Alustan puslat
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Alustan puslat
Millaisia kokemuksia muista kuin vakiopuslista earlyissä? Vai onko kumiset vakiopuslat paras valinta suht´vakioalustassa? Ajo pääasiassa tapahtuu kuitenkin muualla kuin radalla?
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04 Kesä 2004, 08:17
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Sinänsä hauskaa on, että uretaani ei ole joidenkin mielestä ollenkaan sopivaa alustaan. Se ei jousta kuten kumi eikä luista kuten nylon. Tästä voi päätellä, että esim vakaajan korikiinnitykset olisivat sopiva paikka uretaanille. Strut rodien, eli alatukivarren tukitankoon ei saa laittaa uretaania, vaan kumit tai sitten jotain uniball-tyyppistä ratkaisua. Strut rodin puslalla on taas foordilaistain kaksi keskenään ristiriitaista tehtävää, 1) joustaa sen verran kuin alatukivarsi liikkuu ylös-alasa 2) pitää pyörän caster kohdallaan, eli olla joustamatta liikaa eteen-taakse.
Millä perustelet tuon väitteen?Arto65FB kirjoitti: Strut rodien, eli alatukivarren tukitankoon ei saa laittaa uretaania, vaan kumit tai sitten jotain uniball-tyyppistä ratkaisua.
Muistaakseni asiasta oli keskustelua Jyrinkin kanssa?
Jos oikein muistan niin Jyrin kilpurissakin on/oli(?) uretaanipuslat.
Jos siellä paikat kestää niin miksei ne kestäisi normaalissakin ajossa?
-Jukka-
En tiedä, onko Suomessa keltään mennyt strut rod poikki, mutta amerikasta on sellaisista raportoitu. Strut rodihan on n. 40v vanhaa metallia, joten jos pusla ei jousta kuten kumi, niin kunnon töyssyssä voi napsahtaa poikki. Radalla on taas tasaista asfalttia ja usein jouset, vaimentimet ja vakaajat sen verran jäykät, ettei jousistusliike ole kovin pitkä. Nyt Jyrillä on Street or Trackin kilkkeet ja mahdollisesti minullakin jo Jyskälässä, riippuu vähän työtehosta.
Ylivarovaisuutta sanon minä.Arto65FB kirjoitti:En tiedä, onko Suomessa keltään mennyt strut rod poikki, mutta amerikasta on sellaisista raportoitu. Strut rodihan on n. 40v vanhaa metallia, joten jos pusla ei jousta kuten kumi, niin kunnon töyssyssä voi napsahtaa poikki. Radalla on taas tasaista asfalttia ja usein jouset, vaimentimet ja vakaajat sen verran jäykät, ettei jousistusliike ole kovin pitkä. Nyt Jyrillä on Street or Trackin kilkkeet ja mahdollisesti minullakin jo Jyskälässä, riippuu vähän työtehosta.
Samalla periaatteella jos mentäisiin niin eihän noilla vanhoilla vehkeillä uskaltaisi edes ajaa.
-Jukka-
Aloita vaan,aikaahan on vielä ruhtinaallisesti.Arto65FB kirjoitti:Olettaen, että saan vaihdettua ne hottentotit tilalle. Putosi nimittäin taas työkalut tallin lattialle.Pony kirjoitti: Arto varmaan ottaa perinteiset takakonttiin mukaan jos hampaat irvessä sorateillä ojanpohjia kalutessa jollain saattaa napsahtaa?
Vasemman etupyörän lakrujen vaihtoon tuli pientä takapakkia, jarrusatulan toinen kiinnityspultti on viistottu jollain; kanttarikivellä, rälläkkällä tms. Ei lähde irki eikä särki. Tarvitaan siis mikkiliimaa ja uusi pultti. Aloittaako vai ei ennen torstai-iltaa?

Viimeisiä virityksiä mekin ajateltiin vielä tehdä.
-Jukka-
Jaa viime hetken puuhastelua; Jyxistä putoaa laatikko lattialle huomenna, ja tallin nurkassa on kasa käyriä 2,5" putkia joista pitäisi kyhistellä mikkiliimalla jotain.
Upon öljypohjan alla on lämmittimet jo sytytysvalmiina jos täytyy hypätä vara-autoon...
Jotta saadaan pysyttyä alkuperäisessä aiheessa niin tuolla lähes totaalilla uretaanipaketilla 64½:lla ajaminen on nautittavaa ja mukavaa, ei ollenkaan kivirekimäistä ja pienet narinat kuuluu asiaan (ainakin niin kauan kuin ei ala käydä hermolle). Seuraava järkevä veto lienee sub frame connectorit.
Upon öljypohjan alla on lämmittimet jo sytytysvalmiina jos täytyy hypätä vara-autoon...
Jotta saadaan pysyttyä alkuperäisessä aiheessa niin tuolla lähes totaalilla uretaanipaketilla 64½:lla ajaminen on nautittavaa ja mukavaa, ei ollenkaan kivirekimäistä ja pienet narinat kuuluu asiaan (ainakin niin kauan kuin ei ala käydä hermolle). Seuraava järkevä veto lienee sub frame connectorit.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Noille uretaanipuslien narinalle ei ole ilmeisesti mitään tehtävissä? Mites noita nylonpusliahan saa jollain "rasvanipoilla"? Kuinkas jäykäksi tollainen vehje esim. uretaanipuslilla muuttuu jos apurungot on yhdistetty - ilmeisesti jämäköityy entisestään?
Mites noita '71-'73 mustangien jälkituotanto alustan osia kuten entinen TCP valmisti (tosin ei em. vm:lle). Mayer Racing Enterprices kauppaa joitain alustasarjoja, mutta eipäs löydy isokoppaiselle ei.
Mites noita '71-'73 mustangien jälkituotanto alustan osia kuten entinen TCP valmisti (tosin ei em. vm:lle). Mayer Racing Enterprices kauppaa joitain alustasarjoja, mutta eipäs löydy isokoppaiselle ei.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
- Viesti:
Juu en minäkään kuule muuta kuin armotonta kasin louskutusta ja rokin räimettä poppikoneesta.Kimi kirjoitti:On teillä veikkoset hiljaiset autot jos narinoita pystytte kuuntelemaan. Mun pirtuvene louskuttaa siksi kuuluvasti, että ainut ääni, minkä kuulee on kun voimansiirron välykset kolahtelee!Noille uretaanipuslien narinalle ei ole ilmeisesti mitään tehtävissä?

Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.