin on/oli(?) uretaanipuslat.
Jos siellä paikat kestää niin miksei ne kestäisi normaalissakin ajossa?
-Jukka-
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

En tiedä, onko Suomessa keltään mennyt strut rod poikki, mutta amerikasta on sellaisista raportoitu. Strut rodihan on n. 40v vanhaa metallia, joten jos pusla ei jousta kuten kumi, niin kunnon töyssyssä voi napsahtaa poikki. Radalla on taas tasaista asfalttia ja usein jouset, vaimentimet ja vakaajat sen verran jäykät, ettei jousistusliike ole kovin pitkä. Nyt Jyrillä on Street or Trackin kilkkeet ja mahdollisesti minullakin jo Jyskälässä, riippuu vähän työtehosta.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti:En tiedä, onko Suomessa keltään mennyt strut rod poikki, mutta amerikasta on sellaisista raportoitu. Strut rodihan on n. 40v vanhaa metallia, joten jos pusla ei jousta kuten kumi, niin kunnon töyssyssä voi napsahtaa poikki. Radalla on taas tasaista asfalttia ja usein jouset, vaimentimet ja vakaajat sen verran jäykät, ettei jousistusliike ole kovin pitkä. Nyt Jyrillä on Street or Trackin kilkkeet ja mahdollisesti minullakin jo Jyskälässä, riippuu vähän työtehosta.
Ylivarovaisuutta sanon minä.
Samalla periaatteella jos mentäisiin niin eihän noilla vanhoilla vehkeillä uskaltaisi edes ajaa.
-Jukka-
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Alles urethan in meinem Mustang, myös ne puikkojen päät. Katotaan napsahtaako - aika näyttää.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Urethanium konsortium. Kaikki muu on paitsi etuvakaajan rungonpuoleiset ja takajousien etummaiset.

Arto varmaan ottaa perinteiset takakonttiin mukaan jos hampaat irvessä sorateillä ojanpohjia kalutessa jollain saattaa napsahtaa?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti:
Pony kirjoitti: Arto varmaan ottaa perinteiset takakonttiin mukaan jos hampaat irvessä sorateillä ojanpohjia kalutessa jollain saattaa napsahtaa?
Olettaen, että saan vaihdettua ne hottentotit tilalle. Putosi nimittäin taas työkalut tallin lattialle.

Vasemman etupyörän lakrujen vaihtoon tuli pientä takapakkia, jarrusatulan toinen kiinnityspultti on viistottu jollain; kanttarikivellä, rälläkkällä tms. Ei lähde irki eikä särki. Tarvitaan siis mikkiliimaa ja uusi pultti. Aloittaako vai ei ennen torstai-iltaa?
Aloita vaan,aikaahan on vielä ruhtinaallisesti. :lol:
Viimeisiä virityksiä mekin ajateltiin vielä tehdä.
-Jukka-
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Jaa viime hetken puuhastelua; Jyxistä putoaa laatikko lattialle huomenna, ja tallin nurkassa on kasa käyriä 2,5" putkia joista pitäisi kyhistellä mikkiliimalla jotain.

Upon öljypohjan alla on lämmittimet jo sytytysvalmiina jos täytyy hypätä vara-autoon...

Jotta saadaan pysyttyä alkuperäisessä aiheessa niin tuolla lähes totaalilla uretaanipaketilla 64½:lla ajaminen on nautittavaa ja mukavaa, ei ollenkaan kivirekimäistä ja pienet narinat kuuluu asiaan (ainakin niin kauan kuin ei ala käydä hermolle). Seuraava järkevä veto lienee sub frame connectorit.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

UPO ei ole lähdössä??
Jos pahalta alkaa näyttään niin onko tarjous vielä voimassa?
On nimittäin sellainen "kootut teokset" tulossa että sen paketin toimivuus on vielä arvoitus.
-Jukka-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Noille uretaanipuslien narinalle ei ole ilmeisesti mitään tehtävissä? Mites noita nylonpusliahan saa jollain "rasvanipoilla"? Kuinkas jäykäksi tollainen vehje esim. uretaanipuslilla muuttuu jos apurungot on yhdistetty - ilmeisesti jämäköityy entisestään?

Mites noita '71-'73 mustangien jälkituotanto alustan osia kuten entinen TCP valmisti (tosin ei em. vm:lle). Mayer Racing Enterprices kauppaa joitain alustasarjoja, mutta eipäs löydy isokoppaiselle ei.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Noille uretaanipuslien narinalle ei ole ilmeisesti mitään tehtävissä?
On teillä veikkoset hiljaiset autot jos narinoita pystytte kuuntelemaan. Mun pirtuvene louskuttaa siksi kuuluvasti, että ainut ääni, minkä kuulee on kun voimansiirron välykset kolahtelee!
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

Kimi kirjoitti:
Noille uretaanipuslien narinalle ei ole ilmeisesti mitään tehtävissä?
On teillä veikkoset hiljaiset autot jos narinoita pystytte kuuntelemaan. Mun pirtuvene louskuttaa siksi kuuluvasti, että ainut ääni, minkä kuulee on kun voimansiirron välykset kolahtelee!
Juu en minäkään kuule muuta kuin armotonta kasin louskutusta ja rokin räimettä poppikoneesta. 8) Silloin tällöin saattaa kaljapullot takakontissa kilistä kans vähän kuuluvammin mutta sitähän mielellään kuuntelee (jos ne on täysiä)..
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Vastaa Viestiin